V devetdesetih smo menili, da je to sladica bogatašev, danes pa jo v trgovinah dobite za sedem evrov

21. 7. 2025, 13:40 | L. PA.
V devetdesetih smo menili, da je to sladica bogatašev, danes pa jo v trgovinah dobite za sedem evrov (foto: Profimedia)
Profimedia

Slaščica je dala marsikateremu otroku, pa tudi odraslemu, vtis, da gre za pregreho za posebne priložnosti.

Če ste dovolj stari, da se spomnite devetdesetih let prejšnjega stoletja, se gotovo spomnite tudi 'najprestižnejšega' sladoleda, ki ste ga takoj prepoznali po elegantnih čokoladnih 'valovih', ki so prekrivali kremasto vaniljo.

Govorimo o znamki sladoleda Viennetta, priljubljeni hladni razvadi, ki je dala marsikateremu otroku, pa tudi odraslemu, vtis, da gre za razkošen izdelek za posebne priložnosti.

Viennetta je nastala leta 1982 v Združenem kraljestvu v okviru družbe Wall’s, ki je danes del podjetja Unilever. Zasnovana je bila kot večplastni sladoledni kolač, katerega čar je bil inovativna metoda plastenja sladoleda in čokolade. Na tekoči trakovni liniji so iztisnili različne plasti pri različnih hitrostih – rezultat so bili prepoznavni čokoladni valovi, ki so delovali skoraj kot umetniški element. Struktura naj bi spominjala na francosko slaščico mille-feuille.

Sprva je bila mišljena le kot božična slaščica, a je do leta 1984 postala tako priljubljena, da je prešla v redno ponudbo in se postopoma razširila po vsej Evropi. Njen slogan je bil "ena rezina ni nikoli dovolj". 

V Turčiji divjal "ognjeni tornado" (VIDEO)

V devetdesetih je sladica Viennetta postala dostopna tudi v slovenskih trgovinah in hitro pridobila sloves "sladoleda za posebne priložnosti". Čeprav je bila industrijski izdelek, je veljala za nekaj posebnega – sladoled, ki si ga privoščiš, ko pridejo gosti, ali ga s spoštovanjem postaviš na mizo ob praznikih, seveda v najboljših steklenih skodelicah.

Kljub sloganu je običajno vsak gost dobil le eno rezino, saj se s tako posebno slaščico ni spodobilo razsipavati. 

Morda vas zanima tudi:

Simbol preprostega časa

Pozneje je sladoled Viennetta doživel tudi širitev okusov – mint, jagoda, kapučino in pralinasta različica so postale stalnica med evropskimi trgovci. V ZDA pa je sladoled v poznih devetdesetih izginil s trgovskih polic, a se je vrnil leta 2021prek znamke Good Humor, pri čemer je ameriška različica v osnovi vaniljeva.

V Evropi, zlasti v Veliki Britaniji, Avstraliji, Novi Zelandiji in Italiji, pa je ostal stalnica v zamrzovalnih skrinjah trgovin, čeprav je ob širitvi ponudbe sladoledov in spremembi okusa javnosti izgubil svoj čar.

A v zadnjih letih se je prebudil duh nostalgije, ki ponovno povzdiguje številne znamke hrane in pijače, značilne za devetdeseta leta. Viennetta je tako postala simbol nekoliko preprostejšega časa, ko se status neke družine ni toliko meril z novimi iPhoni in znamkami oblačil, temveč je bila včasih dovolj že škatla sladoleda Vienetta v skrinji.  

Čeprav torej danes ni več tako edinstvena, ostaja del nostalgičnega repertoarja. V Sparu smo jo našli za sedem evrov, kar sicer pomeni, da je še vedno med dražjimi sladoledi, a za večje sladoledno razkošje danes denimo veljajo sladoledi Ben & Jerry's, za banjico katerih je treba odšteti tudi več kot deset evrov. 

Psihopata lahko prepoznate z enim samim vprašanjem: kako bi nanj odgovorili vi?