Dejan Tekavec: Z zakonom o dolgotrajni oskrbi bi bilo življenje mnogo lepše in lažje za nas vse

18. 7. 2018, 14:01 | Zdravje | Vir: Liza

                            Dejan Tekavec: Z zakonom o dolgotrajni oskrbi bi bilo življenje mnogo lepše in lažje za nas vse (foto: Bammera Fejzula Bajrami) Bammera Fejzula Bajrami

Dejan Tekavec je mladi ljubljanski podjetnik, ki mu ni vseeno, kaj se dogaja s starejšimi.

Svoj poklic negovalca je vzel zelo resno, zato je pred letom dni ustanovil podjetje Zlata leta, v katerem s svojo pridno ekipo asistentov ponuja pomoč starejšim občanom, ki ostajajo v domačem okolju. O starejših govori srčno in spoštljivo. Kadrovska in finančna podhranjenost v domovih za starejše občane ga žalostita.

Slovensko prebivalstvo se stara, saj je delež starejših od 65 let iz leta 2013 večji od 17 odstotkov in bo leta 2030 dosegel 25 odstotkov. Prav tako se povečuje delež starostnikov nad 80 let. Življenjska doba se povečuje, domovi pa so prenatrpani. Manjka nam dnevnih centrov (t. i. vrtcev za starejše) s primernimi vsebinami.

Ali se vam ne zdi, da je za tako podjetje potrebna velika mera poguma?

Dejan Tekavec: (Smeh.) In malo norosti, da si upaš, ne samo pogum. To me je gnalo že od malega. Zato sem se tudi profesionalno podal v te vode. Spodbudilo me je, ko sem kot uslužbenec v DSO in v bolnišnicah, kjer sem delal, opazoval, v kakšni stiski so starejši in njihovi svojci.

Kdo je na vas tako vplival?

Dejan Tekavec: Mirno lahko rečem, da me je izoblikovalo domače okolje. Predvsem pa babica, ki jo obožujem. Od nje sem se ogromno naučil. Ona je moja življenjska učiteljica modrosti. Dala mi je ravno to, kar babice in dedki morajo dati vnukom. Imam velik čut do starejših, veliko mero spoštovanja in to danes s pridom uporabljam v vsakodnevnih kontaktih in delu z njimi. Priznam, da sem zelo čustven in vem, da naši uporabniki to čutijo in vedo.

Kako vas doživljajo uporabniki in svojci?

Dejan Tekavec: Lahko se samo smejim. Jaz v hišo prinašam veselje in ljudje dobesedno to vidijo in čutijo. Na začetku sem o tem veliko premišljeval, zdaj pa natanko vem, da to, kar delam, to sem jaz. Prav ta mladostnost in vedrost me odlikujeta.

Kaj pa starši?

Dejan Tekavec: Dala sta mi zelo veliko podpore in zagona, ko sem prišel s tako noro idejo o podjetju. Tudi moj oče je podjetnik, saj v okrepčevalnici Kondor kuhajo za naše uporabnike. Tudi skozi leta odraščanja sem se srečeval s starejšimi in jih na neki način imel možnost čutiti in opazovati. Vse to je name naredilo vtis.

Vaša prednost sta očitno prava energija in mladostnost.

ejan Tekavec: Ogromno sem se naučil, se učim in se še bom. Moje delo zahteva veliko discipline, znanja, pravočasnih odločitev, zaupanja … To so moje prednosti. Starejši imajo radi mojo mladostnost, energijo, ko hitro vzpostavimo zdrav odnos ter zaupanje. To je neprecenljivo. Mirno lahko rečem, da ni vse v denarju, saj sem finančno že neodvisen, zato se lahko svojemu novemu projektu predam neobremenjeno. Poudarek je zagotovo na tej čutnosti, odnosu, kakovostni storitvi in hitrem odzivu, ko je pomoč potrebna.

Kaj vse počnete?

Dejan Tekavec: V našem podjetju Zlata leta že nekaj časa odlično obratuje čistilni servis, razvoz hrane in po novem pomoč starejšim na domu, ki ga še razvijamo in vidimo mnogo več, kot samo previjanje in nego ter hranjenje uporabnikov. Starejše osebe, ki potrebujejo nadzor in pomoč, spremljamo tudi v bolnišnice, na preglede, se z njimi družimo, hodimo na sprehode … Tudi 24-urno varstvo vpeljujemo. Imam toliko idej, da me kar razganja …

Nam lahko kakšno zaupate?

Dejan Tekavec: Nedopustno mi je, da morajo starejši tako dolgo čakati na preglede. Prav tako se dogaja z obravnavami na fizioterapije in delovne terapije. Nekaterih patronažna sestra sploh ne obiskuje. To je nedopustno. Svojo ekipo v prihodnosti vidim v podporni službi, ki bo hodila k našim uporabnikom na dom. Vsak odhod od doma je za starejše in svojce cel podvig. Prav tako je z invalidnimi osebami.

Kako izbirate kader?

Dejan Tekavec: K nam prihajajo asistenti oz. negovalci po priporočilu. Veliko je tudi takih, ki sami kličejo. Z vsakim opravimo temeljit razgovor, preden mu dodelimo prvega uporabnika. Morda se sliši prestrogo, vendar vsakega od njih prosimo, da nam prinese tudi potrdilo o nekaznovanju. Ne smemo pozabiti, da so to ljudje, ki jim stranke zaupajo svoj dom, ključe, premoženje … To niso heci.

Ali izobražujete svoje asistente?

Dejan Tekavec: Tudi za dodatna izobraževanja se že pripravlja program. To se mi zdi zelo pomembno, saj s tem zaposlenim in uporabnikom dam vedeti, da mi je mar za njih in da nam kakovost opravljene pomoči pomeni največ. Želim si, da delujemo kot ena velika razširjena družina.

Kakšne pogoje naj izpolnjuje vaš asistent/negovalec?

Dejan Tekavec: Radi vidimo, da so to ljudje iz podpornih poklicev. Pri nas so se odlično izkazali tudi asistenti z lastno izkušnjo iz popolnoma drugih profilov. Predvsem je pomemben odnos, odgovornost, zanesljivost in prijaznost.
Kot rečeno, pa se bodo ves čas tudi dodatno izobraževali, tako da nas za kader res ne skrbi.

Kaj pa koncesija?

Dejan Tekavec: Sem poskušal in še vedno bom. Kar bom rekel, bo preveč.
Še vedno ni dorečen zakon o dolgotrajni oskrbi, kar bi številnim olajšalo življenje v domačem okolju.

Besedilo: Rajka Meše // Foto Bammera Fejzula Bajrami