N. V. | 21. 11. 2022, 17:56

Prehranski dodatki, ki jih nikoli ne jemljite zvečer

Profimedia

Preberite, kaj pravijo strokovnjaki o jemanju vitaminov ob napačnem času dneva.

Na milijone ljudi dnevno jemlje vitamine za pomoč pri ohranjanju splošnega zdravja, vendar po mnenju strokovnjakov nekateri ne bodo imeli pozitivnega učinka, če jih jemljemo ob napačnem času dneva.

"Ko ljudje ne jemljejo vitaminov na pravilen način, ne čutijo izboljšav," po posvetu z različnimi strokovnjaki pišejo na portalu Cleveland Clinic. "Vaše telo ne more v celoti absorbirati vitaminov, če ne poznate najboljšega časa za njihovo jemanje." Torej, katere vitamine je bolje jemati zjutraj?

Vitamin B

Vitamini skupine B se običajno jemljejo zjutraj. To vključuje vitamin B12 in vitamin B6. Če vitamin B6 vzamete zvečer lahko vpliva na sanje in moti spanec. Vitamini B namreč igrajo vlogo pri proizvodnji energije in spodbujajo delovanje možganov. Zato vplivajo na spanje in zagotovijo poživljajoč učinek.

Jutro je najboljši čas za jemanje vitaminov tipa B tudi, ker sodelujejo pri presnovi hrane v energijo. Prehrana, bogata z vitaminom B, je ključnega pomena tudi za delovanje možganov – na primer zmanjšanje stresa in izboljšana kognitivnost.

Kofein

Vsi sicer vemo, da kave ne smemo piti zvečer, vendar so mnogi presenečeni, ko odkrijejo, da so neprespane noči lahko posledica skritih virov kofeina v njihovem večernem režimu prehranskih dopolnil. Kofein se pogosto dodaja v prehranska dopolnila za vadbo.

Da se izognete nočem nemirnega spanca, se prav tako izogibajte uživanju teh 'kofeinskih' zelišč pozno v dnevu: matcha, guarana, kakav, zeleni čaj, zelena kavna zrna in listi čaja guayusa.

Profimedia

Kofein poveča proizvodnjo energije in budnost. Ker je kofein stimulans, teh izdelkov ni dobro uporabljati zvečer, saj lahko povzročijo nespečnost ali motijo ​​splošno kakovost spanja.

Vitamin D (in kalcij)

Uporaba vitamina D se je v zadnjem času močno povečala zaradi prepričanja, da pomaga pri zaščiti pred covidom-19.

Ponoči pride do naravnega povečanja melatonina (ki spodbuja spanje) in jemanje vitamina D zvečer lahko moti spanec. Toda človek mora pri absorpciji vitamina D zaužiti dober obrok, poln maščobe, kar pa za veliko ljudi nikakor ni. Zato opazujte, kako se vaše telo odziva ter svoje prehranjevalne navade in ustrezno načrtujte. Še nasvet: kalcij in vitamin D sta tesno povezana in se skupaj bolje absorbirata.

Ribje olje

Priljubljenost dodatkov ribjega olja se je v zadnjem desetletju močno povečala. In ne zastonj: vključitek dodatka ribjega olja v svoj dnevni režim lahko koristi skoraj vsem.

Vendar pa je jemanje tega dodatka ob pravem času v dnevu izredno pomembno za njegovo učinkovitost in preprečevanje negativnih stranskih učinkov. Ker ribje olje vsebuje veliko maščob, lahko njegovo jemanje pred spanjem povzroči simptome refluksa kisline: prebavne motnje in zgago.

Profimedia

Raziskave kažejo, da se najbolje absorbira, če ga jemljemo skupaj z virom maščobe, zato ga je najbolj priporočeno jemati zjutraj z zajtrkom ali kosilom, ki vsebuje vir zdrave maščobe.

"Navodila za uporabo"

Bolj kot sam čas, kdaj prehranska dopolnila jemati, je treba pred jemanjem upoštevati vaše zdravstveno/bolezensko stanje, interakcije med zdravili in prehranskimi dopolnili, omejitve, povezane s prehrano, in zagotoviti, da priporočene dodatke jemljete vsak dan ob istem času.

Če jemljete dodatke, je zelo pomembno, da o tem obvestite svojega zdravnika, saj lahko potencialno vplivajo na vaše laboratorijske preiskave, prav tako pa jih ne smete jemati v kombinaciji z nekaterimi zdravili na recept.

Je uživanje prehranskih dodatkov nujno?

Večje vprašanje je tudi, ali so dodatki potrebni ali priporočljivi? Ali obstajajo naravni viri vitaminov, mineralov in hranil, ki jih lahko jemljete? In predvsem, ali dodatki res delujejo?

Trg prehranskih dopolnil v Združenih državah Amerike je presegel sto milijard evrov na leto in pričakuje se, da bo številka še rasla, vendar večina dodatkov ni izkazalo koristnih učinkov na zdravje.

Tako prehranska dopolnila še vedno ne uvrščamo med zdravila. To pomeni, da so niso tako strogo regulirana kot zdravila na recept ali zdravila brez recepta. Zaradi tega lahko dodatki vsebujejo drugačne sestavine ali odmerke sestavin, kot so navedeni na nalepki na embalaži in morda ne bodo učinkoviti pri zdravljenju bolezni, pišejo.

Kdaj (če sploh) je jemanje priporočljivo?

Dopolnila so potrebna zlasti, če ne jeste primerne prehrane. Mnogi smo nenehno na poti in se zato prehranjujemo s predelano hrano in iz hrane ne dobimo hranilnih snovi, ki jih potrebujemo. V teh primerih so potrebni dodatki.

Najpomembnejša stvar, ki jo morate vedeti o dodatkih, preden jih vzamete, je, da niso natančno regulirani in da je kakovost blagovne znamke pomembna.

Na splošno nižje cenejše znamke morda ne vsebujejo tistega, kar je navedeno na njihovi etiketi, poročajo.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.