Špela Šimenc | 20. 6. 2022, 19:00

Svojo poslovno idejo je Tina Avguštin našla v kepici gline

arhiv: Tina Avguštin
Svojo poslovno idejo je Tina Avguštin našla v kepici gline (foto: arhiv: Tina Avguštin)

Glina gre v njeni družini iz roda v rod, a Tina Avguštin je v njej prepoznala nekaj povsem drugega kot njen dedek. Da se je to zgodilo, je morala prehoditi precej poti 'naokoli'.

''Sem Tina - glina.''

Tako se predstavi simpatična Komendčanka Tina Avguštin, ki je svoje poslanstvo našla v izdelovanju kozmetičnih izdelkov iz gline. Iz gline je delal peči že njen dedek, nadaljeval oče, sledila sta brata. Pot je bila nekako začrtana, a kepico gline je Tina oblikovala po svoje in iz nje ustvarila čudovito zgodbo. Imenuje se T. A. Narava.  

Glina je del tebe, tvoje družine že več kot 70 let. Si že od malega naprej vedela, da se boš tudi ti ukvarjala z njo?

O tem nisem nikoli razmišljala, vse skupaj je prišlo spontano. Verjetno pa mi je bila glina vendarle usojena. Kot študentka sem delala v masažnih salonih, ob tem pa zaključila univerzitetni študij organizacijskih ved. Po diplomi sem se vrnila v srednješolske klopi, na dodatno kozmetično izobraževanje. Sem tudi refleksoterapevtka.

"Vedno, ko sem masirala stranke s kakšno glino, se mi je po glavi podilo tisoč idej, kako bi sama izboljšala strukturo, kaj bi dodala."

In ko sem spoznala, da imamo prav to glino doma, da te ideje lahko spravim v prakso, sem začela razmišljati o svoji poslovni poti. Doma so me podprli, partner Miha je pustil službo za nedoločen čas in tako sva začela plavati.

Profimedia

Pa je šlo, ali so bili začetki težki?

Vsak začetek je težak, ampak je šlo. Prejšnje generacije glini za zdravstvene in lepotne namene niso namenjale prav veliko pozornosti.

"Le naša babi je imela vedno pospravljen kakšen kozarček gline v prahu in vedro glinenih oblog, ki jih je uporabila za različne težave."

Danes je drugače, ljudje vedno bolj spoznavajo čudežno, zdravilno in terapevtsko moč gline. Je polna nasprotij, močna in hkrati nežna do organizma. Le dati ji moramo čas, da se telo navadi nanjo. Lunin cikel traja 21 dni in vsaj toliko časa je treba vztrajati tudi pri uvajanju gline v vsakdan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tina - glina :) (@glina.si)

Koliko izdelkov se je nabralo do danes?

Najprej sem izdelovala samo maske in obloge, sčasoma sem dodajala nove izdelke. Do danes se jih je nabralo že precej – serum, šampon, balzam, deodorant, glina v prahu za obloge, različna mila, maske, čistilne ploščice, mazila in še bi lahko naštevala.

Veseli me, da je veliko strank z mano že od začetka, včasih se počutim, kot da smo ena velika družina. Ko se je pričela epidemija in prvo zaprtje, so v prvih dveh tednih vse redne stranke naročile izdelke zase.

"Ne vem, kaj se je zgodilo, kot da bi mi želele sporočiti, da bo vse v redu, me podpreti, mi poslati energijo."

arhiv: Tina Avguštin

Kje nastajajo tvoji kozmetični izdelki in koliko vas je zaposlenih?

Zaposleni smo trije, občasno pa nam pomaga še študentka. Vsi izdelki nastajajo v naši 'glineni koči' v Suhadolah pri Komendi.

"Nedaleč stran imamo v domačem gozdu izkop, od koder prihaja vsa glina, ki jo uporabljam."

Je pa postopek, da nov izdelek pride na polico, precej dolgotrajen, vsaj eno leto traja, da gre skozi vse teste, različice, ocene varnosti.    

https://www.metropolitan.si/trendi/zeleno/v-korona-krizi-prepoznala-svojo-sladko-priloznost/

Kako pa poteka celoten proces od gline v gozdu do negovalnega izdelka?

