Njeni izdelki so nekaj posebnega - to so oblačila, ki nikogar ne pustijo ravnodušnega.
Blaženka Roth ustvarja pod modno znamko B’Roth, ustanovljeno leta 2005. Prihaja iz Varaždina, kjer ima trgovino, nedavno pa je v ljubljanskem City Parku veliko pozornosti pritegnila njena POP UP trgovina. Ob tej priložnosti smo se pogovarjali s to zanimivo ustvarjalko, ki je v času hitre mode pravi balzam. Pri svojem delu zagovarja trajnosten in premišljen pristop k modi, večina njenih oblačil je izdelanih po naročilu, da se ne kopičijo zaloge. Na ta način ustvarja prostor za kakovostne izdelke, ki jih označuje individualnost, hkrati pa je odgovorna do okolja.
Pri izdelavi oblikovalka pogosto uporablja tako imenovane stock tkanine (gre za ostanke blaga iz kolekcij znanih modnih oblikovalcev), njena oblačila pa nastajajo po načelih "zero waste" ali "low waste" dizajna. Ne sledi trendom, temveč raziskuje razmerje med formo in volumnom, da bi dosegla skulpturalnost in brezčasno estetiko. Vsak kos oblačila pripoveduje zgodbo o edinstvenosti, funkcionalnosti in osebnem izrazu. Z željo, da bi še dodatno prispevala k trajnostni modi, je leta 2010 predstavila linijo Old jeans - new piece, v kateri stare kavbojke reciklira v unikatne, skrbno oblikovane kose oblačil.
Blaženko smo "ujeli" v ljubljanskem City Parku na stojnici, kjer je ravno v času pogovora imela polne roke dela. Očitno ima tudi pri nas stranke, ki cenijo njena oblačila - medem ko je nastajal intervju, se je marsikatera dama oglasila pri njej, povprašala po določenih izdelkih, jih pomerila ... Na družbenih omrežjih je precej aktivna, tako da so na Facebooku in Instagramu njene sledilke izvedele, da prihaja v Ljubljano. Kljub obilici dela si je vzela čas in potrpežljivo odgovarjala na naša vprašanja.
Kakšni so bili vaši začetki v tem poslu?
Že moja mama je bila šivilja, odraščala sem ob šivalnem stroju, tako da je to bila zame nekako najbolj naravna poklicna in življenjska pot. Ko sem bila majhna, sem rada risala, izdelovala sem oblačila za svoje lutke, lahko bi rekla, da so to tudi bili moji prvi modeli (smeh).
Kje ste našli navdih za sedanje ustvarjanje? Izdelki so posebni.
To se je nekako gradilo z leti. Vedno sem bila malce samosvoja, nekako drugačna, veliko časa sem posvetila raziskovanju japonske mode. Moj vzornik, če se tako izrazim, je Yohji Yamamoto skupaj s celotno japonsko modno avantgardo.
Sledila sem mu vrsto let, mislim, da ne obstaja intervju z njim, ki ga ne bi prebrala ali poslušala, res mi je v navdih. Navdihuje me tudi arhitektura, ta skulpturalnost, voluminoznost ... To je mogoče začutiti v oblačilih, ki jih izdelujem. Pomembno se mi zdi, da se ženska počuti svobodno, da je obleka ne omejuje. Rada izdelujem tudi tajlirana oblačila, ne maram pa tega, da so oblačila zategnjena. Pomembno je, da se prilegajo, ne pa, da zategujejo oziroma stiskajo kot stezniki. Moramo biti svobodne.
Oblačila resnično delujejo udobno.
Ja, v bistvu sem praktična in ustvarjam oblačila, ki se lahko nosijo od jutra do večera in so primerna za različne priložnosti - za poslovna srečanja, celo za poroke, za bolj slavnostne dogodke. Vedno je treba biti pozoren na podrobnosti: če se dodajo samo kakšni manjši detajli, se takoj spremeni pomen oblačil.
Moje kose rade nosijo dame v zrelejših letih in moram povedati, da jih nosijo zelo dobro. Pogosto se zgodi, da mi pošljejo odzive - tako je na Facebook profilu moje znamke B'Roth mogoče videti fotografije dam, mojih strank, ki mi tako sporočajo, da so zelo zadovoljne z oblačili. (Med pogovorom do stojnice pristopi gospa, ki pohvali izdelke in pove, da je nad njimi navdušena, saj jih že pozna, priporočila jih je tudi svojim znankam, op. a.).
Kje vas je mogoče še srečati, razen v vaši trgovini?
Rada se udeležujem raznih dogodkov, kot je sejem Artish ob Ljubljanici, tam sem bila letos na začetku julija. Kar zadeva Slovenijo, bi lahko rekla, da zdaj šele prihajam na vaš trg. Na Hrvaškem sem na primer bila na varaždinskem festivalu Špancirfest, udeležujem se tudi podobnega dogodka v Zagrebu, na Ilici. Ob teh priložnostih se lahko pogovorim s strankami, saj mi je njihov odziv zelo pomemben.
