A. Kl. | 16. 12. 2021, 13:05

5 znakov, ki kažejo, da ste odvisni od gledanja tv-serij

Profimedia

Zjutraj ste se komaj dvignili iz postelje, da bi se pravočasno odpravili na delo, večer poprej pa ste se polni adrenalina zagnali v celotno sezono tv-serije, ki vas je držala na trnih. In pogledali še epizodo naslednje ...

Če je tudi za vami "prekrokana noč" v najzvestejši družbi tv-daljnica, računalnika ali tablice, berite naprej. Morda ste že prekoračili tanko mejo med prostočasno razvado in odvisnostjo.

Živimo v dobi, ko so nam zabavne vsebine ves čas na dosegu roke, saj nam ponudniki na različnih platformah - ki so dostopne na različnih napravah, kjerkoli in kadarkoli - nenehno predstavljajo vabljive novosti, ki so (nikakor ne po naključju) prikrojene našemu okusu jih preprosto "moramo" ogledati. 

Medtem ko mnogi televizijo uporabljajo za občasno sprostitev po napornem delovniku, so med nami tudi takšni, ki jih televizija spremlja vsak trenutek dneva, ki ga preživijo budni.

Profimedia

Več televizije, več dopamina - dokler ...

Pandemija covida-19 gotovo ni pozitivno vplivala na tiste, ki imajo že tako problematičen odnos z malimi (no, vse večjimi) ekrani. A na kateri točki je čas, da si priznamo, da je naša razvada postala resen problem?

Po nekaterih definicijah je odvisnost psihološka in fizična nezmožnost, da bi se odpovedali uživanju neke kemične substance, čeprav nam ta povzroča duševne in telesne težave.

Razširimo jo lahko na tehnologijo, poleg pametnih telefonov, tablic in računalnikov sem seveda spadajo tudi platforme za prenašanje zabavnih vsebin, dostopne prek televizije.

Tako kot pri drugih vrstah zasvojenosti lahko gledanje omenjenih vsebin poveča proizvodnjo dopamina v možganih. Prijetni občutki delujejo kot "nagrada", zaradi katere jih želite še naprej gledati.

A, tako kot pri uživanju opojnih substanc, vrhuncu sledi tudi padec na trdna tla ...

Profimedia

Opozorilni znaki, ki kažejo, da ste šli s svojo "binge-watching" razvado predaleč:

1. Razburjeni ste, če iz nekega razloga ne morete gledati serij ali filmov: razdražljivi ste in sitni, čutite nemir, tesnobo in veliko željo po tem, da bi čim prej spet kaj gledali.

2. Serije in filme gledate zato, da bi se počutili bolje: reči, ki vas bremenijo, samo takrat lahko potisnete nekam v ozadje misli.

3. Imate zdravstvene težave, povezane s pretiranim sedenjem ali ležanjem: premalo ali nič rekreacije, pridobivanje telesne teže, težave s spanjem.

4. Namesto druženja z ljudmi raje izberete televizijo; izmišljate si izgovore, da bi zakrili pravi razlog, zakaj nimate časa za prijatelje in svojce.

5. Težko zmanjšate količino ur, preživetih pred televizijo oziroma sploh ne sledite več času, ki ga preživite pred zaslonom.

Koraki, s pomočjo katerih se lahko skušate izogniti odvisnosti*:

1. Strogo omejite čas gledanja zabavnih vsebin, začrtajte si časovnico, s katero boste imeli to dejavnost pod nadzorom - ko dosežete čas, ki ste si ga odredili, z gledanjem nemudoma prenehajte.

2. Naredite izbor najboljših vsebin zase in privoščite si jih le, ko ste dokončali zadano delo. Omejite se na čim manj ponudnikov vsebin.

3. Izbrišite si aplikacije za pretakanje zabavnih vsebin na mobilnih napravah.

4. Prosti čas si zapolnite s čim drugim - se še spominjate starodavne navade, ki se ji reče branje knjig? Lahko poskusite tudi s sprehodom ali pobarvankami, morda učenjem tujih jezikov.

5. Družite se - v času pandemije lahko tudi prek spleta ali na prostem.

*Če menite, da je šla vaša odvisnost že tako daleč, da vam povzroča resne težave, pa je bolje, da se posvetujete s strokovnjakom. Srečno!

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.