A. B. | 18. 8. 2022, 08:01

Otroci za učenje potrebujejo več kot le eno jabolko na dan! Pazite, da jim ne primanjkuje TEH vitaminov

Profimedia

Prvo šolsko jutro se lahko za otroka hitro prevesi v popoldanski kašelj in visoko vročino. Prav zato je pomembno, da starši vedo, da je nadomeščanje za imunski sistem pomembnih vitaminov ključnega pomena. Pobrskali smo in ugotovili, da otrokom primanjkuje več vitaminov, kot bi si mislili.

Kmalu bo pred vrati prvi šolski dan, nekateri pa bodo celo prvič prestopili šolski prag. Za to je še toliko pomembnejše, da so si v času poletnih počitnic ne le spočili, temveč da so se ob vsej zabavi tudi prehranjevali s kakšnim jabolkom več in hitro prehrano manj. 

Za uravnotežen imunski sistem je ob pravilni izbiri prehrane ne glede na starostno skupino pomemben tudi kakovosten in hranilno ustrezen vnos potrebnih vitaminov. 

Vitamini od A do E

Mag. Venceslava Bavčar, mag. farm., je na spletnem portalu Lekarne Ljubljana pojasnila, da otrokom v času odraščanja najpogosteje primanjkuje vitamina D3, zaradi česar je smiselno, da kot starši premislimo o tem, da ga otroku ponudimo kot dodatek k prehrani. 

"Za normalno rast in razvoj otrok so nujno potrebne zadostne količine vitaminov A, B1, B6, D3 in E. K normalnemu delovanju živčnega sistema prispevajo vitamini skupine B, vitamina C in E sta antioksidanta, vitamini A, B2 ter B12 imajo vlogo pri ohranjanju vida, B2 pa tudi pri presnovi železa," pojasnjuje Bavčar. 

Profimedia

Veste, zakaj je ob kalciju nujna tudi primerna vrednost magnezija? 

Slovenski pediatri so v raziskavi, ki so jo izvedli leta 2006, ugotovili, da kar 79 % predšolskih otrok ne dosega dnevno priporočenega vnosa kalcija, pri čemer so bolj kot fantki na udaru dekleta v obdobju rasti. 

Med drugim pa pediatri opozarjajo, da za zdravo presnovo kalcija v telesu otroci potrebujejo tudi magnezij. Ta namreč ohranja topnost kalcija in pomaga pri njegovem prenosu skozi celične membrane ter zagotavlja, da se ta odlaga v kosti in ne v mehka tkiva.

Uredništvo/fotomontaža

Kako prepoznati pomanjkanje vitaminov? 

Izmed vitaminov, ki smo jih našteli kot najpomembnejše – A, B1, B2, B6, B12, D3 in E – je dobro tudi prepoznati in ločiti simptome, da lahko zdravniku lažje pojasnimo, zakaj se naš otrok ne počuti najbolje. 

Pomanjkanje vitamina A je očitno predvsem s splošno večjo dovzetnostjo za okužbe, med drugim pa tudi krhkimi lasmi in nohti, nevrološke in duševne spremembe pa lahko nakazujejo na pomanjkanje vitamina B1. 

Profimedia

Vneta koža in razpoke v ustnih kotičkih so najpogostejši kazalnik pomanjkanja vitamina B2, medtem ko lahko napadi krčev, slabokrvnost in izpuščaji po telesu nakazujejo na pomanjkanje vitamina B6. Stopnjevanje simptomov, kot je mravljinčenje ali pogosta odrevenelost udov, pa kažejo na to, da otroku primanjkuje vitamin B12. 

Zaradi pomanjkanja vitamina D lahko otrok zazna mišične krče, dobi napad ali težje diha. Ti simptomi so povezani tudi s pomanjkanjem kalcija. Postanejo lahko tudi razdražljivi in nagnjeni k raznim okužbam, predvsem respiratornim. 

Predvsem na slabšo zbranost med poukom in telesne reflekse pa vpliva pomanjkanje vitamina E. 

Profimedia

Uvajanje vitaminskih dodatkov naj bo premišljeno dejanje 

Na spletnem portalu Gorenjskih lekarn pojasnjujejo, da je izbirčnost otrok, ki mnogokrat onemogoča zadosten vnos potrebnih hranil v otrokovo telo, mnogokrat prvi razlog za premislek o jemanju vitaminskih dodatkov. 

Mnogi starši se poslužujejo dodajanja vitaminov in tako otrokom ob pomanjkanju omogočajo vzpostavljanje stabilnega imunskega sistema. 

"Vitamine otrokom dodajamo predvsem po navodilih zdravnikov, ko je ugotovljeno pomanjkanje posameznega vitamina ali ko je za celotno populacijo ugotovljen pozitiven učinek in so za to predpisana strokovna priporočila. V tem primeru je vnos kontroliran, zdravnik zdravilo predpiše na zdravniški recept," pojasnjujejo.

Profimedia

Otrokom vitaminov ne dodajajte na lastno pest in ne "googlajte" simptomov vitaminskega pomanjkanja, temveč se o njih posvetujte z osebnim zdravnikom. 

Seveda pa pri tem ne pozabite na športne dejavnosti, zdravo prehrano ter tu in tam kakšno "čokoladno pregreho" za dvig krvnega sladkorja. 

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.