Špela Šimenc | 14. 11. 2022, 19:00
"Tudi sama sem imela predsodke do 'robe iz Kitajske', danes pa jih nimam več"
Od sto idej, ki jih je imela Barbara Černe za svoj posel, je na koncu izbrala tisto, za katero sama pravi, da je bila 'najslabša' in 'najmanj inovativna'. A njena prodaja iz Kitajske uvoženih izdelkov je drugačna in drzna, sogovornica pa povsem odkrita.
Barbara Černe, ekonomistka, vse življenje zaposlena v podjetjih, kjer se ukvarjajo z odpadki, je že od nekdaj premlevala o različnih idejah za zagon novega posla. Takega, sprva za zraven ob službi, ki bi ji ob dveh majhnih hčerkah predvsem omogočil časovno malce bolj fleksibilen delavnik. Vedno je ostalo samo pri ideji, ali ni bil pravi čas ali pa jo je minilo, še preden se je začelo. Letos marca pa je realizirala svoj 'koronski preblisk', kot ga poimenuje. Rodila se je spletna trgovina barby.shop.
Za začetek nam povejte, kaj je barby.shop?
Barby.shop je spletna trgovina, namenjena ženskam. Izbor artiklov je majhen in izbran, izhaja pa predvsem iz mene osebno in mojih potreb. Kar sama potrebujem, poiščem, dodelam in isto ponudim še drugim ženskam. Kitajskim dobaviteljem povem svoje želje, potem pa izdelek dodelujemo in transportiramo tja in nazaj, vse dokler ni točno tako, kot sem si zamislila. Trenutno so v moji ponudbi pajkice, športni topki, nakit, poletni izdelki (brisače, torbe, sandali), pripomočki za vadbo. Vse skupaj pa se je začelo s krtačo za lase ...
S krtačo za lase?
Dolgo, zelo dolgo sem iskala zase krtačo za lase, ki me ne bi cukala in ki ne bi trgala las. Naročila sem jih prek 20, pa nobena ni bila prava, ali ročaj ni bil v redu ali pa ščetine niso bile prave. Ko sem našla idealno, sem si rekla, da jih bom naročila kar 100 in prodajala. (smeh, op. p.)
ʺKo sem se to tudi zares odločila in je tista 'koronska iskrica' zaživela, pa so se začele težave.ʺ
Spoznala sem, kako dolgotrajen proces je s partnerji iz Kitajske najti skupen jezik, na daljavo doreči vse spremembe in podrobnosti o izdelku. Poleg tega so se zaradi koronavirusa dobavne verige daljšale in dražile. Odkrito priznam, da sem za uresničevanje svojih sanj izbrala kar najslabši možen čas.
Kljub temu vztrajate – kaj vas motivira?
Imam vzpone in padce, vsakih 14 dni pride trenutek, ko bi najraje vse skupaj zaključila. K sreči je moj poslovni partner pri tem projektu veliko bolj racionalen in dobra protiutež mojih čustvenim izbruhom. Zavedam se, da bo še trajalo, da se bo začel denar vračati. Motivira pa me vsak nakup posebej. Prav ob vsakem naročilu še danes veselo zacepetam z nogami. (smeh, op. p.) Je pa res, da je vse skupaj težje, ker ne želim slediti marketinškim nasvetom, h katerim me spodbuja vsa okolica.
Kaj imate v mislih?
Danes je tako, da mora človek sebe postaviti na ogled, svoje življenje, svoje otroke, svoje kosilo in svoj prosti čas. Sama na to ne pristanem, meni je kar problem objaviti kakšno svojo fotografijo. Ko smo delali spletno stran, so me vprašali, katero mojo fotografijo objavijo pri predstavitvi. Rekla sem, da nobene. Potem so mi v smehu zabrusili, naj me pa nekdo nariše. In res sem doma prosila hčerki, naj me narišeta. Tako, kot me vidita. Ti dve risbici sedaj visita na moji spletni strani. Meni je simpatično, marketinškim strokovnjakom pa seveda ne. (smeh, op. p.)
Res me žalosti, da ljudi bolj kot sam izdelek zanima človek, ki stoji za tem izdelkom, in njegovo zasebno življenje.
Pravijo, da jih zanima, kaj je zadaj. Kaj je zadaj? Ogromno kreditov, sekiranja in neprespanih noči. Vedno sem rekla, da če je razgaljanje zasebnosti edini način, potem bom propadla.
