N. V. | 14. 7. 2022, 07:17

Bel, črn ali moder: morebitne težave lahko napovemo po barvi dima iz izpušnega sistema

Profimedia/fotomontaža

Če se nenadoma pojavi katera koli od omenjenih nepravilnosti, je treba vozilo ustaviti in preveriti motorno olje in hladilno tekočino.

Če se iz avtomobila kadi, to običajno ni dober znak: pravzaprav je največkrat napoved težav, ki zahtevajo obisk mehanika in stroške servisa.

Izpuh vašega avtomobila je lahko različnih barv in vsaka od njih lahko nakazuje okvare.

Vzrokov za okvare je lahko nešteto, vendar bomo omenili nekaj najpogostejših, pri tem pa se bomo naslonili na pojasnila tehničnega svetovalca portala Hrvatski autoklub Marina Morava.

Moder ​​dim

Najpogosteje gre za pregrevanje olja v komori znotraj cilindra motorja ali za puščanje olja s strani turbopolnilnika, kar pomeni, da obstaja nevarnost porabe motornega olja.

Posledice so lahko izjemno drage, če se ne odzovete pravočasno. Pri motorju se pospeši obraba batnega in krmilnega mehanizma in ostalih gibljivih, vrtljivih ali drsnih delov, kar bo zahtevalo resno popravilo motorja, ki je večinoma izvedljivo zgolj pri starejših generacijah motorjev. Pri novejših so tehnologije obdelave materialov in delov že tako razvite, da jih običajno ni mogoče obnoviti, temveč le zamenjati z drugim pravilnim motorjem ali tovarniško popravljenim motorjem.

Bel dim, ki se hitro razkadi

Najverjetnejši vzrok je puščanje hladilne tekočine v motor (okvarjeno tesnilo). To velja, če se takoj po zagonu hladnega motorja pojavi bel dim.

Če pa se bel dim pojavi šele, ko se motor segreje, za tem ni nobenih nepravilnosti v delovanju avtomobila. Namreč pride do kondenzacije v izpušnem sistemu, s povišanjem temperature pa voda izhlapeva in zaradi tega se lahko pojavi bel dim (para).

Če avto pogosto uporabljate na krajših razdaljah, se lahko zgodi, da ves kondenz ne izhlapi, kar ni dobro, saj lahko razjeda izpušni sistem.

Črn dim

To je znak, da se porabi preveč goriva – treba je preveriti zračni filter. Možne so tudi resnejše težave z motorjem ali sistemom za vbrizgavanje goriva.

Če vozite vozila z dizelskim motorjem samo po mestu, kjer veljajo nizke hitrosti, se lahko na filtru trdih delcev nabere preveč saj. To lahko povzroči dimno zaveso pri določenih starejših generacijah vozil s tem filtrom, kar ponavadi spremlja tudi prižig lučke na armaturni plošči, ki simbolizira filter.

Poiščite cesto, po kateri se lahko vozite hitreje in filter se bo očistil sam, z značilnim kratkotrajnim oblakom črnega dima.

Kaj storiti?

Če se nenadoma pojavi katera koli od omenjenih nepravilnosti, je treba vozilo ustaviti in preveriti nivo motornega olja in hladilne tekočine – če česa manjka, je to lahko hiter znak, v čem je težava.

Če so količine olja in hladilne tekočine normalne, obstaja odprta možnost, da se je dim pojavil zaradi povečane porabe goriva, zato je treba preveriti vzorec porabe goriva po 100–500 kilometrih. Če se je poraba povečala (za enega do dveh litrov na sto kilometrov ali več), nam je lahko jasno, od kod izvira dim na izpušni cevi.

Preden uporabite katerega koli od navedenih načinov ali nadaljujete vožnjo, je priporočljivo pogledati navodila za vozilo ali se obrniti na servis, saj lahko barva dima na izpušni cevi serviserju pomaga analizirati težavo na daljavo in oceniti, ali je pametno nadaljevati vožnjo ali ne. 

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.