N. V. | 20. 1. 2023, 06:00

Med vožnjo nikar ne držite noge na sklopki

Profimedia

Če se vam sklopka obrabi po manj kot 80 tisoč kilometrih, pomeni, da verjetno delate nekaj narobe. Praviloma naj bi sklopka zdržala sto tisoč kilometrov ali več.

Mnogi vozniki med vožnjo počnejo napako, ki jih lahko drago stane, ko pride do stroškov vzdrževanja avtomobila. Iz navade, lenobe ali preprosto zaradi neznanja se pogosto zgodi, da vozniki med vožnjo držijo oziroma počivajo levo nogo na stopalki sklopke. To bistveno skrajša življenjsko dobo avtomobila.

Sklopka je pomemben del vsakega avtomobila, a gre za potrošni del, ki se skoraj vedno obrabi, preden je celoten avto pripravljen na odpad. Na obrabo sklopke vpliva veliko dejavnikov, večino pa jih je mogoče preprečiti.

Med vožnjo ne držite noge na sklopki

Najpogostejša napaka je držanje noge na sklopki med vožnjo. Čeprav takrat ustvarjajo le minimalen pritisk na stopalko, kar na videz ne vpliva na delovanje in obnašanje avtomobila, zaradi tega trpi sklopka. Že minimalen pritisk na pedal sklopke utrudi elemente sklopke in prispeva k njeni pospešeni obrabi.

Profimedia

Zato je v avtomobilih levo od sklopke prostor, kjer lahko počiva leva noga, medtem ko z njo ne pritiskate na sklopko. Držanje noge v tem položaju je tudi bolj naravno in boljše za hrbtenico ter manj utrujajoče za voznika.

Pazite, da sklopke ne pritisnete na semaforju

Druga podrobnost, na katero je treba biti pozoren, je držanje sklopke, ko stojite na semaforju. Tudi to ni priporočljivo, saj se tudi na tak način hitreje obrabi. Veliko pametnejša rešitev je, da avto date v prosti tek.

Sklopko uporabljajte le takrat, ko je to res potrebno, torej pri spreminjanju hitrosti. Pri menjavi prestav obvezno stisnite sklopko do konca, preden premaknete menjalnik.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord