Preveč sladkorja v prehrani slabi imunski sistem (kar pomaga koronavirusom)

Ne hranite virusa!

24. 3. 2020, 13:52 | Zdravje | Piše: N.Z.
Preveč sladkorja v prehrani slabi imunski sistem (kar pomaga koronavirusom) (foto: profimedia) profimedia

Ko zaužijete večjo količino sladkorja, ta oslabi vaš imunski sistem za nekaj ur. In to nikakor ni nekaj, kar bi si želeli v času trajanja epidemije z novim koronavirusom.

Kot najpomembnejši ukrep zoper širjenje okužb s koronavirusom še vedno velja socialna distanca, a je močan in zdrav imunski sistem zagotovo nekaj, kar bi si v teh dneh morali želeti, je prepričana Leigh Weingus, novinarka, ki je za Huffpost opozorila na nekaj pomembnejših študij zadnjih let.

V času, ko dneve (in zdaj že tedne) preživljamo v samoizolaciji na svojih domovih, zaradi česar so obiski hladilnika neprimerno frekventnejši, se zdijo njena opozorila še kako na mestu. Priznajte namreč, da tesnobo, ki jo te dni čutimo vsi, najpogosteje ’tolažite’ prav s sladkimi prigrizki.

»Študije so jasno pokazale, da je uživanje velikih količin sladkorja povezano s poglabljanjem anksioznosti, pa tudi prezgodnjo smrtjo. Znana posledica je tudi oslabljen imunski sistem,« svari novinarka.

Vaše telo na sladkorju

Medtem ko je sladkor moč najti tudi v sadju in zelenjavi, z zaužitjem katerega vendarle telo oskrbimo tudi z zajetnim arzenalom vitaminov, mineralov in vlaknin, pa industrijsko predelan sladkor močno bremeni delovanje celotnega telesa.

Uživanje velikih količin sladkorja vpliva na vsako celico vašega telesa (in z njimi celoten imunski sistem, ki naj bi se boril z bakterijami in virusi). Sladkor še posebno slabi bele krvničke (alias levkocite oz. bele krvne celice), katerih naloga je uničiti bakterije.

»Ker je hranilna vrednost predelanega sladkorja izjemno nizka, uživanje sladkorja slabi vašo obrambo proti infekcijam. Še več. Sproža vnetne procese v telesu, kar ima za posledico kronična obolenja, na dolgi rok pa tudi srčno-žilne in sladkorne bolezni,« ve povedati internist in gastroenterolog Niket Sonpal.

Z njim se strinja tudi zdravnik in raziskovalec Nate Favini, ki vendarle dodaja, da ta hip vendarle še ne poznamo vseh vzročnih povezav med uživanjem sladkorja in imunskim sistemom. »Vemo pa, da sladkorna bolezen pri obolelih za novim koronavirusom povečuje tveganje za težji potek bolezni COVID-19. Kar daje slutiti, da vas višja vsebnost sladkorja v vaši krvi naredi bolj dovzetne za okužbo z novim koronavirusom.« 

Koliko je preveč?

Kaj zdaj?

Naj se torej povsem odrežemo sladoledu, ki vabi iz zmrzovalnika, in pisano posutim krofom, ki dišijo iz (še odprtih) pekarn?

Po Niketu Sonpalu se ni potrebno povsem odreči jedem s sladkorjem, drži pa, da boste le težko držali še pravo mero. Namreč ...

»Raziskave kažejo, da že zaužitje od 75 do 100 gramov v obroku znatno zmanjša delovanje imunskega sistema. Čeprav se vam to morda zdi veliko, naj povem, da 75 gramov sladkorja zaužijete že, če spijete dve manjši pločevinki gazirane pijače.« 

Sonpel dodaja, da je slabitev imunskega sistema mogoče zaznati že 30 minut po zaužitju večje količine sladkorja, njega šibkost pa nato traja tudi do pet ur, zaradi česar gre dobro razmisliti, ali ne bi bilo bolje, da se v teh petih urah po zaužitju sladkih pijač in hrane vzdržite vsakršnega odhoda od doma (tudi nakupov in drugih nujnih opravkov).

Nasvet za močan imunski sistem

Sladkim prigrizkom se vam skratka ni potrebno povsem odreči, gre pa paziti, da zaužitega sladkorja vendarle ne bo preveč.

Morda gre premisliti tudi o bolj zdravih, a še vedno sladkih alternativah, katerim gre pridružiti za imunski sistem najbolj hranljive skupine živil. Sonpal na tem mestu predlaga citruse, kot so grenivke, pomaranče ali mandarine, pa tudi zelenjavo, kot je brokoli, česen ali špinača. Našteto je mogoče dobro kombinirati z ingverjem, jogurtom, mandeljni, zelenim čajem, perutnino in ribami. Tako bo naše telo dobilo vse, kar potrebuje, da bi se uspešno borilo proti okužbi z novim koronavirusom.

Nutricionistka Marion Nestle pa (z mislijo na močan imunski sistem) k tem nasvetom dodaja še: »Ne pijte preveč alkohola, ne kadite, poskrbite za dober in krepčilen spanec in, kar je najbolj pomembno, pazite na socialno distanco!«

Morda vas bo zanimalo tudi:

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri