Nika Ambrožič Urbas | 6. 1. 2020, 11:03

Modni oblikovalec, reši te lahko le vplivnež

Pop tv/Miro Majcen

Ker se družabnih dogodkov še kar izogibam, mi je s tem prihranjen tudi marsikateri priložnostni klepet. Ti so večinoma dolgočasni, redko mi dajo misliti. Razen zadnjič, ko sem se zvečer znašla v manjši družbi modnih oblikovalcev. Nekaj časa se že nismo videli in povedali so mi, kako so.

“Fajn, trudimo se, saj veš kako je. Boriti se je treba. Sploh pa danes, ko je itak že vsak lahko oblikovalec.”

Danes je vsak lahko oblikovalec.

Pritoževanja te vrste. Simpatična so. Ne, ampak res! Prav zanimivo mi je opazovati, kako ljudje venomer skušamo svojo strokovno integriteto zaščititi s tem, da najprej postavimo mejo med tistimi, ki so za nekaj uradno usposobljeni, in amaterij, ki o stvari nimajo pojma. Imajo pa neprijetno lastnost, ki se imenuje ambicija. Dodaj temu še nekaj občutka za posel, pa smo tam.

Resnici na ljubo. Super nadarjen oblikovalec še ne zagotavlja uspeha. Tako pač je.

Oblikovalci smo večinoma obremenjeni z dolgotrajnim procesom snovanja kreacij. To nas dostikrat postavlja v pozicijo, ko se ustvarjanu posvečamo s tako vnemo, da ob tem pozabljamo, da vsak izdelek potrebuje tudi svoj marketinški naboj.

Poglejte, to je dejstvo. Lahko imaš še tako briljantno oblikovan kos, pa ga brez dobrega marketinga ne boš prodal. Vzemi slab izdelek ter ga podpri s premišljeno akcijo in uspeh se lahko zgodi bistveno hitreje.

V času, ko je trg prenasičen z modno ponudbo, smo dosegli stopnjo, ko nas modna promocija v svoji prvinski obliki začenja malce dolgočasiti. Kdaj nam je bluza v resnici bolj všeč: ko jo vidimo na manekenki ali na svoji stajliš prijateljici?

Sama vizija kolekcije preprosto ni dovolj, da bi pritegnila našo pozornost. In ja, k temu je znatno pripomogel odpor, ki si ga je povprečni potrošnik ustvaril do suhih manekenk, ki so na pistah dominirale v preteklem desetletju. Toliko časa smo morali prenašati podobe nerealnih telesnih proporcev, da smo se začeli usmerjati drugam. Konkretneje, k podobam, s katerimi se lahko hitreje zbližamo. Tu nastopijo vplivneži.

Vplivneži so postali ikone, mikro ikone. Pred leti so bile naše ikone igralke in spominjam se, da nas je dejansko zanimalo, kaj bo katera imela oblečeno za določeno gala prireditev. Ampak to nas danes ne ‘drajva’ več s tako vnemo.

A se je na primer komu srčni utrip pospešil, ko se je pred dnevi Margot Robbie na premieri filma Bombshell po rdeči preprogi sprehodila v fantastični, svetlo vijolični kreaciji modne hiše Giambattista Valli? To je bila, mimogrede, res krasna toaleta. Vrhunska, mojstrovina visoke mode. Ampak Margot je tako ali tako slavna igralka in vsi vemo, da jo je oblekla profesionalna ekipa. Kako le ne bi izgledala popolno?

Vplivnica, ki deluje na Instagramu je izpodrinila mesto fotomodela, manekenke in zvezde. Njena prednost je v tem, da se lahko z njo vsaj virtualno spoprijateljiš. S teboj deli svoje trenutke, ti pa tako spoznaš njen vsakdan. Veš tudi, kako izgleda njena garderoba, lepotna rutina, morda celo njeno stanovanje.

Priljubila se ti je zaradi osebnega stika, pa tudi zato, ker se ti je oglasila na preprosto sporočilo. S tem, da lahko komuniciraš na tako neposreden način, se je na tvoji strani močno okrepila tvoja naklonjenost njenemu značaju, posledično pa tudi življenskemu slogu. Izkušnja, kot rada ponavljam, je vse!

To je lepo razvidno pri promociji modnih oblačil. Osebni okus vplivneža igra pri modnem marketingu sedanjosti ključno vlogo. Ko ti namreč prijateljica navdušeno pokaže svojo novo jakno, ob tem pa pred teboj sestavi še top kombinacijo s svojimi oblačili, takrat del tebe to jakno hoče tudi zase. Tako deluje tudi naveza sledilec-vplivnež.   

Zato sploh ni presenetljivo, da se vse več vplivnežev odloča za lastne modne znamke. Trenutno je še tako, da je za njihov uspešen odskok dovolj že to, da oblačila nosijo njihov podpis. Kmalu pa bo tovrstnih brendov precej in takrat bomo lahko začeli govoriti o konkurenci modne ponudbe znotraj sveta vplivnežev.

Zaenkrat večina teh ustvarja linije, ki jih označuje kot brezčasne. Sicer pa so to nevtralni, preprosto zasnovani kosi brez tistega pravega oblikovnega zasuka. Zaenkrat.

Kmalu pa to ne bo dovolj (koliko brezčasnih beige majic v resnici potrebujemo?) in na sceno bo počasi stopila četa oblikovalcev, ki bodo svoje znanje usmerjali v oblikovanje tovrstnih, nišnih kolekcij.

Če bodo vplivneži s svojimi novonastalimi znamkami želeli preživeti, bodo morali ponuditi kompleksno zasnovane, študiozno podprte kose, ki jim bo botrovalo večplastno raziskovalno gradivo ter poznavanje konstrukcije. To pa ti da lahko le pravi oblikovalec. Tak, ki je to študiral, sori. 

Vplivnež bo tako počasi, a zanesljivo prevzemal vlogo kreativnega vodje, oblikovalci pa imajo pred seboj priložnost novega načina dela in sicer v kategoriji, ki je še pred kratkim ne bi niti slutili. Kreiraj za vplivneža in njegov brend. Ja, zakaj pa ne?

Če sklenem. Dejstvo je, da zgolj kot oblikovalec v prihodnosti ne boš zmogel ustvariti uspešne znamke. V poplavi ponudbe nas vse bolj zanima, kako kreacije v praksi najprej ustvarja, potem pa še uporablja nekdo, ki nam je blizu. Nekdo, ki ga poznamo.

Najprej boš torej moral postati vplivnež, ali pa se boš z vplivnežem povezal. Ta bo svoje sledilce nagovarjal s svojim okusom, slogom in osebnostjo. Zato bodo tudi že delujoče znamke obstale le, če jih bodo v svoj življenski slog aktivno vključevali akterji družbenih omrežij, ki s svojim osebnim okusom neposredno vplivajo na našega.

Oblikovalci se bodo tako podrejali navadam svojih vplivnežev in tako ustvarjali tudi veliko bolj specifične kreacije. Take, ki bodo nekakšen hibrid med prodajno kolekcijo in individualnim pristopom. Tovrstnega bespoke* načina do zdaj na masovnem trgu nismo poznali. Slednje pa bo posledično botrovalo še eni stvari, ki jo trenutno močno pogrešam: rojstvu novih modnih slogov.

Komaj čakam torej, da se na Instagramu razbohoti plejada kreativnih kolekcij. A ni že čas?

*Bespoke je izraz, ki označuje po meri oziroma po osebnih preferencah ustvarjene oblikovalske izdelke.