6 navad (in zdravstvenih stanj), ki so celo nevarnejše od kajenja!

2. 8. 2020, 06:00 | Zdravje | Vir: Govori.se
6 navad (in zdravstvenih stanj), ki so celo nevarnejše od kajenja! (foto: profimedia) profimedia

Človek je skozi zgodovino pridobival in opuščal številne navade. Največ je seveda govora o tistih zdravju škodljivih, in na prvo mesto grdih razvad bi večina zagotovo postavila kajenje. Ker pa sedaj ni več dvoma – cigarete so lahko dokazano povzročiteljice številnih bolezni – je čas, da začnemo govoriti tudi o drugih, povsem vsakdanjih navadah, ki so prav tako lahko smrtonosne.

Umrljivost zaradi kajenja se je od leta 1965 že zmanjšala za 27 odstotkov in znanstveniki pravijo, da nas morajo sedaj skrbeti druge stvari.

1. Osamljenost

Ste vedeli, da je lahko tudi osamljenost smrtonosna? Zaradi vzpona družbenih omrežji in materialnih standardov je v sodobnem svetu osamljenost postala prava epidemija, kirurg Vivek Murthy jo je označil kot stanje, ki lahko posameznika vodi v smrt. Neka druga raziskava je pokazala, da sta osamljena oseba in človek, ki v enem dnevu pokadi 15 cigaret, izpostavljena enakim tveganjem.

2. Sedenje

Dandanes smo primorani veliko sedeti, saj že skoraj vsa dela opravljamo pred računalniki. Medtem ko se večini verjetno zdi, da je sedenje povsem nenevarna stvar, so raziskave pokazale drugače. Zaradi večurnega sedenja naše telo ne dobi zadostne količine dejavnosti, ki pa je nujna za zdravo delovanje organizma. Študija iz leta 2014 je pokazala, da celodnevno sedenje povečuje tveganje za nastanek najrazličnejših vrst raka za kar 66 %.

3. Pomanjkanje spanja

Nespečnost ali insomia postaja v družbi vedno večji problem – ljudje v postelje hodijo vse pozneje, vendar se še vedno zbujajo zelo zgodaj. Ameriški center za nadzor in preprečevanje bolezni je pomanjkanje spanja označil za javni zdravstveni problem, zaradi katerega trpi med 50 in 70 milijonov ljudi. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) opozarja, da nezadostna količina spanja povečuje tveganje za kap ali srčni infarkt.

Za vse, ki mislite, da spanca ne potrebujete, in da lahko po samo nekaj urah počitka normalno funkcionirate, je tu dejstvo, ki ga potrjuje nevroznanstvenik na univerzi v Oxfordu: "Obnašanje možganov, ki niso dobili zadostne količine počitka, lahko enačimo z vedenem in odzivanjem v stanju pijanosti."

4. Sončenje

Da je pretirano izpostavljanje soncu nevarno, vemo vsi, vendar med ljudmi krožijo napačni miti, da je sončenje v solarijih manj škodljivo in celo varnejše od kajenja. Podatki pa ne držijo povsem. Leta 2014 je bilo namreč ugotovljeno, da je zaradi sončenja v solariju (kožnega raka) umrlo več ljudi kot zaradi kajenja (pljučnega raka).

5. Slaba prehrana

"Si to, kar ješ," pravi znan pregovor in številne študije dokazujejo, da so sladkor, predelana živila in hrana z visoko vsebnostjo nasičenih maščob strup za naše telo. Lani so raziskovalci zaključili, da je stopnja smrtnosti zaradi nezdrave prehrane višja, kot če skupaj seštejemo umrljivost zaradi "klasičnih" vzrokov - alkohol, droge, nezaščiteni spolni odnosi in tobak.

6. Alkohol

Mnogi menijo, da bi morale tudi steklenice alkoholnih pijač imeti podobno opozorilno nalepko, kot jo imajo tobačni izdelki. Zaradi alkohola vsako leto umre približno 83.000 ljudi, zanimiv in zgovoren podatek pa je tudi, da je v Ameriki za zdravljene alkoholikov kar 137 bolnišnic, tistih za pomoč pri odvajanju od tobaka pa 61.

Povzeto po: Awarenessact

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri