A. Kl. | 28. 12. 2021, 15:48

Gneča na trgu pregrešno dragih torbic: "Če jo lahko kupiš, si član kluba"

Sofia Vergara

Profimedia

Pred kratkim je po modnem svetu zakrožila ugotovitev, da so pri luksuzni hiši Chanel od konca leta 2019 cene svojih torbic zvišali za kar dve tretjini.

Kot so povedali predstavniki znamke, priljubljene med bogatimi in slavnimi, naj bi bila zvišanja cen "odziv na neopredeljena nihanja menjalnih tečajev, spremembe proizvodnih stroškov in zagotavljanje približno enakih cen torbic po vsem svetu".

Preberite še: Chanelov adventni koledar razburja: "vrhunski nateg" za 825 dolarjev

A vodje podjetij v sektorju luksuznih dobrin in analitiki so za poslovni medij Bloomberg komentirali, da je tako veliko povišanje cen znak agresivne strategije podjetja: uveljavljanje nadzora nad enim od najbolj priljubljenih izdelkov blagovne znamke in hkrati napadanje tekmecev višjega cenovnega razreda.

Profimedia

Po podatkih analitičarke skupine Jefferies Group Kathryn Parker se je od novembra 2019 cena Chanelove male klasične torbice z zavihkom v ZDA zvišala za 60 % na 8.200 dolarjev (približno 7.250 evrov).

Velika različica torbice, znana pod imenom 2.55, po Chanelovi zadnji podražitvi, četrti v dveh letih, v ZDA zdaj stane 9.500 dolarjev (8.400 evrov).  Po besedah Parkerjeve je junija stala okrog dva tisočaka manj.

Sofia Richie

Sofia Richie

Profimedia

Charles Gorra, izvršni direktor podjetja Rebag, ki prodaja rabljene luksuzne torbice, pravi, da bi lahko bil namen tega prizadevanja narediti Chanelove izdelke bolj ekskluzivne, da bi pridobili položaj najbolj kultnih torbic: modelov birkin in kelly konkurenčne luksuzne hiše Hermes.

Srednje velika Chanelova torba z logotipom v Franciji zdaj stane 7.800 evrov, kar je 100 evrov manj kot Hermesova torba Birkin 30 iz telečje kože iz Toga. Chanel si prizadeva "biti del Hermesovega sveta in manj del Vuittonovega in Guccijevega sveta," je dejal Gorra. "Poskušajo se povzpeti v višji razred."

Sestri Paris in Nicky Hilton

Sestri Paris in Nicky Hilton

Profimedia

Poleg tega, da je podražil svoje izdelke, Chanel omejuje tudi število torbic, ki jih lahko kupci kupijo naenkrat, čeprav se zdi, kot pišejo pri Bloombergu, da omejitve niso ravno dosledne.

Chanelove omejitve nakupa in povišanje cen so, kot da bi potrošnikom sporočali: "Če lahko kupiš torbico, si član kluba," je dejala Gachoucha Kretz, izredna profesorica trženja na poslovni šoli HEC Paris, in dodala: "Njihove kultne torbice so najbolje prodajane."

Chiara Ferragni

Chiara Ferragni

Profimedia

Preprodajalci torbic iz druge roke lahko določene kultne modele Chanelovih torbic prodajo za višjo ceno od izvirne - tudi zato, ker nekaterih ne izdelujejo več.

Pri Hermesu je to že kar pravilo: njihove najbolj iskane torbe so iz druge roke vedno prodane za več kot njihovo prvotno ceno: prejšnji mesec je bila redka izvedba birkin na platformi za preprodajo Vestiaire Collective prodana za 112.000 evrov (126.550 dolarjev); njena maloprodajna cena je bila 18.500 evrov.

Jennifer Lopez

Jennifer Lopez

Profimedia

Najdražje Chanelove torbe so bile prodane tudi za 30.000 evrov, je povedal tiskovni predstavnik platforme.

Najdražja torbica, ki je bila kdaj koli prodana na dražbi, je bila Hermesova torbica Kelly iz krokodila, ki jo je Christie's prejšnji mesec prodal za 4 milijone hongkonških dolarjev (okrog 450.000 evrov).

Najdražja Chanelova torba je bila na isti dražbi prodana za "borih" 125.000 hongkonških dolarjev (14.000 evrov).