29. 10. 2021, 10:00 | Promocijska objava

To so tri stvari (in pasti), na katere morate biti pozorni ob spletnem nakupovanju

Profimedia

Skoraj vse, kar je bilo prej na papirju, imamo zdaj že shranjeno v elektronski obliki, in skoraj vse, kar smo prej kupovali le v fizičnih trgovinah, lahko sedaj kupimo tudi na spletu. To pa spremljajo tudi kibernetski napadi in kraja vaših podatkov. Kako ostati varni na spletu?

Vsak dan se podajamo v svoj digitalni svet, ki je postal velik del našega življenja, v njem iščemo in se zanašamo na virtualne informacije, obenem pa tam delimo tudi svoje, osebne in zasebne podatke. Toda kako varno je to v resnici?

Vse te naše aktivnosti namreč pomenijo samovoljen vnos osebnih podatkov na različne platforme, kar pa je lahko od tu dalje kadarkoli tudi zlorabljeno, kajti po svetu je vse več in več kibernetskih napadov. To pomeni, da ni več vprašanje, ali se nam bo to zgodilo, temveč kdaj se nam bo zgodilo.

Kaj se zgodi takrat, ko se sesujejo socialna omrežja?

4. oktobra 2021 smo doživeli večurni mrk aplikacij Facebook, Instagram, Messenger in WhatsApp, ki jih globalno uporablja več kot 3,5 milijarde uporabnikov. To ni bil prvi izpad, je bil pa rekordno dolg, zato so bili mnogi uporabniki zaskrbljeni. Čeprav so na omenjeni platformi zagotovili, da podatki uporabnikov med izpadi niso bili kompromitirani, ne moremo z zagotovostjo trditi, da ni bilo poseženo v varstvo njihovih, oziroma naših podatkov.

Ker obenem na srečo poznamo tudi resnično uspešne nove tehnologije, katerih naloga je zaščititi nas, uporabnike, oziroma naše podatke – in tako biti vedno korak pred nevarnostjo, ki v virtualnem svetu čaka za vsakim vogalom – pa je naša izbira in odgovornost, da se čim prej zaščitimo.

1. Pazljivo, komu zaupate svoje osebne podatke

Mogoče se vam zdi nesmiselno, da opozarjamo na varovanje lastnih osebnih podatkov in informacij o nakupovalnih karticah, PIN številkah in geslih, a prevaranti nikoli ne počivajo - spletni uporabniki in naše plačilne kartice pa so za krajo in zlorabo še posebej zanimive.

Svojih podatkov, gesel in številk kartic zato nikoli ne pošiljajte tretjim osebam po e-pošti, družbenih omrežjih ali klepetu, za vpisovanje v aplikacije in različne račune pa uporabljajte tudi različna gesla in PIN kode, da si zagotovite še večjo varnost.

2. Prepričajte se, da gre za varno povezavo

Pri brskanju na spletu se vedno pogosteje srečujemo s spletnimi naslovi, ki se začnejo z https://. Dodana je torej črka S, ki označuje SSL (Secure Socket Layer) certifikat - varno povezavo. Ta zagotavlja, da se izmenjava podatkov vrši zakodirano, torej v taki obliki, da onemogoči tretjim osebam prestrezanje podatkov, ki se izmenjujejo med obiskovalci in spletno stranjo, ter njihovo zlorabo.

3. Uporabljajte varnostne platforme

Družba Samsung je razvila platformo Samsung Knox, ki deluje v realnem času oziroma nikoli ne spi. Medtem, ko podatki na naših napravah nenehno krožijo in so hekerji vedno pripravljeni na napad, Samsung Knox skrbi, da mirno spimo.

Samsung proaktivno skrbi za svoje uporabnike z nenehnimi inovacijami in izboljševanjem varnostnih sistemov, katerih cilj je zaščita naših podatkov ob uporabi mobilnih naprav in naših najljubših aplikacij. S pomočjo različnih programskih rešitev vgrajuje v svoje naprave in vse njihove komponente zmogljiv varnostni sistem, od čipov do operacijskih sistemov, med temi napravami pa so tudi najnovejši Samsung Galaxy A52s 5GGalaxy Z Flip3 5GZ Fold3 5G in Samsung Galaxy Tab S7 FE.

 

Samsung je razvil tudi programsko opremo, ki dodatno ščiti že tako dobro zaščitene podatke in jih razvršča v posebne baze:

  • Storitev Samsung Pay* šifrira podatke o plačilih in jih hrani v zasebnem trezorju;
  • Samsung Health izlušči osebne zdravstvene podatke;
  • S pomočjo avtomobilskega ključa Digital Key lahko avtomobil odklenete s telefonom;
  • Funkcija Intelligent Wi-Fi analizira vzorce spletnega prometa in opozarja na tveganja
 

Več informacij najdete na http://www.samsung.si/ in https://www.samsung.com/si/security/.

*razpoložljivost storitve se razlikuje glede na tržišče