N. V. | 5. 7. 2022, 19:59

5 "nezdravih" živil, ki bi jih morali uživati ​​pogosteje

Profimedia
5 "nezdravih" živil, ki bi jih morali uživati ​​pogosteje (foto: Profimedia)

Izkazalo se je, da so bila določena živila povsem napačno označena kot nezdrava.

Naučeni smo, da kakšna živila našemu telesu škodujejo. A za nekatera smo se zmotili …

Po branju članka na srbskem mediju DDL smo namreč izvedeli, da kakšno hrano povsem napačno označujemo za nezdravo in da bi pravzaprav morala biti pogosteje na naši mizi. Katera so takšna živila?

1. Maslo

Profimedia

Vse do druge polovice prejšnjega stoletja je maslo zavzemalo pomembno mesto v prehrani, nato pa so se začele zgodbe o njegovi škodljivosti za zdravje.

Takrat je na sceno stopila margarina, katere sestavino – transmaščobne kisline – so zdravniki opevali kot rešilno bilko v boju proti holesterolu.

Danes, ko se je povečala ozaveščenost o industrijsko predelanih izdelkih in imamo znanje o njihovi škodljivosti, je margarina postala preteklost.

Znanstveniki so ugotovili, da nasičene maščobe iz masla namreč zvišujejo raven dobrega holesterola in znižujejo raven trigliceridov, maščobnih oblog v krvi.

2. Pivo

Uredništvo

Pivo je popolnoma naraven in biološko uravnotežen izdelek, zato ga upravičeno uvrščamo med tekoča živila. Energijska vrednost enega litra piva ustreza energijski vrednosti enega litra polnomastnega mleka.

Glavna sestavina piva, hmelj, je bogata z antioksidanti, ki so, kot so pokazale številne raziskave, zaslužni za ohranjanje mišične mase in pospeševanje metabolizma.

A pravilo pri pitju piva, tako kot pri drugih alkoholnih pijačah, je, da ne pretiravamo!

3. Krompir

Profimedia

Najskromnejša zelenjava je izgubila svojo slavo na mizi v trenutku, ko so jo označili za eno izmed živil, ki najbolj redijo. V resnici pa je napačen način priprave živila edini krivec za odvečne kilograme.

Če ga ne mešamo z oljem, margarino ali smetano, je krompir zelo zdrav, kar potrjuje tudi to, da je bogat z minerali in vitamini.

V kolikor ga pripravljate kuhanega, naj najde mesto v vaši prehrani, saj vlaknine ohranjajo občutek sitosti in zagotavljajo dobro prebavo.

4. Jajca

Profimedia

Dolgo časa zdravniki niso priporočali uživanja jajc, ker naj bi zvišala raven holesterola in ogrožala srce. V zadnjih letih pa so raziskave jajca ponovno postavile na piedestal kot zelo zdravo živilo.

Jajca so namreč eden najboljših virov holina, vsebujejo antioksidanta lutein in zeaksantin, vsebujejo ogljikove hidrate, ki podaljšujejo občutek sitosti in vsebujejo aminokisline, ki telesu olajšajo absorpcijo beljakovin.

Zato se vedno spomnite starega reka: Jajce vsako jutro daje telesu moč!

5. Svinjska mast

Profimedia

Kaj? Je tudi vas presenetilo, da se je svinjska mast znašla na tem seznamu? Namreč njen sloves krnijo trditve, da njena sestava škodi zdravju ljudi.

Najnovejše raziskave pa jo v nekaterih segmentih ocenjujejo kot zdravo za telo. Svinjska mast je sestavljena tako, da vsebuje 40 odstotkov nasičenih maščob, nenasičene maščobe pa predstavlja oleinska kislina, ki pomaga pri delovanju srca in je povezana z nižjo stopnjo slabega holesterola.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.