N.Z. | 26. 5. 2021, 12:20

"Teden dni sem bil pri mami na obisku, zdaj pa dobivam oglase za njeno znamko zobne paste!"

profimedia

Na Twitterju je Robert G. Reeve, ki se tudi poklicno ukvarja s tehnologijo in z njo povezanimi pravicami do zasebnosti, delil anekdoto iz resničnega življenja, nato pa v daljši niti razložil, v kakšno resničnost smo se zbudili.

V nadaljevanju nizamo prevod njegovih tvitov, tako kot so si ti sledili na Twitterju.

Vrnil sem se domov, potem ko sem teden dni preživel z mamo v njeni hiši, zdaj pa sem pričel dobivati oglase za njeno zobno pasto, s katero sem si teden dni umival zobe. O njej nisva spregovorila niti besede, še manj pa sem to znamko guglal ali kaj podobnega. Kot nekdo, ki dela v tehnološkem sektorju, ki se ukvarja s pravico do zasebnosti, bi vam rad razložil, zakaj se to dogaja.
Naj najprej povem, da vam aplikacije družbenih omrežij ne prisluškujejo. To je samo teorija zarote. Razkrinkana je bila znova in znova. Sicer pa, iskreno, tega jim niti ni potrebno početi, saj jim vse o sebi razkrivamo kar sami, ne da bi se tega sploh zavedali, kar je zanje nadvse poceni in veliko bolj učinkovito.

Vaše aplikacije zberejo na tone podatkov z vašega telefona. Unikatno identifikacijsko številko vaše naprave. Vaše demografske podatke. In vse to vemo. Agregatorji podatkov vlečejo podatke od VSEPOVSOD. Ko uporabim kartico za popuste v trgovini? Pri vsakem nakupu? Ta baza podatkov je na prodaj.
Podatke o mojih nakupih pri Harris Teeter zlahka povežejo z mojim Twitter profilom, ker sem obema podjetjema dal svojo telefonsko številko in naslov elektronske pošte ter se strinjal s pogojem, da se podatki uporabljajo za nadaljno obdelavo, ko sem sprejel pogoje storitve in njihovo politiko zaščite podatkov.
No, tukaj stvari postanejo resnično nore. Če se moj telefon nahaja na isti GPS lokaciji kot telefon nekoga drugega, zabeležijo tudi to. Nato pričnejo ustvarjati mrežo ljudi, s katerimi sem v rednem kontaktu.
Oglaševalci lahko tako kombinirajo moje potrebe, zgodovino mojih spletnih iskanj in nakupovalne navade s tistimi okoli mene. MENI pričnejo kazati oglase, ki se nanašajo na ljudi OKOLI mene. Družino. Prijatelje. Sodelavce.
Prikazovali mi bodo oglase za stvari, KI JIH JAZ NOČEM IMETI, a vem, da bi jih morda želel imeti nekdo, s katerim sem v rednem kontaktu. Ta subliminalna sporočila me bodo pripravila do tega, da bom o tem začel govoriti, na primer: o tej prekleti zobni pasti. In za to mi ni bilo potrebno prisluškovati. Samo zbrane podatke so morali primerjati s pomočjo agregirane metabaze podatkov.
Naslednja stvar, ki jo gre povedati, pa je: da je to javna skrivnost. Na tisoče ljudi o tem poroča neprestano. Pa za to nikomur ni mar. Zdi se mi, kot da nam ni mar za našo zasebnost. Da smo se sprijaznili, da smo bitko izgubili. Enostavno smo dovolili, da so izvedeli preveč o nas.
"Opazili smo senior uradnika z Ministrstva za obrambo, da je bil na protestu Women's March ... tudi njegova žena je bila v supermarketu tistega dne, to je nekaj, kar smo odkrili, ko smo mu sledili po odhodu z njegovega doma v Virginiji."
Torej. Vedo za zobno pasto moje mame. In vedo, da sem bil pri njej doma. Vedo za moj Twitter profil. In zdaj na Twitterju dobivam oglasse za mamino zobno pasto. Vaši podatki ne govorijo zgolj o vas. Gre za to, kako so lahko uporabljeni proti vsakemu, ki ga poznate, ter celo proti ljudem, ki jih ne. Da bi tako vplivali na vašo nezavedno vedenje.
Applova zadnja nadgradnja vam omogoča, da blokirate sledenje aplikacij, kar je RAZJEZILO Facebook. Zdaj vas PROSIJO, da sprejmete funkcijo sledenja, da bi posel spet tekel kot običajno. Blokirajte pof***ne oglase aplikacij. Ne gre samo za vas: vaši podatki spreminjajo internet.
Internet nikoli ne bo več takšen, kot je bil, ko sem imel še svoj blog na Livejournal, ljudje pa so delili gife z YTMND. Veliki biznis je prišel, da bi z njega izsesal vso veselje (in vaše dolarje). Dajmo jim to vsaj malo otežiti.
profimedia

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol