N.Z. | 13. 9. 2022, 14:38

Nov viralni trik s TikToka: proti smrčanju z lepljenjem traku čez usta?

profimedia
Nov viralni trik s TikToka: proti smrčanju z lepljenjem traku čez usta? (foto: profimedia)

TikTokerji imajo prav, ko trdijo, da je za nas najbolje, če neprestano dihamo čez nos. Če je to mogoče, tudi ko vadimo, trdi zdravnica in terapevtka mentalnega zdravja dr. Hana Patel.

O viralni popularnosti trika s TikToka priča podatek, da je na ključnik #mouthtaping v nekem trenutku na TikToku kliknilo neverjetnih 25,4 milijona uporabnikov. Morda je bilo tako tudi zato, ker zadeva v resnici deluje.

Nek TikToker je med drugim povedal, da si že dve leti pred spanjem usta lepi s trakom, in ob tem trdil, da mu to pomaga proti smrčanju, dvigu stanja energije in zmanjšuje pojavnost vnetega grla.

Veliko pozornosti je požela tudi vplivnica Isabelle Lux, ki je na TikToku poročala, da ji lepilni trak čez usta pomaga preprečevati ustni zadah, ki naj bi bil prav tako posledica dihanja skozi usta, obenem pa tako zmanjšuje možnost pojava kariesa in bolezni dlesni. Dihanje skozi nos naj bi izboljševalo tudi delovanje imunskega sistema.

@wellthybelly MOUTH TAPING! 😷 Nasal breathing is crucial for our overall health. Benefits: improve oral health, feel more rested, stop snoring, immune health + so much more! #mouthtaping #snoring #sleep #sleephealth #sleepapnea #mouthtape #oralhealth #insomnia #healthyliving #immuneboost #educational #brainhealth ♬ original sound - wellthybelly

Pa je ta očitno že priljubljen (zdravstveni) trik tudi smiseln?

Da je zares najbolje ves čas dihati skozi nos, če je mogoče tudi med vadbo, je za britanski Mirror potrdila dr. Hana Patel.

"Nazalno dihanje je boljše za zdravje, saj – za razliko od dihanja skozi usta – nos filtrira zrak, ki ga dihamo tako, da odstranjuje manjše delce, kot so prah, pelodi, pepel in nevarne bakterije. Prav tako se v nosni votlini regulira temperatura in vlažnost zraka, ki ga vdihujemo. Prehladen ali presuh zrak namreč lahko škodi našim pljučem."

Dr. Hani Patel pritrjujejo tudi študije, ki so pokazale, da zamašen nos lahko povzroči motnje spanja, prav tako pa je ta nadloga lahko povezana tudi z apnejo v spanju, t.j. stanje, ko zaradi zooženih dihalnih poti in slabše oskrbe pljuč s kisikom človek tekom noči preneha dihati.

"Poznamo številne razloge za apnejo, hkrati pa vemo tudi, da obstaja pri ljudeh, ki dihajo čez usta, večje tveganje, da jo bodo razvili, prav tako kot druge spalne motnje," dodaja dr. Patel.

Pa vendar, dihanje skozi usta in smrčanje še ne pomeni, da že trpite zaradi apneje, temveč je razlog za oboje lahko tudi uživanje alkohola (saj to sprošča mišice, kar oža pretok zraka), anatoija ust ali pa celo le alergije in prehlad.

"Dihanje skozi usta suši ustno votlino, pomanjkanje zaščitne sline v njih pa povečuje možnost za pojav kariesa," pojasnjuje stomatolog dr. Sam Jethwa. "Če so usta suha, se v njih hitreje pričnejo razvijati tudi bakterije, ki povzročajo slab zadah in bolezni dlesni."

@healthwithcory 👄 MOUTH TAPING EVERY NIGHT!...Better #sleep, better #oralhealth and no #drymouth #sleeping #mouthbreathing #breathing #healthy #energy #breathe ♬ original sound - Cory Rodriguez

Nekatere študije so v preteklosti že pokazale, da je dihanje skozi usta ponoči povezano z bruksizmom (to je podzavestno škripanje z zobmi v spanju), med simptomi tega pojava pa so: bujenje s tesno stisnjeno čeljustjo, ’obrušeni’ zobje, glavobol in utrujenost tekom dneva.

Pa je lepljenje ust zares najboljša rešitev?

Čeravno študij na to temo še nimamo, pa je neka pilotska raziskava na vzorcu 30 ljudi dejansko odkrila, da ljudje z zalepljenimi usti manj smrčijo, a naj to ne bo dovolj, da bi se kar tako pridružili trendu.

"Če vas skrbi vaše smrčanje ali škripanje z zobmi, se raje obrnite na svojega zdravnika. Razlog za vaše težave je lahko pogojen tudi z drugimi zdravstvenimi težavami. Zdravnik bo zato bolje vedel, kaj bi vam lahko pomagalo," je še povedala Patel.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.