Špela Šimenc | 28. 11. 2022, 19:00

ʺIdeja se mi je utrnila, ko sem med 'korono' zase iskala vibratorʺ

Osebni arhiv Kaje Brezočnik

V središču pozornosti priznane fotografinje Kaje Brezočnik je že vrsto let – ženska. Povsem vsakdanja ženska, s svojimi strahovi, zgodbami, kompleksi in premalo časa zase. Ki se ne zaveda, kako je lepa. Kar vidi pri svojem delu, jo jezi. Tudi zato je nastal kinki.si, ki ženskam pomaga do boljšega življenja. 

Čeprav Korošica Kaja Brezočnik že več kot dvajset let živi v okolici Ljubljane, ne more skriti svojega koroškega naglasa, s katerim iskrivo in ognjevito razlaga svojo zgodbo. Uspešna fotografinja, ki jo najbolj zanima boudoir, torej slikanje vsakdanjih žensk v spodnjem perilu in tudi brez njega, je med koronavirusom doživela preblisk. Rezultat tega je erotična trgovina kinki.si, ki poskrbi za 'ženski intimni wellness'.  ʺMoja zgodba je pravi vrtiljak,ʺ pravi simpatična Korošica, s katero sva se med intervjujem tikali in zato ga v tej obliki tudi objavjamo.

arhiv: Kaja Brezočnik

Če začneva pri fotografiji – zakaj prav boudoir?

Zato, ker so me ženske od nekdaj zanimale, v njih vidim neizmerno lepoto v vseh formah in oblikah. Fotografiram vsakdanje ženske. Ženske, vsako s svojimi strahovi, zgodbami, kompleksi. Take, ki pridejo na fotografiranje sramežljivo, pod pretvezo, da je to darilo za moškega. A v resnici je to darilo zanje, za dvig samozavesti, za potrditev, za celjenje ran.

To so zelo dolge in ganljive seanse, vedno tečejo solze. Traja, da se ženska sprosti, da začuti svoje telo, da se prepusti objektivu, da postane samozavestna. Ženske smo zakomplicirane in zakompleksane. Ne zavedamo se, kako zelo smo lepe. Ne znamo polno živeti svoje ženskosti. Vseskozi se skrivamo za maskami, imamo predsodke, skozi odraščanje in partnersko zvezo si naložimo preveč. Odkrivala sem, koliko težav imamo ženske, tudi pri pogovarjanju o intimnosti.

 ʺA veš, kolikokrat mi ženska po fotografiranju reče, da se še nikoli ni počutila tako lepe? Takrat se mi stre srce. Na eni strani je to čudovito, na drugi pa tako zelo žalostno.ʺ  

Včasih sem res jezna. Človek ima neizmeren potencial, hkrati pa smo čisti amaterji v osnovnih stvareh. Da si ne moremo dati osnovne bližine, osnovne lepe besede. Je moškemu res tako težko reči svoji ženski, da je čudovita? Vse to sem spoznala skozi številne pogovore, ki so pomemben del te fotografije, in zato sem želela nekaj narediti specifično za ženske.

arhiv: Kaja Brezočnik

Od tod torej ideja za kinki.si?

Ideja za Kinki pa je v resnici nastala, ko sem med koronavirusom iskala zase en – vibrator. Pogledat sem šla v naše 'sex shope', kjer pa jih je na voljo ogromno. Če je preveč izbire, ne delujem dobro, poleg tega pa me povsem tehnični opisi (bolj namenjeni moškim) niso prepričali.

 ʺMene res ne zanima, koliko motorjev in s kakšno močjo poganjajo vibrator.ʺ (smeh, op. a.) 

Nisem se mogla odločiti, bila pa sem dovolj trmasta, da sem raziskovala naprej. In naletela na žensko iz Amerike, ki že 11 let piše recenzije o vibratorjih. Našla sem vibrator, ki bi mi po opisu sodeč ustrezal, in si ga naročila iz Nemčije. Potem pa sem začela razmišljati, da verjetno nisem edina s tovrstnimi težavami. Zakaj pri nas nimamo butične spletne trgovine z zares izbranimi izdelki za ženske užitke in morda tudi recenzijami? Tako se je rodil kinki.si, ki ni navaden 'sex shop'.

V kakšnem smislu?

V prvi vrsti mi je zelo pomembna vizualna podoba spletne strani. Da sporoča: 'V redu je, da si tukaj'. Nočem podobe večine tovrstnih trgovin, kjer se človek – sploh če je prvič na taki spletni strani – kar ustraši. Poleg zares izbranih izdelkov je velik poudarek na vsebinah, izobraževanju, zabavi. Zagotovo ni moj cilj samo prodajati vibratorjev. Dolgo sem iskala način komuniciranja, kajti še vedno gre za tabu temo.

 ʺRada bi, da se začnemo pogovarjati o čutnosti, o tem, kaj pomeni biti ženska, da se začutimo, spregovorimo o intimnosti.ʺ  

Rada bi, da bi se o tej temi pisalo na topel in prijazen način. Ne v stilu '5 načinov, kako doseči orgazem'.  Želim ustvarjati vsebine, kjer bo ženska za svojo težavo našla dober odgovor, ki jo bo usmeril, jo potolažil in ji povedal, da s tem problemom ni sama. V središču je ženska,  da se spozna in izobrazi. V tem je moč in v tem je svoboda, ne glede na katerokoli področje v življenju.

arhiv: Kaja Brezočnik

Poudarjaš, da se je treba spolnosti učiti, kot vsake druge veščine v življenju ...

Res navijam za to, da se ženska spozna. To je en tak neusahljiv vrelec raziskovanja, ki se nikoli ne konča. Mi se obnašamo, kot da je spolnost neka stvar, ki bi jo morali vsi obvladati. Pridemo v določena leta, nekaj se zgodi in to naj bi bilo to. Nihče ne pomisli, da tako, kot vse druge veščine, tudi to področje potrebuje svoj čas, trud, raziskovanje in učenje. Najprej sam s seboj.

ʺČe ženske ne spoznamo samih sebe, če se ne opolnomočimo do te mere, da vemo, kdo smo, kaj potrebujemo, kaj želimo in kaj nas zanima, potem tega nikakor ne moremo razvijati v partnerski zvezi.ʺ  

In nezadovoljstvo je tu. Včasih sem res na strani moških. Ženske se v krogu prijateljic velikokrat pritožujejo, da so nezadovoljne na primer s predigro ali spolnim odnosom. Njemu pa tega ne upajo povedati. Vedno rečem, da ni on kriv, da je slab ljubimec. Pa ti veš, kaj bi rada? Ženska bo zgradila moškega ljubimca, ne bo se zgradil sam.

V središču tvojega delovanja je ženska. Kaj pa tvoje sporočilo moškim?

Moškim bi sporočila, naj nagovorijo svoje ženske, da naj sebe najprej dobro spoznajo. In naj bodo odprti do nje, naj jo podpirajo, naj tudi skupaj z njo raziskujejo. Poleg tega tudi to, da vibratorji niso nadomestilo za penis. Moški imajo s tem resnično težavo. Mislijo, da ženska z vibratorjem nadomesti moškega. Niti približno tega ne moremo primerjati. Vibrator ne bo ničesar rešil, kot tudi ne nakupi drugih igračk in ne prevare. Komunikacija je edina, ki reši stvari. Takrat bo ona srečnejša in on bo imel zelo veliko od tega.

Praviš, da je intimnost žal še vedno velik tabu. Se torej kot družba samo pretvarjamo, da smo odprti?

Pretvarjamo se, da smo odprta družba glede tega, hkrati pa zelo nismo. Ne glede na to, da gre za elementaren del naših življenj, je tema potisnjena na obrobje. Če se že pogovarjamo, pa naredimo iz tega nekaj grdega ali zelo smešnega, se norčujemo. Najslabše je na področju ženske seksualnosti. Da bi govorili o ženskih zadovoljitvah, o specifičnih ženskih užitkih – to pa ne!

