31. 5. 2022, 12:54 | Promocijska objava

Če bodo podjetja še naprej delovala kot do sedaj, bo do leta 2050 v morju več plastike, kot rib

Če bodo podjetja in koorporacije še naprej delovala kot do sedaj, naj bi oceani do leta 2025 na vsake tri tone rib vsebovali vsaj eno tono plastike, do leta 2050 pa naj bi v morju imeli več plastike, kot rib. Plastika pa ni prisotna zgolj v vodi, pač pa tudi v telesih morskih bitij, ki plastične delce zamenjujejo s hrano. Dejstvo je, da smo ljudje tesno povezani z naravo in mikroplastika vsak dan vstopa tudi v naša telesa. Raziskave pravijo, da vsak teden pojemo za približno eno kreditno kartico plastike.

Podatki so res zastrašujoči, a podjetja, kot je IKEA Slovenija, menijo, da bi morali služiti predvem kot motivacija za kolektivno ukrepanje v smeri ustvarjanja trajnih pozitivnih sprememb. Zato so pri podjetju s čiščenjem plaže v Strunjanu podprli lansiranje svoje nove trajnostne kolekcije KÅSEBERGA. Mihaela Hafner, vodja področja trajnosti pri podjetju IKEA Slovenija, je z nami spregovorila o zavezah podjetja za čistejšo prihodnost.

Odpadki po vsem svetu predstavljajo veliko težavo. Katere korake bi morala velika podjetja narediti za bolj zeleno prihodnost?

Ljudje od podjetij in blagovnih znamk, kot je IKEA Slovenija, pričakujejo ugodnejše in dostopnejše možnosti za trajnostno življenje. Iščejo ideje in rešitve ter se zanašajo na nove, inovativne načine bivanja, postajajo bolj ozaveščeni in manj potratni pri svojih nakupih ter želijo podaljšati življenjsko dobo svojih stvari. V podjetju IKEA želimo pozitivno vplivati ​​na ljudi, družbo in planet. Uravnoteženje gospodarske rasti in pozitivnega družbenega vpliva z varstvom okolja in regeneracijo je eden naših poglavitnih ciljev. Vedno razmišljamo dolgoročno – da bi lahko zadovoljili potrebe ljudi danes, ne da bi ob tem ogrožali potrebe prihodnjih generacij.

Imamo edinstveno priložnost, da z dobrim zgledom utiramo pot pozitivnim spremembam v družbi. Biti vodilen pomeni kritično gledati na vse vidike svojega poslovanja, hkrati pa se vključevati v razpravo ter strankam, sodelavcem in partnerjem omogočiti, da ukrepajo in tudi sami prispevajo k spremembam.

Kaj je po vašem mnenju na področju onesnaženosti voda največji izziv v Sloveniji?

Ko smo pred kratkim predstavili našo novo kolekcijo KÅSEBERGA, nas je zanimalo, kako lahko s praktičnimi dejanji in s pomočjo naših sodelavcev udejanimo miselnost, ki stoji za kolekcijo. Skupaj s partnerskim projektom Čista obala smo v ta namen organizirali čiščenje Strunjanske plaže in tako prispevali k izboljševanju obalnega ekosistema pri nas.

Izvedeli smo, da so cigaretni ogorki najpogostejši odpadek na obalah Sredozemlja, Jadrana in Slovenije. Ne razpadejo tako zlahka, saj niso iz papirja oz. celuloze, ampak iz celuloznega acetata. Pri čiščenju strunjanske plaže smo izven sezone v razponu okoli 600 metrov v samo eni uri pobrali kar 1260 cigaretnih ogorkov.

Raziskovalci morskih odpadkov v Sloveniji so ugotovili, da se na slovenski obali vsak trenutek na vsakih 100 metrov nahaja v povprečju 437 kosov odpadkov. Da bi dosegli mejno vrednost, pri kateri velja, da je obala v dobrem okoljskem stanju, je sprejemljivo imeti le 20 kosov odpadkov na 100 metrov obale, kar pa pomeni, da nas čaka še dolga pot.

Kolekcijo KÅSEBERGA ste razvili v sodelovanju z organizacijo World Surf League. Kako je prišlo do tega nenavadnega sodelovanja?

Noben drug šport ni od morja odvisen tako kot deskanje na vodi. Deskarji so po naravi goreči pri spopadanju z okoljskimi izzivi, kot je zmanjševanje plastike v oceanih. Njihova strast do pozitivnih sprememb za stvari, ki jih imajo radi, je bila navdih za vse nas pri podjetju IKEA. Svetovna surferska liga vodi napreden program na področju trajnosti, mi pa želimo razumeti vsakdan ljudi z mobilnim in aktivnim življenjskim slogom v tesni povezanosti z oceanom.

Skupaj z nekdanjima profesionalnima deskarjema Robom Machadom in Kassio Meador ter 3500 drugimi deskarji z vsega sveta je IKEA ustvarila trajnostno kolekcijo KÅSEBERGA, ki obravnava vsakodnevne potrebe aktivnih ljudi in globalne izzive našega planeta. Proces oblikovanja se je vrtel okoli funkcionalnosti, recikliranih materialov in spodbujanja bolj krožnega življenjskega sloga. Zato je velik del izdelkov v kolekciji KÅSEBERGA narejen iz recikliranega poliestra, drugi pa iz obnovljivih virov, kot sta bambus in pluta.

Bi rekli, da je kolekcija primarno namenjena deskarjem?

Pravzaprav ne. Izdelki KÅSEBERGA so zasnovani za ljudi, ki sprejemajo miselnost aktivnega življenjskega sloga, ne glede na to, ali “jezdijo” valove ali ne. Medtem, ko je bilo nekaj izdelkov zasnovanih posebej za deskarje, je večina izdelkov v kolekciji narejenih za vsakogar. Nekateri kosi so namenjeni negovanju trajnostnega življenja. KÅSEBERGA vreča za smeti je na primer narejena iz odpadne plastike iz oceanov in tako pomaga plaže in morja ohranjati čiste. Namenjena je večkratni uporabi, je enostavna za prenašanje in kar je najpomembneje: pomaga širiti sporočilo.

Ali v prihodnosti načrtujete še več okolju prijaznih izdelkov?

Seveda. Trajnost je naš dolgoročni cilj in ne želimo, da bi bila samo luksuz manjšine. Zdrav in trajnosten življenjski slog bomo naredili mikaven in ponudili možnosti, ki bodo cenovno ugodne, privlačne in dostopne čim več ljudem. Zavezani smo ponujanju boljših, cenovno ugodnejših, pametnih izdelkov in rešitev, ki ljudem omogočajo varnejše, bolj zdravo in bolj trajnostno življenje ter ponujanju znanja ter ideje, ki ljudi za to navdihujejo.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.