Na primer: pred nekaj minutami je prišla gospa, ki mi je rekla, naj razmišljam tudi o tistih, ki več niso najmlajše, tako da njihove nadlahti niso več tako čvrste. Seveda, razmišljam o tem, rada pa izdelujem obleke, ki so brez rokavov. Pod obleko se lahko nosi majica z dolgimi rokavi, tako da je primerna za tiste, ki bi rade kaj skrile, možno jo je nositi tako pozimi kot poleti ... V bistvu se lahko obleka "izkoristi" skozi vse leto, ni omejena na letne čase.
Vaša oblačila so trajnostna, kajne?
Tako je, sem velika zagovornica trajnostne mode in pri delu poskušam biti trajnostna, koliko je le to mogoče. Tako recikliram stare kavbojke, kupujem tako imenovano "stock" blago oziroma ostanke dizajnerskih kolekcij, tako da blago ne propade. Trudim se za kakovost izdelave, za kakovostne materiale, tako da obleke trajajo čim dlje časa. Moji modeli niso sezonski, ne zastarajo čez leto ali dve, lahko se nosijo tako danes kot tudi čez deset let.
Mislim, da je to zelo pomembno, saj je tekstilna industrija velik onesnaževalec okolja. Treba je uporabiti oziroma izkoristiti tisto, kar že imamo, na primer ostanke blaga iz raznih kolekcij. Prav pred nekaj dnevi sem napisala eno objavo na Facebooku o delu z džinsom - spomnila sem se, da sem pri tem uporabila ogromno starih kavbojk in jim dobesedno "vdihnila" novo življenje. To delam že 15 let - tako je staro blago oziroma džins dobil novo življenje.
S to mislijo smo zaključili pogovor z izjemno zanimivo sogovornico Blaženko, saj je imela polne roke dela s strankami. Dodala je, da bo v Ljubljano še prišla, več podrobnosti pa bo mogoče pravočasno izvedeti na njeni Facebook strani. Pri delu na ljubljanski stojnici ji je pomagala hčerka Monika, prav tako zanimiva mlada dama, po poklicu magistra novinarstva in praktik telesne psihoterapije (več o njej boste izvedeli tukaj).
Zaupala nam je še, da ima še tri sodelavke - dve šivata po njenih zamislih (seveda jima pri tem pomaga), ena pa se ukvarja z marketingom in prodajo, nadomešča jo v trgovini, ko gostuje v POP UP trgovini ali pa se udeleži kakšnega festivala. Na svoje sodelavke je zelo ponosna in pravi, da so resnično odlična ekipa, posvečena strankam in njihovim željam.
Pomembna se zdi misel, ki je zapisana na strani spletne trgovine modne znamke B'Roth: "V svetu množične proizvodnje izdelujemo majhne serije in unikatne kose oblačil trajne kakovosti in brezčasnega dizajna. Cenimo individualnost in želimo, da vsak posameznik skozi oblačila, ki jih nosi, izrazi svojo osebnost."
In če imate morda pomisleke, da so njeni izdelki namenjeni mlajšim damam, je sama na Facebooku lepo opisala, kako je s tem: "Morda je čas, da prenehaš biti preveč kritična do sebe in da izraziš svoj značaj z oblačili, ki jih nosiš. Danes bi se rada ozrla na nekatere komentarje in vprašanja, ki sem jih slišala, odkar delam tukaj, kot so:"𝐓𝐨 𝐣𝐞 𝐨𝐛𝐥𝐚𝐜̌𝐢𝐥𝐨 𝐬𝐚𝐦𝐨 𝐳𝐚 𝐦𝐥𝐚𝐝𝐞." - Si vedela, da pri nas najmanj kupuje mlajša generacija? Naše stranke so večinoma stare 45+. "𝐓𝐨 𝐣𝐞 𝐨𝐛𝐥𝐚𝐜̌𝐢𝐥𝐨 𝐬𝐚𝐦𝐨 𝐳𝐚 𝐬𝐮𝐡𝐞." - Naša oblačila so namenjena ženskam različnih postav. Ne moreš vedeti, dokler ne poskusiš. Obišči nas in se prepričaj, da je to lahko tudi zate ter da si lahko tudi ti videti spektakularno - ne glede na obliko telesa. "𝐕𝐬𝐞 𝐣𝐞 𝐳𝐞𝐥𝐨 š𝐢𝐫𝐨𝐤𝐨, 𝐣𝐚z ž𝐞𝐥𝐢𝐦 𝐩𝐨𝐮𝐝𝐚𝐫𝐢𝐭𝐢 𝐩𝐚𝐬." - Ni problema. Imamo tako širša kot ožja oblačila. Če ti je všeč 'oversize' kos, ti bom pokazala, kako lahko poudariš pas, in boš zadovoljna s tem, kar nosiš. "𝐀𝐥𝐢 sem 𝐯 𝐭𝐞𝐦 videti 𝐛𝐨𝐥𝐣 š𝐢𝐫𝐨𝐤𝐨, 𝐤𝐞𝐫 𝐣𝐞 𝐨𝐡𝐥𝐚𝐩𝐧𝐨?" - Niti malo. Naši modeli so zasnovani tako, da skrijejo vse pomanjkljivosti in poudarijo točno tisto, kar želiš pokazati. Nasmehni se - videti si čudovito! Obišči nas na naslovu Petra Preradovića 23 v Varaždinu in mi dovoli, da razbijem vse predsodke o tebi."
Novo na Metroplay: Zdrava pamet - Različni pogledi, jasni nasveti: Hujšanje pod drobnogledom





