N.Z. | 26. 5. 2021, 10:31

Ruska kampanja proti Pfizerju v zagonu, na sumljive ponudbe reagiral tudi Pariz: "Ne bo vam uspelo!"

profimedia

Lažne agencije so francoskim in nemškim vplivnežem dajale ponudbe z visokimi zneski, če se pridružijo kampanji proti cepivu Pfizer.

Večje število francoskih in nemških vplivnežev je te dni prejelo ponudbo, da se v zameno za dober denar javno opredeljujejo proti Pfizerjevemu cepivu. Eden takšnih je bil tudi Leo Grasset, francoski znanstveni bloger s kar 1,2 milijona naročniki na Youtubu. Dotično ponudbo je javno objavil na Twitterju.

"Kolosalni budžet, klient želi ostati anonimen, pa tudi jaz bi moral skrivati, da za objavami stoji sponzor," je objavil Grasset. Ko je hotel preveriti, za kaj v resnici gre, ga je čakalo neprijetno presenečenje. "Neverjetno, Naslov londonske agencije, ki me je kontaktirala, je lažen. Tam jih nikoli ni bilo, tam je center za lasersko kirurgijo. Vsi zaposleni te agencije imajo čudne Linkedln profile," je razkril sledilcem na Twitterju. In ko jih je ponovno preveril na Linkedlnu, so profili izginili. Si je pa zapomnil, da so vsi delali v Rusiji, poroča AFP.

Ni bil edini!

Podobno spletno pošto so prejeli tudi: Sami Ouladitto, francoski komik z več kot 400.000 naročniki, in Et Ca Se Dit Medecin, specializant z 84.000 sledilci na Instagramu.

Oglasil se je tudi francoski zdravstveni minister Olivier Veran. Poudaril gre za nevarne in neodgovorne poskuse manipulacije, in da jim ne bo uspelo. Francozi so večinsko naklonjeni cepljenju in takšni poskusi jih od tega ne bodo odvrnili, je med drugim še rekel Veran.

Ponudbe je po spletni pošti pošiljala londonska agencija Fazze. Le Monde medtem piše, da Fazze nikoli ni bila registrirana v Veliki Britaniji, je pa možno, da je registrirana na Deviških otokih. Glede na Linkedln profil predsednika uprave Fazze, ki je zdaj že izbrisan, je jasno, da agencija deluje v Moskvi, piše Le Monde.

Agencija Fazze naj bi vplivnežem ponujala 2000 evrov za to, da razširijo informacijo, da je cepivo Pfizer-BioNTech povzročilo več smrti kot katero koli drugo cepivo.

Ponudbo je dobil tudi nemški YouTuber in avtor podcasta Mirko Drotschman, poroča Der Spiegel.

Drotschman je na Twitterju nato objavil posnetek maila s ponudbo, da bi sodeloval v 'informativni kampanji', v kateri bi moral objaviti podatke o smrtnih primerih po cepljenju.

Proti Pfizerju (in AstraZeneci)

O primeru poroča tudi Guardian.

Med drugim pišejo, da se je agencija Fazze predtavljala kot marketinška platforma za vplivneže, ki naj bi povezovala blogerje z oglaševalci. Trdili naj bi, da se nahajajo na naslovu 5 Percy Street v Londonu, vendar tam po uradno dostopnih podatkih niso registrirani. Do včeraj je na njihovo ime obstajala spletna stran, ki pa danes ni več dosegljiva, prav tako se je zaklenil Instagram račun.

Agencija je tekom minulega tedna kontaktirala več francoskih znanstvenih in medicinskih YouTuberjev ter jim v polomljeni angleščini ponujala plačilo za posredovanje informacie, da je število smrtnih primerov po cepljenju s Pfizerjem trikrat večje kot po cepljenju z AstraZeneco, še piše Guardian.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