28. 4. 2014, 10:14 | Vir: Liza

Tea Grbić: Brainobrain - učna metoda, ki se osredotoča na celostni razvoj možganov

Goran Antley

Brainobrain je svetovno znana ustanova za izobraževanje otrok, ki že več kot deset let pomaga otrokom od četrtega do 14. leta razvijati potenciale za uspeh. V Slovenijo je izobraževalni program Brainobrain pripeljala Tea Grbić, nanj pa je naletela pred dvema letoma.

Opazila je rezultate na sinu prijatel­jice, ki je program Brainobrain pripeljala iz Dubaja v Evropo, najprej na Hrvaško, in njena prva misel je bila, da bodo tudi njeni trije otroci obiskovali omenjeni program. A ni ostalo samo pri tem, saj je sklenila, da bo program predstavila kar vsem slovenskim otrokom.

V čem se metoda poučevanja Brainobrain razlikuje od klasičnega poučevanja v šolah?

Bistvena razlika je, da se osredotoča na celostni razvoj možganov, ne pa samo na levo ali desno polovico.

Kateri del možganov pa razvijajo v šolah?

Klasični šolski sistem je osredotočen predvsem na levo stran, na urjenje veščin, kot so strategija, logika ... Tudi v družbi so to kvalitete, ki so cenjene. Medtem ko se v desni polovici po mnenju stroke urijo veščine, ki sooblikujejo uspešnega kreativnega človeka. Tu na svoj račun pride Brainobrain.

Metoda Brainobrain prihaja iz Indije. Kdo jo je razvil?

Ustanovitelji programa Brainobrain so trije bratje Subramaniam, program pa sta pomagala soustvariti svetovno uveljavljena nevrolingvistična programerja Sue Knight in njen mož Colin Spencer, ki mu lahko rečemo matematični genij.

Za kaj sploh gre pri metodi poučevanja Brainobrain?

Brainobrain temelji na nevrolin­gvističnem programiranju, na abakusu kot mentalnem pripomočku in na metodologiji VAK (visual audio kinesthetic), pri kateri otroci prejemajo informacije skozi tri čutne kanale: skozi vidni in slušni kanal ter z dotikom. Dokazano je, da se otroci tako lažje učijo in pomnjenje je dolgotrajnejše. V praksi imajo otroci pred seboj abakus in premikajo kroglice, torej hkrati gledajo in čutijo, poleg pa izgovarjajo magične besede v angleščini.

Zakaj v angleščini?

Besed ne prevajamo zaradi ritmičnega tona in otroci si vse skupaj lažje zapomnijo, seveda jim pomen besed razložimo, da razumejo, za kaj gre.

Torej se pri vas delno učijo tudi angleško?

Poudarjam, da to ni tečaj angleščine, so pa ure dvojezično vodene. Trenerji otroke spodbujajo, da se otroci vsako uro naučijo nekaj novih angleških besed.

Metoda Brainobrain je osnovana na računanju z abakusom, zakaj abakus?

Ker je računalo, s katerim treniramo veščine. Da pojasnim: z metodologijo se naučimo življenjske veščine, abakus nas poveže s čutili, matematika pa je znanost, ki aktivira obe polovici možganov. In naš cilj je ravno celostni razvoj možganov. Ko otrok vidi število na tabli, ga prepozna leva stran možganov, ko prsti premaknejo kroglici na abakusu, se aktivira desni del možganov in tako se ustvarijo nove sinapse med levim in desnim delom možganov.

Koliko časa potrebujejo otroci, da usvojijo delo z abakusom?

Na prvi stopnji se učijo metodologijo učenja z abakusom in po njej so zmožni računati preproste izračune do števila 50. Ker ne gre za igralne urice, ampak je program resen, je zaželeno, da otroci doma vsak dan vadijo, ampak res vsak dan, po največ 15 minut skupaj, lahko tudi večkrat na dan po nekaj minut. Pomembno je, da vadijo kontinuirano, ker samo z vajo lahko dosežejo učinek.

Torej se morajo tudi starši z vpisom zavedati, da bodo otroka morali spodbujati k vaji?

Ne bi rada, da starši vpis v naš program vzamejo kot breme ali obveznost! Na začetku je ključnega pomena podpora staršev, da otroka spodbujajo k vsakodnevni vaji. A starši naj teh deset do 15 minut dnevno vzamejo kot kakovostni čas z otrokom. Naj otroku dajo možnost, da se postavi v vlogo učitelja in jim pokaže, kako vadi. Tudi starši se bodo prek otroka veliko naučili.

Koliko stare otroke je priporočljivo seznaniti z metodo Brainobrain?

Program je namenjen otrokom med četrtim in 14. letom, v tem obdobju so otroci najbolj dojemljivi. Pri štiriletnikih je edino zaželeno, da znajo prerisati enostavne znake in da poznajo številke do deset, ni pa jim jih treba znati napisati.

Sprejemate v skupine tudi otroke, ki imajo kakršne koli težave pri branju, zamenjujejo črke ali imajo kakšne druge razvojne težave?

Naš program je za zdaj namenjen otrokom z normalnim čustvenim, mentalnim in telesnim razvojem, ker nimamo dovoljenja lastnika za delo z otroki, ki imajo postavljeno kakršno koli diagnozo. To zahteva specializiran kader. Naši kolegi v nekaterih drugih državah že delajo z otroki, ki imajo lažje oblike disleksije in ADHD (motnja pomanjkanja pozornosti, op. a.), pri nas pa za zdaj te možnosti še ni. Bomo pa delali tudi v tej smeri.

Ali v skupine otroke združujete po starosti ali po stopnjah?

Skupine so razdeljene po starostnih obdobjih, skupaj dajemo otroke, med katerimi ne sme biti več kot dve leti razlike.

Koliko pa je stopenj?

Pri nas imamo od deset do 12 stopenj, odvisno od starosti otroka, ko se vpiše v program. Vsaka stopnja traja od tri do tri mesece in pol, trajanje določijo naši trenerji glede na dinamiko skupine. Po končanih vseh stopnjah, ki trajajo skupaj največ tri leta in pol, bi lahko rekli, da otroci opravijo mini akademijo. V nekaterih državah so program priznala tudi ministrstva.

Pa pri nas?

Nisem še razmišljala v tej smeri, ker smo v Sloveniji šele od januarja.

Kje v Sloveniji pa za zdaj ponujate Brainobrain izobraževanja za otroke?

Trenerki Ana in Alja sta v Ljubljani, aprila bomo začeli programe izvajati v Mariboru, Velenju in Slovenj Gradcu. Kmalu se nam bo pridružilo še Celje. V Kranju pa bomo začeli v septembru.

Ponujate tudi brezplačne predstavitve programa, kje potekajo?

Predstavitve so namenjene staršem, ki jih želimo seznaniti s programom, so pa otroci tudi toplo dobrodošli. Ker smo majhna ekipa, se usklajujemo in hodimo po Sloveniji. V Ljubljani smo imeli predstavitve v marcu, zdaj smo se premaknili na Štajersko, v aprilu jih imamo v Mariboru, Velenju in Slovenj Gradcu.

Glede na to, da je še vedno veliko zanimanja tudi v Ljubljani in ker je program nov, bomo organizirali predstavitve tudi še v Ljubljani. Kdaj točno, bomo objavili na naši Facebook strani in na spletni strani www.brainobrain.si, kjer objavljamo vse novosti.

Na spletni strani ste zapisali, da skozi metodo Brainobrain poudarjate vrednote, kot so ljubezen, poštenost, zabava in sreča ... Kako jih predstavite otrokom?

V naš program so vključene tehnike nevrolingvističnega programiranja, ki jih uporabljamo za grajenje otrokove osebnosti. Na prvi stopnji modeliramo osebnost skozi izbor idola, ki si ga otroci izberejo sami in ga analizirajo skozi starosti primerne igre, sproščene pogovore, spodbude, skozi skupinsko dinamiko, da otroci prek sodelovanja v skupini vidijo, da so drugačni in da vsak vidi stvar drugače in da je to v redu. Otroci si na koncu izberejo kvaliteto, ki jim je pri idolu všeč, in trenerji jih nato spodbujajo, da izbrano kvaliteto začnejo razvijati pri sebi.

Kaj otroci pridobijo z obiskovanjem programa?

Otrokom se izboljša koncentracija, razvijejo vizualizacijo, voditeljske sposobnosti, organizacijo, samozavest, naučijo se kreativno reševati težave, razvijejo empatijo ...

Ogromno je vrlin, ki jih otroci usvojijo. Ne moremo pa zagotoviti, da bodo v šoli boljši pri vseh predmetih. Zagotovo pa se jim lahko izboljšajo numerične oz. številčne sposobnosti, pridobijo na hitrosti in točnosti, lažje in hitreje se učijo, ker se znajo skoncentrirati in osredotočiti. To so veščine za življenje.

Napisala: Liza Metkovič

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