Kar sedem od desetih Slovencev poroča o prekomernem stresu, povezanim z delom

Nasveti psihologov, kako zmanjšati stres

7. 12. 2020, 19:27 | Zdravje | Vir: STA

                            Kar sedem od desetih Slovencev poroča o prekomernem stresu, povezanim z delom (foto: Shutterstock) Shutterstock

Kar sedem od desetih Slovencev poroča o prekomernem stresu, povezanim z delom. Stres se pri delu od doma še povečuje, je na novinarski konferenci poudarila psihologinja Eva Kovač. Delo od doma je lahko zelo učinkovito, a za seboj skriva nekatere psihološke izzive. Med njimi so ločevanje zasebnega in službenega ter pretirana komunikacija na spletu.

Uporaba spletnih komunikacijskih kanalov od zaposlenih namreč terja neprestano pripravljenost in odzivnost. "Če odgovor na elektronsko pošto lahko počaka dan ali dva, se na aplikacijah, kot so Whatsapp, Viber, Skype in Messenger, pričakuje takojšen odgovor. Tako postaja meja med poklicnim in zasebnim življenjem zabrisana," je poudarila Kovačeva.

Med pomembnejšimi izzivi je ustrezno ločevanje službenega in zasebnega časa. Vsi zaposleni nimajo ločenega prostora, kjer delajo. "Mnogi delajo v skupnem prostoru z drugimi, kjer menjajo različne vloge in večopravilnost," je opozorila Kovačeva. Temu so še posebej izpostavljene mame, ki sočasno skrbijo za mlajše otroke, ki potrebujejo varstvo ali pomoč pri šolanju.

Izpostavila je tudi, da nekateri zaposleni nimajo ustreznih kompetenc za samostojno delo na daljavo ali za uporabo tehnologij. Velika težava pa je tudi osamljenost. Mnogim namreč stik s sodelavci predstavlja pomemben vir socialnih stikov.

Zaposlenim zato svetuje, naj se organizirajo in si strukturirajo čas. Pri tem lahko pomaga seznam službenih opravil. "Hkrati s postavljenimi cilji vzdržujete motivacijo za delo, ki v negotovih situacijah, lahko hitro upade," je povedala. Zaposlenim priporoča tudi, naj si določijo in uredijo prosto za delo. Ta naj bo vedno enak. Če zaposleni nima na voljo ločenega prostora ali ločene sobe, pa priporoča, da po koncu delavnika delovno mesto pospravi.

Zaposlenim, ki delajo od doma, svetuje, naj si oblikujejo rutino, čim bolj podobno službeni. "To vam zagotavlja občutek nadzora nad dogajanjem, kar je še posebej ključno v teh nepredvidljivih časih. Namreč, če se rutina zruši, imamo hitro občutek, da ne vemo, kje začeti ali pa da je vse narejeno na pol," je pojasnila.

Izjemno pomembna pa je tudi jasna meja med delovnim časom in prostim časom. Kot je navedla, ljudje, ki delajo od doma, v povprečju naredijo do tri dodatne delovne ure na dan. "Postavite si meje, da vam ostane čas za družino in ostale prostočasne aktivnosti," je svetovala. Poudarila je, da je treba prilagoditi tudi pričakovanje, saj je delo proces, ki se nikoli ne konča.

Bistveno pa je tudi, da zaposleni na prvo mesto postavijo zdravje. "Izklopite se. Od dela. Od telefona in interneta. Ne pozabite na prvo mesto postaviti lastno zdravje. Skrbite za redno telesno aktivnost, redne aktivne odmore, zdravo prehrano, zadosten spanec. Umirite misli, smejte se veliko in ne pozabite upoštevati ukrepov," je dodala.