Špela Šimenc | 7. 11. 2022, 19:00

Ko je edini vir dohodka vse družine čez noč usahnil, se je pokazala nova priložnost

arhiv: Nona Luisa

Začela je kot nezaposlena samohranilka z dvema majhnima sinovoma in uspela, skoraj klonila v epidemiji, ko se je prodaja ustavila, a iz vsega izšla še močnejša. Kako ji je uspelo?   

Zgodba Katjuše Reja, ki stoji za znamko naravne kozmetike Nona Luisa, je navdihujoča. Po srcu in izobrazbi je ekologinja, na tem področju pa si je našla tudi svoj prostor v poslovnem svetu. Študirala je ekologijo, doktorat pa delala iz toksikologije. Ob dveh malih sinovih kljub številnim poslanim prošnjam ni dobila zaposlitve. Opravljala je honorarna dela, vmes pa zase in tudi za kakšne prijatelje 'kuhala' domače kozmetične izdelke, sprva predvsem trda mila iz oljčnega olja.

arhiv: Nona Luisa

Uporabila je tisto, kar je našla v okolici doma. Počasi je kakšen izdelek tudi že prodala, vsak evro za zraven je prišel prav. Potem pa je vse skupaj zraslo v malo bolj resen posel in zgodba je dobila ime: Nona Luisa. ʺNa Primorskem babici rečemo nona in obe moji babici sta bili Lojzki. Izpeljanka Luisa mi je lepo zvenela, malo pa je ime tudi simboličnorazloži sogovornica. In simpatično pripomni:

ʺPa obe noni sta se zelo radi lepotičili. Čeprav v tistih časih ni bilo veliko stvari, sta porabili, kar je bilo naravnega. Tudi jaz v mojih receptih zelo rada uporabljam stara znanja.ʺ

Prepričana je, da bi se od znanja naših prednikov lahko ogromno naučili in žal ji je, da je veliko te zakladnice že pozabljene.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nona Luisa® (@nona_luisa_slovenia)

Raziskovati začela zaradi mlajšega sina

Za to, da se je njena pot preusmerila prav proti kozmetiki, je malo kriv tudi njen mlajši sin. Imel je težave s plenicami, pralnim praškom, mehčalci ... Rejeva je iskala alternativne izdelke, na katere ne bi bil občutljiv. Hkrati se je vedno bolj aktivno izobraževala, brala in raziskovala v tej smeri.

ʺKo imaš otroke, si malo bolj pozoren na to, kaj jim daš na kožo. Pa tudi med samim študijem ugotoviš, da smo dejansko obkroženi z ogromno čudnimi sestavinami, veliko jih tudi zaužijemo. Pa niti ne vemo, kako vplivajo na nas! Potem začneš brati etikete, vidiš, da marsikaj ni prav fino. Sploh ker vse, kar damo na kožo, konča v našem telesu. Začela sem eksperimentirati s kozmetičnimi izdelki in ko mi je kakšen dobro uspel, mi je to dalo voljo in zagon za naprejnam razloži svoje začetke.

arhiv: Nona Luisa

Kako naprej?

Počasi sta rasli proizvodnja in prodaja in pomemben mejnik je bilo odprtje trgovinice v slikoviti vasici Šmartno v njenih domačih Goriških brdih. Izdelke so spoznavali tako tujci kot domačini, ime Nona Luisa pa je postalo v tistih krajih že dobro prepoznano. Pa je življenje spet prineslo nov izziv: koronavirus in zaprtje javnega življenja. Prodaja se je noč popolnoma ustavila, preživetje družine Katjuše Reja pa je bilo odvisno samo od nje:

ʺZalogo smo imeli, prodaje pa nobene. To je bil edini vir dohodka celotne družine. V takih trenutkih se človek kar malo vpraša, kako bi bilo, če bi se meni kaj zgodilo ...ʺ

A niso klonili, pač pa se je s pomočjo sinov začela preusmerjati na splet. Denar, ki ga je hranila za nove poslovne prostore, je namenila odprtju spletne trgovine. Ogromno dela in vlaganja se je obrestovalo, danes Nona Luisa zahvaljujoč širjenju na splet prodaja po vsem svetu.