View this post on Instagram
V primerjavi s številnimi drugimi ste precej odkriti glede tega, da izdelke naročate na Kitajskem ...
Izdelke naročam iz Kitajske in tega ne skrivam. Tudi sama sem sprva imela predsodke do 'robe iz Kitajske', toda resnica je žal taka, da je ravno iz Kitajske večina stvari, ki jih veselo uporabljamo v Evropi, tudi že zelo znane, priznane in cenjene blagovne znamke uvažajo od tam ali pa imajo tam celo že svoje tovarnice, ki delajo ekskluzivno le za njih.
ʺNa žalost je tisti 'made in ...' znak velikokrat 'prevara', saj je tudi za tem izdelkom kitajski material in delovna sila, končni izdelek se le sestavi v Italiji.ʺ
Kitajska nudi neslutene razpone kakovosti in cen. Kitajska ni samo Aliexpress in poceni roba. Absolutno bi si vsak želel imeti dobavitelje lokacijsko bližje, ampak za kaj takega je treba kar zelo zrasti, pa še potem vprašanje, ali je to možno.
Kako pa, da ste se iz krtač za lase preusmerili na športna oblačila?
V času epidemije sem se po 12 letih odločila, da je čas, da spet začnem telovaditi. Optimistično sem si kupila spletne programe za vadbo, nase navlekla 15 let stara športna oblačila in – vse me je minilo ob prvem pogledu v ogledalo. Po dveh porodih se telo pač spremeni.
ʺTakrat sem ugotovila, da za začetno motivacijo potrebujem nova športna oblačila, v katerih se bom dobro počutila.ʺ
Tako sem poiskala pajkice in jih prilagodila okusu. Vse drugo je sledilo. Ker sem taka, da imam rada na sebi uhane, verižice, ure, zapestnice, je bilo to logično nadaljevanje. Pred vrati je bilo poletje in prišla je kolekcija Sameriš ...
View this post on Instagram
Potemtakem se zdaj pripravljajo jesensko-zimske kolekcije?
Ideja je res bila taka, toda od mojih začetnih načrtov je 'šlo vse v maloro' z vedno večjimi stroški dobave izdelkov. Trenutno ponudba ostaja taka, kot je, širjenje pa pride – če bo vse po sreči – v prihodnjem letu. Pri novih izdelkih bom ostala v tem segmentu, razmišljam o dolgih majicah, športnih jaknah ... Sledila bom konceptu, ki ga imam – da ponujam uporabne in funkcionalne izdelke.
ʺMeni je zelo všeč, da je izdelek širše uporaben. Nakit, ki je lahko za na sprehod ali za na sestanek.ʺ
Pajkice, ki so lahko za vse športe, ob pravi kombinaciji pa tudi za v službo. Brisače, ki se lepo zložijo in gre mama lahko na plažo z eno torbo, v kateri je oprema za vso družino. Natikači, ki so tako udobni, da so tudi za copate.
View this post on Instagram
Posebnost vaše ponudbe pa je tudi ta, da so izdelki v samo treh izbranih barvah.
Res je in tudi ta odločitev je bila sprva povsem funkcionalna. Ker nisem imela neomejeno zagonskih sredstev, je bilo ugodneje, če se omejim pri barvah. Izbrala sem črno, belo in rožnato. Potem pa se mi je sama ideja zazdela zelo simpatična. Črna in bela sta klasična izbira za različne priložnosti, rožnata pa je tak ženstveni dodatek. Te tri barve se mi zdi, da sovpadajo v različne situacije, okolja, tudi čustvene trenutke.
Za vas smo na našem Facebooku pripravili NAGRADNO VPRAŠANJE. Pogoji nagradne igre so znani, odgovor pa najdete v tem članku, ki ga pravkar prebirate.
Kako ste zadovoljni s prodajo, se stranke vračajo, v vas prepoznajo drugačnost?
Prodaja raste počasi, sem pa zelo vesela, da se veliko strank vrača. To je potrditev, da gre za kakovostne, funkcionalne in udobne izdelke. Pri tem se trudim tudi z osebnim pristopom. Velikokrat stopim v stik s stranko, če opazim, da je na primer pozabila vtipkati kodo za popust. Vsako naročilo sama spakiram in mu dodam na roko napisano posvetilo, se zahvalim. Tak pristop mi zelo veliko pomeni in na ta način želim pokazati, da je tudi za mojo zgodbo človek.