27. 3. 2022, 08:36

Ste se na nedeljsko jutro zbudili brez budilke, a ste še vedno zaspani?

Profimedia

Večina med nami se veseli pomladi in višjih temperatur, a zagotovo ne izgube ure spanca.

Premik ure naprej spomladi ne prizadene le vašega urnika, pač pa lahko vrže iz tira tudi vašo notranjo uro, kar pa vas pusti zaspane, razdražene in vzkipljive. V skrajnih primerih je to celo nevarno, saj so študije pokazale, da se na dan premika ure zgodi več srčnih napadov in hujših prometnih nesreč. Ker večini zaposlenih ljudi že kronično primanjkuje spanca, ima ta dodat dražljaj še relativno večji vpliv.

1. Pojdite spat prej

Nastavite si opomnik, ki vas bo v posteljo poslal 15 minut prej kot običajno. Ta nasvet je še posebej koristen za majhne otroke, ki še bolj občutijo vpliv ure. Če je le mogoče že nekaj dni pred spremembo ure, nato pa uro premaknite naprej že v soboto.

2. Bodite konsistentni

Zbudite se vsak dan ob enaki uri - tudi med vikendi. Konsistenten urnik spanja vam bo pomagal, da se boste počutili bolje spočiti čez celo leto. Ker je ura zbujanja bolj pomembna od ure odhoda v posteljo, se tudi na dan premika ure zbudite ob enaki uri, ne glede na to, ali ste se naspali ali ne.

3. Uživajte v daljših večerih

Pustite naravni svetlobi da pride tudi v vašo hišo. Tako se bo lahko vaše telo ravnalo po naravni svetlobi zvečer in zjutraj, kar pa ugodno vpliva na jutranje prebujanje.

4. Telovadite

Fizična aktivnost je pomembna za vaše zdravje in pomaga izboljšati kvaliteto vašega spanca. Priporočamo gibanje zunaj v naravi, vendar ne prepozno zvečer.

5. Bodite pozorni na to, kdaj jeste in pijete

Pri večerji se poskusite izognite pekoči in mastni hrani, saj ta lahko povzroča prebavne motnje, počasnejšo prebavo in nespečnost. Da boste lažje zaspali, se v popoldansko-večernih urah izognite tudi kofeinu in alkoholu.

6. Preživite manj časa pred ekrani

Televizija in telefoni nam lahko pomagajo, da zvečer odklopimo svoje misli, vendar svetloba, ki jo oddajajo elektronske naprave, za razliko od naravne svetlobe, ki ima pozitiven učinek, negativno vpliva na našo notranjo uro, saj zmede naše možgane. Poskusite ugasniti ekrane uro ali dve pred spanjem.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.