Kako prenehati z nenehnim "scrollanjem" po družbenih omrežjih?

Se to dogaja tudi vam?

18. 11. 2021, 17:30 | Zdravje | Piše: Ž.A.

                            Kako prenehati z nenehnim "scrollanjem" po družbenih omrežjih? (foto: Profimedia) Profimedia

Vsakdo od nas se je že znašel pri nepremišljenim "scrollanjem" po družbenih omrežjih, kjer gledamo utrinke življenj drugih. Tako se umaknemo okolici in se osredotočimo le na napravo pred seboj. Pojav je postal pogostejši sploh med epidemijo, ko preprosto nismo imeli kaj drugega za početi kot brskati po telefonu in neskočno osveževali aplikacije. Se najdete v tem opisu?

Škodljivo za naše duševno zdravje

Medtem ko brskamo po raznih straneh, zapravljamo dragoceni čas, ki bi ga lahko izkoristili za kaj drugega. Poleg tega smo izpostavljeni ogromno negativnim informacijah, za katere morda niti ne opazimo, da smo jih prebrali.

Takšen način uporabe družbenih medijev je drugačno od običajnega. V tem primeru nismo aktivno vključeni, saj ne komentiramo, všečkamo ali pošiljamo sporočil prijateljem, temveč se samo pomikamo naprej, ne da bi sploh razmišljali o tem. Težava je tudi, da se to dogaja kjerkoli že smo - ali gre za odmor za kosilo, delo ali med poležavanjem na kavču.

#1 Najprej priznajte, da imate težavo

Kot pri soočenju s katerim koli aditivnim vedenjem, morate najprej priznati, da imate težavo. Nato začnite raziskovati, zakaj se to dogaja.

Zavedati se morate, da s tem le brezglavo bezljate po družbenih omrežjih. Vsakič, ko vzamete telefon v roke, se vprašajte, zakaj posegate po njem in ali imate določen pozitiven cilj. 

To zavedanje vam bo pomagalo bolje razumeti navado, kar je tudi prvi korak na poti do spremembe.

#2 Omejitev časa preživetega na določenih aplikacijah

Verjetno že poznate funkcijo, ki omeji čas na naših zaslonih, ampak morda niste ravno verjeli vanjo? Se pa morate zavedati, da omejitev časa ne bo ustavila nesmiselnega "scrollanja", ampak ga bo preprosto le omejila.

Preberite tudi: Nuša Lesar šokirana nad obnašanjem starejše gospe: "Saj ne morem verjeti, kaj se mi je ravnokar zgodilo!"
#3 Telefon uporabljate le za namen

Telefone velikokrat uporabljamo kadar nam je dolgčas, vendar to spodbuja nesmiselno navado. Namesto tega se navadite, da telefon uporabite le takrat, ko imate točno določen namen - klic prijatelja, sporočilo ali nastavitev budilke.

#4 Poizkusite "scrollati" z namenom

Ja, to dejansko obstaja! Včasih si želim oddih od dolgega dne in pregledovanje objav drugih ni vedno slabo. Nič ni narobe z na primer gledanjem fotografij na Facebooku. Drug primer je tudi, da si želimo raziskati zanimiv hashtag.

#5 Ustvarite distanco!

Zanimivo je, da strokovnjaki pravijo, da digitalno razstrupljanje včasih ni dovolj za oblikovanje bolj zdravih dolgoročnih navad.

Če mislite, da ne morete ustvariti distance, je najboljši način ta, da ustvarite fizične meje od svojih naprav. Telefon postavite v drugo sobo ali ga pustite doma ali v torbici (z izklopljenimi obvestili), ko se družite z družino in prijatelji.

Priporočamo tudi: Britney Spears na Twitterju: "Vsi bi morali v zapor, vključno z mojo mamo!"

Vir: independent.co.uk