Vse izhaja iz oljčnega olja

A niso, kot marsikdo drug, zaprli fizične trgovinice, ki je v resnici več kot to – je razstavni prostor starega pohištva z dušo, na katerem počivajo kozmetični izdelki. Tako kot Katjuša Reja od nekdaj rada ustvarja in šiva, ima rada tudi stare predmete, dediščino naših prednikov. Vsa ta veselja je mogoče začutiti v trgovinici.

Na policah je danes že več kot 50 izdelkov. Glavna sestavina v vseh izdelkih ostaja oljčno olje (zeliščni izdelki v oljčnem olju), poleg tega uporablja še druga masla, kot so čebelji vosek, karitejevo maslo, kokosovo maslo, olje grozdnih pešk.

V izdelke dodaja sivko, aloe vero, koprivo, ognjič in še marsikaj drugega, kaj najde na svojem ali na bližnjih vrtovih.

V njeni ponudbi najdemo različna mazila, balzame za ustnice, deodorant, masažna olja, sveže naravne dišave, piling in še bi lahko naštevali. Veliko strank je z Nono Luiso vse od začetka. Med najbolj prodajanimi izdelki sogovornica izpostavi tudi njej izjemno ljubo kremo iz aloe vere in deodorant. Veseli se širitve v nove prostore (upa, da prihodnje leto), ki bo prinesla tudi možnost za ustvarjanje novih izdelkov. Med njimi izpostavi tisto, po čemer sprašujejo stranke, radi bi na primer neodišavljene in tudi veganske deodorante.

arhiv: Nona Luisa

Ni vse naravno, kar je zelene barve

Trg kozmetike je ogromen, prav tako se vedno bolj širi tudi trg naravne kozmetike. A ni vse naravno, kar nam kot tako prodaja embalaža in na to opozarja tudi Katjuša Reja: ʺNaravna kozmetika je postala malo moderna. Nekateri mislijo, da gre kar tako, da daš delo podizvajalcem. A v tem primeru ne moreš stati za sestavinami. Pri naravni kozmetiki je zelo pomembno, da je sveža. Pri meni noben izdelek ne stoji na polici več kot en ali dva meseca.ʺ

Kakovost ji je izjemno pomembna, edini dokaz zanjo – poudarja - pa so sestavine, ki so na vsakem kozmetičnem izdelku zapisane po vrsti glede na vsebovano količino.

V sintetičnih kozmetičnih izdelkih je ogromno sestavin, ki jih sogovornica ne bi več nikoli dala na svojo kožo. ʺDanes smo prepričani, da industrija lahko nadomesti vse znanje iz narave. Malo pozabljamo, da smo tudi mi del narave in da nam je naravno najbližje. Sestavine, ki jih imamo v našem okolju, imajo že znane vse stranske učinke in zgodovino. Mi pa dajemo na kožo neke tuje snovi, ki so bile preizkušene v laboratoriju na ne vem čem. Stranski učinki pa se pokažejo šele čez čas,ʺ pravi Katjuša Reja, ki je prepričana, da pri uporabi kozmetike predvsem – preveč kompliciramo.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nona Luisa® (@nona_luisa_slovenia)

A časi se spreminjajo in tudi sama opaža, da je ljudem vedno bolj pomembna kakovost izdelkov, ki jih nanašajo na svojo kožo. Da ne zaupajo več čisto vsemu, kar se pojavi na trgovskih policah.

Za vas smo na našem Facebooku pripravili NAGRADNO VPRAŠANJEPogoji nagradne igre so znani, odgovor pa najdete v tem članku, ki ga pravkar prebirate.

Da je povpraševanje po njenih izdelkih vedno večje. To jo izjemno veseli, tako bo še naprej lahko počela tisto, kar počne najraje – kuhala in mešala ter ustvarjala kozmetiko. Z njenimi besedami: ʺHvaležna sem, da lahko delam to, kar me veseli in v kar verjamem.ʺ             

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.