Uredništvo | 10. 2. 2024, 17:16

Se je bolje prhati zjutraj ali zvečer? Strokovnjaki odgovarjajo

Profimedia

Obstaja čas, ko se je najbolje umivati? Nekateri imajo raje jutranje, drugi pa večerne prhe. Strokovnjaki svetujejo, kaj je najbolj optimalno za naše zdravje.

Ljudje smo bitja navade, kar pomeni, da ko si izberemo čas v dnevu, ki nam je najbolj prijeten za prhanje, to postane del naše rutine in traja večino življenja, če tega zavestno ne spremenimo. Nekateri se radi umivajo zvečer pred spanjem, drugi prisegajo na jutranjo prho, ki jih osveži pred začetkom delovnega dne. Kateri pristop je boljši?

Jutranja prha

Jutranja prha lahko iz nas odplakne utrujenost in nas pripravi na nov dan. Urednica rubrike za zdravje pri Tom's Guide reviji, Jane McGuire, je zagovornica tega pristopa, saj pravi, da jo voda zbudi in osveži: "Rada imam jutra. Dan začnem aktivno, najprej se odpravim v telovadnico ali pa tečem. Če ne telovadim zgodaj zjutraj, vem, da tega ne bom storila kasneje v dnevu, zato se raje zgodaj zbudim, telovadim in skočim pod prho, preden se usedem za mizo v pisarni."

Skok pod jutranjo prho je privlačen tudi z vidika higiene. Med spanjem se potimo, potne kapljice pa obrišemo v rjuhe in blazine. V vsaki postelji najdemo tudi olje, ki ga izloča telo, in prah, poleg vseh drugih nevšečnosti, ki jih med tople rjuhe prinesemo na svojem telesu. Voda zjutraj vse to odplakne s telesa in v službo ne pridemo obdani s smradom. Vedno pa bomo imeli v postelji vsaj delček umazanije, tega ne moremo preprečiti.

Jutranja prha lahko iz nas odplakne utrujenost in nas pripravi na nov dan.

Jutranja prha lahko iz nas odplakne utrujenost in nas pripravi na nov dan.

Profimedia

Večerna prha

Na drugi strani imamo večerno prhanje, ki naj bi bilo boljše za naše zdravje. Ko pridemo izpod prhe, se naše telo začne hitro hladiti, kar nas spodbudi k hitremu spancu. James Wilson, strokovnjak za spanje, priporoča, da se umijemo pol ure ali eno uro pred spanjem.

"Da lahko naše telo zaspi in ostane v trdnem spancu, moramo umiriti bitje srca, se sprostiti in doseči nižjo telesno temperaturo," pravi Wilson. "Prhanje nam pri tem pomaga, saj ko stopimo pod toplo vodo, naša temperatura naraste, ko pa zaključimo in se obrišemo, se temperatura spusti in našemu telesu naznani, da je čas za spanje."

Claire Davies, urednica sekcije za spanje pri založništvu Future, izpostavlja, da topla prha dokazano znižuje kortizol, hormon stresa, to pa nam pomaga spraviti telo v sproščeno stanje, ki je primerno za spanje. Večerno umivanje priporoča tudi tistim, ki trpijo za alergijami, saj se na tak način znebimo vseh alergenov, ki so se nabrali na naši koži čez dan, in jih ne nosimo s seboj v posteljo. 

Topla prha dokazano znižuje kortizol, hormon stresa, to pa nam pomaga spraviti telo v sproščeno stanje, ki je primerno za spanje.

Topla prha dokazano znižuje kortizol, hormon stresa, to pa nam pomaga spraviti telo v sproščeno stanje, ki je primerno za spanje.

Profimedia

Kaj je torej bolje?

Odgovor na vprašanje, kdaj se je bolje prhati, se torej glasi: odvisno od vaših preferenc. Glede na zgoraj podane odgovore se zdi, da lahko več pridobimo z večernim prhanjem, vendar pa lahko nekaterim jutranje umivanje bolj ustreza, če imajo radi aktivna jutra. Vse je odvisno od drugih navad in življenjskega stila.

Če potrebujete jutranjo osvežitev, je prha v tem času dobra ideja, če pa imate alergije ali težave s spancem, se je pod toplo vodo bolje spraviti zvečer.