 ʺMoški, ki zadovoljuje svoje potrebe in o tem odkrito govori, je velik car. Ženska z malo večjim libidom, ki o tem brez težav govori, pa hitro dobi oznako, da je lahka in nimfomanka.ʺ 

Ko gre za spolnost, smo podvržene vsem možnim negativnim oznakam. Moramo se začeti naglas o tem pogovarjati, le tako se bomo ženske začele ceniti in se drugače tretirati. Žal pa smo še vedno zelo vpeti v okove cerkvene vzgoje, kjer ženska služi samo reprodukciji, užitek pa nam ne pripada. A to je pač neizogiben del človeka.

Dolgo se je ukvarjaš z boudoir fotografijo. Je skozi leta opaziti kakšen premik, smo ženske bolj odprte, si upamo več?

Ženske se prebujajo! Začenjajo spoznavati, da je še kaj onkraj tistega, kar so bile naučene, kar jim je bilo zapovedano. Ženske spoznavajo, da morajo sebe postaviti na prvo mesto in da to ni egoistično, kajti s tem se vsi razvijajo. Zelo nežno in počasi začenjajo ženske gojiti in negovati to svojo bit. Bojimo se, kaj bo rekel mož, družba, vseskozi je prisoten nek strah. Najlepše mi je, ko vidim žensko, ki je stopila na pot stran od tega. Opažam tudi, da so se moški začeli zelo odpirati. Se ukvarjati z odnosi, odnosi samega do sebe, do ženske, do sveta. Isto prebujanje, ki se dogaja pri ženskah, se dogaja tudi pri moških. Smo na dobri poti.

Pa če se vrneva k tvoji trgovinici. Kaj vse ponuja?

Zadala sem si, da pokrijem naslednje segmente: užitek, sprostitev, zdravje in nega. Poleg raznoraznih vibratorjev imamo fin program nege za telo izbrane veganske kozmetike.

 ʺVeliko je žgečkljivega programa, tudi kot podpora parom, da popestrijo dogajanje med rjuhami. Potem so tu masažna olja, masažne svečke, kopeli, keglove kroglice, feremonske dišave.ʺ  

Vse naročam iz Nizozemske, gre za zares izbrane izdelke. Preden najdejo pot na spletno stran, gredo v obtok, vse preizkusimo in kmalu bodo na spletu na voljo tudi recenzije. Prihajajo pa tudi 'povštrčki', ilustracije in drugi dodatki za dom. Med drugim čudovit koledarček z ilustracijami na temo odnosa ženske do same sebe.

Za vas smo na našem Facebook profilu Metropolitan pripravili NAGRADNO VPRAŠANJEPogoji nagradne igre so znani, odgovor pa najdete v tem članku, ki ga pravkar prebirate.

Kako si zadovoljna s prodajo?

Trgovinica je odprta šele od maja in glede na to, da se zaradi specifike ne smem oglaševati, rastem počasi. Zelo je naporno in pristop zahteva veliko inovativnosti. Včasih si rečem, da je pravi čudež, da sploh kaj prodam. Nisem na točki, da bi rekla, da sem zadovoljna. A vztrajam in naročila vseskozi kapljajo. Verjamem v to zgodbo. Vem tudi, da gre za tek na dolge proge.

Kakšni pa so tvoji cilji in želje?

Majhna butična trgovinica v starem delu Ljubljane. Kaj več pa v tem trenutku ne bi izdala. Bo pa zelo drugačna od tega, kar poznamo. Kinkija ne mislim obdržati v Sloveniji, vsaj na Balkan bi se širila, a vem, da tudi to zahteva svoj čas. Idej je veliko. Iskreno si želim, da bi iz tega zrasla lepa zgodba, ki bi ženskam pomagala do boljšega življenja. Za to se je vredno truditi.             

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol