Zaupa jim na desettisoče ljudi: to so najbolj popularni slovenski vplivneži

18. 12. 2025, 15:00 | Uredništvo
Zaupa jim na desettisoče ljudi: to so najbolj popularni slovenski vplivneži (foto: Lipar Design Photography)
Lipar Design Photography

Kateri slovenski vplivneži so v letu 2025 pritegnili največ pozornosti? 

Vplivneži že dolgo niso več zgolj imena z Instagrama: so del vsakdana, sogovorniki ob jutranji kavi, spremljevalci na kavču in vse pogosteje tisti, ki ljudi prepričajo bolj kot tradicionalni mediji. In kdo so tisti vplivneži, ki so se najbolj zasidrali v zavest Slovenk in Slovencev?

Raziskava, ki je potekala spomladi leta 2025 v okviru doktorskega študija Branke Bizjak Zabukovec, sicer direktorice vsebinskega marketinga na agenciji Futura DDB, na Fakulteti za management Univerze na Primorskem, je izluščila 20 najbolj prepoznavnih imen ter odprla poglobljen vpogled v odnos med vplivneži in njihovimi sledilci na družbenih omrežjih.

Pestra scena slovenskih ustvarjalcev

Vplivnostni marketing je v zadnjih letih doživel izjemno rast, pri čemer njegova uspešnost izhaja iz kakovosti odnosov, ki jih vplivneži gradijo s svojo skupnostjo.

Princ William in Kate objavila nov družinski portret (FOTO)

Tudi v Sloveniji število ustvarjalcev vsebin narašča, zato so na oglaševalski agenciji Futura zasnovali raziskavo o odnosu med sledilci in vplivneži na družbenih omrežjih, v sklopu katere je nastala tudi lestvica najbolj prepoznavnih domačih imen.

Preprosto vprašanje "Katere vplivneže redno spremljate?" so zastavili 395 rednim uporabnikom družbenih omrežij, vsak anketiranec pa je lahko navedel do pet imen. Skupaj se jih je nabralo več kot 450, kar nazorno kaže, kako pestra in razdrobljena je danes slovenska scena spletnih ustvarjalcev. 
 
Iz množice imen je izstopila dvajseterica vplivnežev, ki je najbolj zaznamovala slovenski digitalni prostor. To so: 

1. Petra Parovel
2. Lepa Afna
3. Teja Jugovic
4. Patricia Pangeršič
5. David Zupančič
6. Indira Ekić
7. Bit Sever
8. Katarina Benček
9. Tamara Lampe
10. Aleksandar Repić
11. Ana Debevc Prašnikar
12. Lara Nastran
13. Jernej Ogrin
14. Tika Hribar 
15. Ciril Komotar
16. Jani Jugovic
17. Ajda Sitar
18. Anja Širovnik
19. Vita Starman
20. Robert Roškar

"Gre za ustvarjalce vsebin, ki so se posameznikom najbolj zasidrali v spomin, zelo verjetno zato, ker so njihovim vsebinam najbolj izpostavljeni. Lestvica je koristen vpogled v to, kdo ima največjo pozornost slovenske javnosti, ni pa avtomatičen seznam priporočenih vplivnežev. To bi bil bolj verjetno seznam vseh 450 imen, ki so se pojavila v raziskavi," je poudarila dr. Branka Bizjak Zabukovec.
 
Raziskava je pokazala, da med spoloma obstajajo specifične razlike. Ženske v veliki večini spremljajo ženske vplivnice. Na njihovi lestvici se med moškimi visoko uvrščajo le redki: Jernej Ogrin (zdrava prehrana), David Zupančič (zdravje), Jani Jugovic (starševstvo in kuhanje) ter Bit Sever (potovanja). Moški so na tem področju bolj "demokratični": spremljajo moške in ženske vplivneže, med njimi tudi ustvarjalke s področij podjetništva, fitnesa in življenjskega sloga.

Top 20 po izboru žensk

1. Petra Parovel
2. Lepa Afna
3. Teja Jugovic
4. Ana Debevc Prašnikar
5. Indira Ekić
6. Tamara Lampe
7. Lara Nastran
8. Katarina Benček
9. Tika Hribar
10. Ajda Sitar
11. Patricija Pangeršič
12. Vita Starman
13. Jernej Ogrin
14. Anja Širovnik
15. David Zupančič
16. Tajka Selan 
17. Jani Jugovic
18. Sabrina Vidovič 
19. Alenka Ružič Jovović
20. Bit Sever

Top 20 po izboru moških

1. Aleksandar Repić 
2. Ciril Komotar
3. Bit Sever
4. David Zupančič
5. Patricija Pangeršič
6. David Milosavljević 
7. Tomaž Gorec
8. Lucija Vrankar
9. Petra Parovel
10. Jernej Ogrin
11. Lepa Afna
12. Andrej Pavličevič
13. Jan Vaukman
14. Karin Planinšek
15. Martin Golob
16. Robert Roškar
17. Ana Pusovnik 
18. Challe Salle
19. Jaka Polak
20. Jani Jugovic

Najbolj popularne so "lifestyle" vsebine

Če pogledamo področja, ki jih pokrivajo najbolj opaženi vplivneži leta 2025, lahko ugotovimo, da sledilce, še posebej sledilke, v največji meri zanimajo "lifestyle" tematike. Gre za vplivnice in vplivneže, ki z občinstvom delijo svoje vsakdanje življenje, pogosto v kombinaciji s temami, kot so starševstvo, moda, skrb za zdravje, osebni razvoj, lepota in različni izzivi vsakdana. Ljudje namreč, kot pravi dr. Bizjak Zabukovec, na omrežjih iščemo predvsem družbo, občutek povezanosti in vpogled v življenja drugih. Družbena omrežja v tem kontekstu pogosto delujejo kot neke vrste resničnostni šov.
 
Pomemben gradnik prepoznavnosti so tudi algoritmi, ki močno vplivajo na to, koga in kako pogosto vidimo na svoji časovnici. "Pogosto nekoga začnemo spremljati preprosto zato, ker nam ga algoritem ves čas prikazuje. Njegove objave se pojavljajo znova in znova, mi pa hitro dobimo občutek, da je ta oseba stalno prisotna v našem vsakdanu. Tudi če se najprej sploh nismo zavestno odločili, da jo bomo spremljali, se sčasoma ustvari občutek bližine in začne se graditi tako imenovani insta odnos," razloži dr. Branka Bizjak Zabukovec.

Morda vas zanima tudi:

Pomembno je poudariti, da lestvice ne moremo interpretirati kot lestvice najbolj priljubljenih ali učinkovitih vplivnežev. "Ljudje vplivneže lahko spremljamo tudi iz razlogov, ki niso nujno povezani z naklonjenostjo. To potrjuje tudi podatek iz raziskave, da je ob vprašanju, naj med navedenimi vplivneži izberejo tistega, ki jim je najbolj všeč, kar 20 % udeležencev odgovorilo, da jim v resnici ni všeč nihče od naštetih."

Opazimo lahko tudi jasen vzorec: med visoko uvrščenimi ustvarjalci najdemo več tistih, ki se občasno znajdejo v središču javnih dram ali konfliktov. To ni naključje. Dramatične vsebine povečajo vpletenost sledilcev, oglede, komentarje, deljenje, razprave, kar algoritmi nagradijo z večjo vidnostjo. Posledično se takšni vplivneži pogosteje pojavljajo v naših časovnicah.

V tem kontekstu na Futuri poudarjajo tudi pomen časovne komponente izvedbe meritev priljubljenosti. "Nekdo, ki se nenadoma začne zelo intenzivno pojavljati ali se znajde v središču javnih razprav in dram, se lahko v kratkem času povzpne višje na lestvici zaznane prisotnosti. Raziskava o vplivnežih je bila izvedena spomladi leta 2025. Če bi jo ponovili danes, bi verjetno prišlo do manjših sprememb v vrstnem redu, v drugi polovici pa bi se verjetno pojavilo tudi še kakšno novo ime," je še pojasnila dr. Branka Bizjak Zabukovec.
 
Ob tem se velja zavedati, da sledilci na družbenih omrežjih nismo le pasivni opazovalci. Vsak ogled, všeček, komentar ali zgolj dejstvo, da nekoga še naprej spremljamo, pomeni dodaten zagon algoritmom, da tega človeka prikazuje še bolj intenzivno.

"Tudi ljudi, ki nam niso posebej simpatični, lahko s svojo pozornostjo nehote naredimo še bolj vidne. Prav zato to, kdo postane prepoznaven in priljubljen, ni naključje. Popularnost se ne zgodi sama od sebe, soustvarjamo jo vsi, s tem, komu namenjamo svoj čas in pozornost. Naša pozornost je namreč gorivo, ki poganja celoten vplivnostni ekosistem," je še dodala dr. Branka Bizjak Zabukovec.

Prva epizoda novega podkasta Neobremenjeno: Goran Hrvaćanin o integriteti ustvarjalcev, mladih in sodobni sceni

Novo na Metroplay: