13. 3. 2015, 08:30 | Vir: Playboy

Portret slovenskega modnega oblikovalca: Peter Movrin

Peter Movrin

Sašo Radej, Aleš Pavletič, Matej Ograjenšek, osebni arhiv Petra Movrina

Peter Movrin je tisti slovenski modni oblikovalec, ki prihaja iz družine mesarjev, ki v svoje masivne silhuete oblači Lady Gaga, ki je svoje odbite kose posodil novemu delu filmskega spektakla Igre lakote in ki pravi, da je njegova ambicija ustvarjati nakit za telo, ne pa oblačil za navadne smrtnike.

O tem, da je Peter Movrin modni kreator z impresivno domišljijo in znanjem, ni nobenega dvoma. Še preden se je lotil dizajna, je študiral tekstilno tehnologijo, in sicer zato, da bi tipal in občutil materiale. Sam tudi rad reče, da želi biti mesar (družinsko poslanstvo) v modni industriji in materiale uničevati s spoštovanjem do njih, kakorkoli bizarno se že to sliši.

Za nekatere grotes­k­na, za modni svet pa naravnost osupljiva in drzna je tudi njegova kolekcija Franz Madonna, diplomsko delo pravzaprav, a predstavljajte si, da ste oblečeni v gotsko katedralo – iz časov, ko je bil Bog na vrhuncu moči, ljudje pa pred njim prekleto ponižni – transformirano v napad modernega na tradicionalno, v uniseks kreacijo iz svile in umet­nega usnja z močnimi poudarki tam, kjer to šteje. Ekstravagantno ustvarjanje novih trendov ni ostalo neopaženo. Peter je trenutno iskan v Hollywoodu, razvpita Lady Gaga pa si lasti že več njegovih oblačil.

Movrinovi kosi so zmes tradicije in inovacije, zato da se ob njih ustavite, premišljujete, se jih želite dotakniti. Mojster črpa navdih iz otroštva, ko je v družinski mesariji zrezkom z nožem krojil podobo za v ponev, pa iz tradicionalnega okolja, kjer se še časti Boga. Prebira literaturo, se sploh vede študi­ozno do mode, seveda pa rad krši zapovedi, saj bi brez tega svet postal preveč monoton.

Dodaja, da se v njegovi omari, kjer obvezno visijo leseni obešalniki, poleg lepo oblikovane in iz kakovostnega materiala sešite bele srajce z manšetnimi gumbi vedno najde prostor še za suknjič, čevlje in torbo, te nepogrešljive kose oprave, pri katerih moški ne bi smeli varčevati. Ne bi mogel brez plavanja, še manj pa cigarete in kave, prisega pa tudi na mantro Louise Wilson, v kateri je beseda fuk uporabljena kot učinkovito motivacijsko orodje. Verjemi torej pofukano vase, izdelaj pofukani koncept, skiciraj svoje pofukane ideje, delaj pokonci v pofukano noč, vsak problem ima svojo pofukano rešitev in tako naprej, saj ste dojeli, kajne? Da to deluje, je seveda pofukano preveril.

Njegova dela, lahko jih poimenujemo tudi tako, saj gre že za umetnost, so že bila razstavljena v imenitni družbi modnih kanonov, kot so Jean Paul Gaultier, Maison Martin Margiela in Prada, medtem ko so Suzy Menkes, Anna Wintour, Lady Gaga, Franca Sozzani in Louise Wilson samo nekaj izjemnih osebnosti, ki jih je s svojimi kreacijami prepričal, da je on prava stvar.

Nedavno je prejel tudi nagrado elle style awards za najboljšega modnega oblikovalca v letu 2014, trenutno pa je v Londonu na svojem drugem magistrskem študiju, tokrat na priznanem Central Saint Martinsu, svetovno znanem središču umet­nosti in oblikovanja.

Njegova prednost bo vedno tista pristna strast do kakovosti izdelave in ročno naprav­ljenih podrobnosti, svojih projektov pa nikoli ne pozabi odloženih pod kupi naskiciranih idej. Spravi jih v podzavest in se z njihovo izvedbo poigra vsaj v umu, preden jih obesi na varno v omaro podzavesti. Nekoč bodo, verjemite, vse planile ven. In takrat bo svet spet malo po Petrovo drugačen.

Petra Windschnurer, urednica mode in lepote revije Elle

»Peter Movrin je odličen modni oblikovalec, predvsem pa umetnik z dušo in srcem. Spom­nim se, kako sva se večkrat pogovar­jala o tem, da bi bilo mogoče kolekcijo fino oblikovati tako, da bi bila bolj nosljiva, komercialno bolj dosegljiva, da je mogoče čas, da dobi modno modno oblikovanje prednost pred umetniškim konceptualnim ustvarjanjem. Peter Movrin je vse to razumel, a ostal je zvest svojemu oblikovalskemu pristopu in ga pilil oziroma ga še pili do točke, ko njegova oblačila vsakič znova prestopajo mejo od modnega oblikovanja k umetnosti. To cenim in to cenijo tudi drugi, ki so v Petru Movrinu brez dvoma prepoznali velik umetniški potencial, ki se lahko razvija samo v eni smeri, tisti, ki kaže na uspeh.«

TEKST Tomaž Kotnik
FOTO Sašo Radej, Aleš Pavletič, Matej Ograjenšek, osebni arhiv Petra Movrina