M. P. | 3. 9. 2022, 07:00

Kaj je razlog, da šole po Sloveniji uporabljajo različne delovne zvezke?

Bobo

Imamo odgovore, kako je mogoče, da slovenski učenci ne vadijo po istem delovnem gradivu in od česa so odvisne odločitve posameznih izobraževalnih ustanov ...

Pri nas se šole avtonomno odločajo o tem, katere učbenike in delovne zvezke bodo uporabljale pri pouku. Ob tem pa v oči bode tudi dejstvo, da so razlike med posameznimi šolami lahko precej velike. Medtem ko so od 1. do 3. razreda delovni zvezki brezplačni, pa na področju izdaje in izbire delovnih zvezkov vlada kar precejšnja neurejenost. In kako je pri nas sploh urejeno to področje ter ali so delovni zvezki pri pouku nujni ali ne? 

Pa poglejmo ...

Trenutno velja, da založbe izdajajo številne delovne zvezke, kjer za razliko od učbenikov ni uradne ustanove, ki bi pregledovala in potrjevala njihovo vsebino. Vsak učitelj se nato odloči, ali otroci potrebujejo delovni zvezek in katerega. 

Starši že nekaj let nimajo več stroškov z osnovnošolskimi učbeniki, saj si jih lahko otroci v javnih osnovnih šolah izposodijo brezplačno iz učbeniških skladov.

Starši že nekaj let nimajo več stroškov z osnovnošolskimi učbeniki, saj si jih lahko otroci v javnih osnovnih šolah izposodijo brezplačno iz učbeniških skladov.

Bobo

Že hiter pregled seznamov pripomočkov in delovnih zvezkov, ki so jih minule dni morali kupiti starši in so objavljeni na spletnih straneh šol, pokaže velike razlike. Kot ugotavljajo pri Novem tedniku, je v šestem razredu v eni od celjskih šol dovolj samo delovni zvezek za angleščino, medtem ko morajo imeti šestošolci v drugi celjski šoli kar sedem delovnih zvezkov.

Bobo

Zakaj prihaja do tako velikih razlik?

Za odgovor o tem, kako je sploh urejeno področje izdaje in izbire delovnih zvezkov, so se obrnili na ministrstvo za izobraževanje. Tam so jim odgovorili, da so učitelji strokovno neodvisni pri izvedbi pouka in izbiri učbenikov ter učnega gradiva. Vendar pa da morajo učlitelji pri tem upoštevati tako predpise kot priporočila za izbiro učbenikov ter učnih gradiv, ki jih je objavil zavod za šolstvo.

Odgovornost izbire ustreznega gradiva, ki ni nujno vedno najbolj primerno, je torej naročena učiteljem, ugotavljajo.

Po odgovore tudi na Zavod za šolstvo

"Pri izbiri dodatnih gradiv sta šola in učitelj samostojna, kar seveda pomeni, da nosita odgovornost za to, da je ta odločitev tudi strokovna. Zavod lahko svetuje, če to želijo," odgovarja mag. Špela Drstvenšek, predstojnica celjske območne enota zavoda za šolstvo. Kot še dodaja, pa za razliko od učbenikov, ki jih pregledujejo in potrjujejo strokovni sveti, tega pri delovnih zvezkih ni.

Premislek glede uporabe gradiv je na samih šolah in strokovnih delavcih.

Premislek glede uporabe gradiv je na samih šolah in strokovnih delavcih.

Profimedia

"Učitelji najbolje poznajo svoje učence"

Predstojnica celjske območne enote zavoda za šolstvo je tudi pojasnila, da pri njih šolam svetujejo, naj bodo v središču pouka in priprav učenci. Kar velja tudi za načrtovanje učbenikov, delovnih zvezkov in drugega gradiva.

Ob tem poudarja, da glede na to, da so v razredu zelo različni učenci tako po sposobnostih kot po načinih učenja, mora učitelj zares skrbno pretehtati, katere delovne zvezke bo uporabljal.  Po njenem mnenju je gradivo, ki ga pripravi nekdo ki ne pozna njegovih učencev, redko primerno za vse.

Bobo

So delovni zvezki pri pouku nujni ali ne?

Je pa po mnenju Drstvenškove kakovost uporabe delovnih zvezkov odvisna tudi od tega, kako jih učitelj uporablja."Učitelj lahko zmore tudi brez delovnih zvezkov, lahko pa si pomaga tudi z drugimi gradivi. Je pa veliko odvisno od načina učiteljevega poučevanja," pravi.

O delovnih zvezkih pa še pove, da morajo šole dobro premisliti o načinu njihove uporabe.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol