Modna veriga Zara bo po svetu zaprla med 1000 in 1200 trgovin

11. 6. 2020, 10:51 | D.H.
Modna veriga Zara bo po svetu zaprla med 1000 in 1200 trgovin (foto: profimedia)
profimedia

Modni imperij Zara v kaosu, ki ga je povzročila pandemija, vse moči usmerja v povečanje prodaje preko spleta, zato bodo po svetu zaprli med 1000 in 1200 predvsem manjših trgovin po Evropi in Aziji. A njihovi načrti za prihodnost so impresivni.

Špansko podjetje Inditex si poleg Zare lasti še nekatere druge modne znamke: Bershka, Pull & Bear in Massimo Dutti. A kolikor se ta številka trgovin, ki se zapirajo, morda zdi visoka, v kontekstu celotne modne znamke ni tako dramatična, saj bo podjetje po zaprtjih še vedno imelo v obratovanju med 6.700 in 6.900 trgovin po svetu, obenem pa bodo v prihodnje odprli 450 novih trgovin večjega formata. Za spremembe, s katerimi podjetje Inditex pripravlja modni imperij Zare na post-pandemično prihodnost, so namreč namenili kar 2,7 milijarde evrov.

Inditex je sicer ena največjih modnih verig na svetu, a jo je koronakriza vseeno močno prizadela. V prvem četrtletju, od 1. februarja do 30. aprila, poročajo o padcu prodaje za kar 44 odstotkov. Izgube v tem obdobju ocenjujejo na 409 milijonov evrov, več kot četrtina njihovih trgovin pa je bila do 8. junija zaprtih.

So pa zato v prvem četrtletju zaznali kar 50 odstotno porast prodaje prek njihovih spletnih trgovin (v primerjavi z istim obdobjem v lanskem letu) in kar 95 odstotno porast samo v aprilu v primerjavi z aprilom 2019.

Morja in oceani na Zemlji niso bili vedno modri. Vse kaže, da tudi ne bodo

Podjetje Inditex je zato potrdilo, da se bodo bolj osredotočili na spletno prodajo, saj bodo s tem razvili dobro izhodišče za soočanje s konkurenco kot je H&M in nekaterimi novejšimi spletnimi ponudniki modnih izdelkov. Slednji so v času karantene celo prosperirali. Spletna modna prodajalna Boohoo.com je na primer v prvem četrtletju povečala prihodke pred obdavčitvijo za kar 54 odstotkov.

Ustanovitelj podjetja Inditex, Amancio Ortega, je obenem dodal, da bodo do leta 2022 vložili 1 milijardo evrov v dodatni razvoj spletne prodaje, dodatnih 1,7 milijarde evrov pa v razvoj večjih trgovin, da bodo te bolje integrirane s spletno prodajo in omogočale sprotno sledenje izdelkom v prodaji in na zalogi.