Potem ko glino izkopljemo, sledi sušenje. Tega izvajamo na domačem dvorišču, običajno začnemo sušiti s prvim spomladanskim dnem in vse do jeseni. Vse poteka ročno, glino suši izključno sonce.

"Verjamem, da sonce podari glini svojo energijo, poleg tega pa je ta način tudi mnogo bolj trajnosten, okolju prijazen."

Ta vidik mi je zelo pomemben. Potem se glina zdrobi, obdela, prečisti in preseli v našo kuhinjo, kjer nastajajo izdelki.

arhiv: Tina Avguštin

Trajnostnemu vidiku daješ velik poudarek?

Seveda. Sami izdelki so popolnoma naravni, glina ima čudežno moč sama po sebi in mislim, da takšna moč lahko prihaja samo iz narave. Zato se mi zdi pomembno, da izdelke tudi zapakiramo v okolju prijazne embalaže. V zadnjem obdobju stremimo k 'zero waste'. Uporabljamo trajnostno embalažo, ki se jo da reciklirati.

"Z dobavitelji smo dogovorjeni, da lahko lončke vračamo in ti se spremenijo v cvetlične lončke."

Stranke pa za vrnjene lončke nagradimo z izdelkom. Veliko izdelkov je v kartonskih ali steklenih embalažah. Res je, da nam je ta odločitev prinesla nekaj več dela, ampak hkrati tudi čudovit občutek, da nam je mar za okolje.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tina - glina :) (@glina.si)

Pogosto poudarjaš energijo, duhovnost, tudi pomemben element tvojih izdelkov so t. i. vilinčice, na vsakem izdelku narisane vile. Kaj sporočajo?

Res je, vilinčice so poleg gline rdeča nit mojih izdelkov. Predstavljajo čas, ki si ga moramo vzeti zase, da odkrijemo vilo, energijo v sebi.

"Kar bi rada sporočila s svojimi izdelki, je – vzemite si čas zase, trenutek za umiritev."

Vse bo počakalo. Ne samo krema, blagodejno vpliva na počutje tudi ali predvsem dotik, to je tista čarobna stvar. Če moje vilinčice, kakor izdelke imenujem, pomagajo strankam pri umiritvi, je to vse, kar potrebujem. 

arhiv: Tina Avguštin

Kmalu, ko si začela svojo poslovno pot, sta se vajini družini pridružila sinčka Mark in Jakob. Kako tebi ob vsem tem uspeva uresničevati opisano filozofijo?

Uf, tega sem se pa morala naučiti. Izhajam iz družine, kjer se je cele dneve delalo. To je bilo tudi v meni. Na začetku sem samo delala, težko me je bilo ustaviti. Potem pa me je partner Miha naučil, da ni nujno tako.

"Da lahko zaključim s službo ob dveh, preživim popoldne z otrokoma in morda zvečer še kaj malega postorim. In res deluje."

Čas zase pa si moram ukrasti in to počnem vsak dan. Ponavadi vstanem okoli pol šestih, da naredim svoj jutranji ritual, telovadim, diham, … vse dokler ne zaslišim: mamiiiiii. (smeh)

arhiv: Tina Avguštin

Kakšni pa so tvoji načrti za prihodnost?

Te je pa precej spremenila korona.

"Če sem včasih še razmišljala o tem, kako fino bi bilo vilinčice prodajati v večjih trgovinah, sva oba z Miho odslej odločena, da ostaneva butična."

Kot lahko vidimo, zagotavljanje surovin ni več samoumevno, jaz pa ne pristanem na to, da kakovost niha, ker moram nekomu do določenega dne dostaviti toliko izdelkov, kljub temu da morda sestavine niso dobavljive. Poznam svoje stranke in to mi ogromno pomeni. Stranke mi zaupajo, zato bom do njih vedno iskrena. Če določene sestavine ne bo, jim bom to povedala in vem, da bodo razumele. Sicer pa imam v glavi še 1001 idejo, moje izdelke bi rada združevala tudi z masažami, ko pride pravi čas …  

https://www.metropolitan.si/trendi/zeleno/pri-22-letih-postavil-farmo-prve-slovenske-spiruline/

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.