Špela Šimenc | 9. 1. 2023, 19:00

Iz trženja v slaščičarstvo: ʺČe v življenju ne tvegaš, ne moreš nikoli nič dosečiʺ

arhiv Nine Grilc

Redna služba v organizaciji in trženju Nine Grilc ni tako zadovoljevala kot popoldansko ustvarjanje v kuhinji in predvsem peka slaščic. Nekoč jo je prešinilo: ʺKaj pa, če bi to bila moja služba?ʺ Ko je k hiši prišla nemška bokserka Pika, so sanje začele postajati resnične ...

Nina Grilc prihaja iz vasice Apno, ki se nahaja pod Krvavcem. Po izobrazbi je obramboslovka, po duši pa slaščičarka. Preden je začela pisati novo poslovno zgodbo, je delala v organizaciji in trženju. Od nekdaj je velika ljubiteljica živali, doma njeni družini delajo družbo nemška bokserka Pika in tri muce – Tačka, Puhi in Cofek. Ko je združila svojo ljubezen do živali in do slaščičarstva ter ustvarjanja v kuhinji, se zdi, da se je pot začrtala kar sama od sebe. A daleč od tega, da bi bilo takole preprosto. Z veliko truda, odrekanj, vloženih ur dela, neuspelih poskusov in predvsem vztrajnosti je zaživela Pasja pekarna Pika.

arhiv Nine Grilc

Vse se je začelo s prihodom Pike ...

Vse se je začelo, ko se je Grilčevim pridružila nemška bokserka Pika. Ker so ji želeli ponuditi najboljše priboljške iz čim bolj domačih in naravnih sestavih in ker so ugotovili, da takih na trgu ni tako zelo preprosto najti, je Nina Grilc oblekla predpasnik in se lotila preizkušanja. Pika je pridno testirala in okušala.

ʺLahko zagotovim, da naša Pika v tistem obdobju ni bila prav nikoli lačna,ʺ v smehu pove Grilčeva.

Takrat jo je sem in tja že prešinila ideja o lastni pekarnici za pse. Postopoma je pekla vedno več, tega so bili veseli tudi sosedovi 'preizkuševalci' na štirih tačkah. Sprva so nastajali piškotki, unikatni in ročno izdelani, v različnih okusih. Peka ji je zapolnila popoldneve ob redni službi in v nekem trenutku se je Nina Grilc odločila, da se ji popolnoma posveti. Zgodba je dobila ime, kako tudi ne, po domači ljubljenki Piki.

arhiv Nine Grilc

Vse to se je začelo dogajati pred štirimi leti in začetki, pravi sogovornica, niso bili preprosti: ʺTakrat sem si vzela en teden čistega miru, ki sem ga posvetila razmišljanju, kaj si želim, kako želim, da to izgleda, kakšne sestavine želim uporabljati in kaj je glavna nit, ki se je želim držati.ʺ

Odločila se je, da bodo rdeča nit njenih izdelkov naravne surovine, brez nepotrebnih dodatkov.

Barvila tako pridobiva iz (kolikor le gre) domačega sadja in zelenjave. Pomembno se ji zdi, da so izdelki čim bolj zdravi za pse in muce. Ja, tudi izdelki za muce so sledili kmalu po zagonu posla, da Tačka, Puhi in Cofek niso samo gledali Pike pri degustiranju, ampak so lahko tudi oni sodelovali.

Do takrat so bili vsi izdelki ročno narejeni in unikatni, sčasoma si je Grilčeva že lahko privoščila kakšen aparat, ki ji je malo olajšal in optimiziral delo.

Svoje mesto je pekarna našla tudi na družbenih omrežjih, kjer pa Nina Grilc sama sebe ne izpostavlja rada. Ima pa namesto tega 'zaposlena' dva prikupna ambasadorja, Kalo in Tvixa, ki širita dobro ime o njenih izdelkih.

arhiv Pasje pekarne Pika

Pogumna odločitev: otvoritev trgovine sredi epidemije

Prav posebej je za njeno pekarno pomembno leto 2020. Večina pomisli na koronavirus, Nina Grilc pomisli na čisto svojo trgovino v središču Ljubljane. Ta je namreč otvoritev doživela 4. maja 2020, na prvi dan, ko so po prvem valu epidemije spet odprli občinske meje. Zelo pogumno, bi rekel marsikdo. Nina Grilc pa pravi:

ʺJaz sem taka, da sem prepričana o tem, če v življenju ne tvegaš, ne moreš nikoli nič doseči.ʺ 

Izkazalo se je, da je bila drzna odločitev tudi prava, saj je močno dvignila njihovo prepoznavnost in prodajo. Danes v Pasji pekarni Pika ponujajo 17 različnih okusov piškotov, ki jim v prazničnih dneh dodajo kakšnega. Izdelujejo arašidovo maslo, imajo tudi sušeno linijo – sami sušijo govedino in girice. Izdelujejo energetske ploščice, pasje juhice, mafine, poletni hit pa so sladoledi (z okusi tune z bučko, govedine s kumaro, divjačine z gozdnimi sadeži in banane z arašidovim maslom).

arhiv Pasje pekarne Pika

Pred dvema letoma pa je Nina Grilc prišla na idejo prve slovenske potice za pse. Vizualno izgleda kot čisto prava potica iz potičnika, sestavine pa so vendarle malo prilagojene pasjemu okusu. Testo je zelenjavno, nadev pa pri mesni različici iz divjačine, pri ribji pa iz tune. Med izdelki za muce, pa njihove stranke najbolj obožujejo piškote in sušene ribice. Vse to stranke lahko kupijo (poleg njihove fizične in spletne trgovine) tudi v številnih pasjih salonih, veterinarskih ambulantah, kmetijskih zadrugah in manjših trgovinicah.

Za vas smo na našem Facebooku pripravili NAGRADNO VPRAŠANJEPogoji nagradne igre so znani, odgovor pa najdete v tem članku, ki ga pravkar prebirate.

Slaščičarska žilica ji ne da miru

Od kod pa naši sogovornici ideje za tako širok nabor izdelkov, ki se redno povečuje? Grilčeva pravi, da s samimi recepturami nikoli ni imela težav, neprestano razmišlja o tem, kaj in kako bi lahko še skombinirala (ʺMoja slaščičarska žilica mi ne da miruʺ) in idej ji zaenkrat še ni zmanjkalo. Celo preveč jih je in nekaj jih čaka v 'čakalni vrsti' na realizacijo. Pasja pekarna Pika se namreč vztrajno širi.

Če je v prvem letu sogovornica vse vodila sama, od peke do marketinga in prodaje, jih je danes že šest.

Tri dekleta so zaposlena v ljubljanski trgovinici, dve pa v proizvodnji. Vesela je, da ji je po precejšnjih naporih uspelo ustvariti super ekipo, kjer vsi člani združujejo tako ljubezen do psov kot do peke. Vesela je, da se stranke vračajo, da v vsem tem času niso imeli še niti ene pritožbe in predvsem, da ljudje tudi svojim ljubljenčkom (kot tudi sebi) v vedno večji meri privoščijo kakovostne, naravne priboljške.

arhiv Nine Grilc

Trend iskanja naravnih izdelkov je pripeljal do tega, da je konkurenca pasjih pekarnic vedno večja, a sogovornica pravi, da je vse to dobrodošlo. Hkrati pa opaža, da je malo tistih, ki vztrajajo. ʺIdeje vzklijejo, pa zelo hitro tudi poniknejo. Tukaj ni uspeha čez noč in niti ni računice, če bi želela ovrednotiti moje ure. Če ne bi zares pekla z ljubeznijo, mislim, da bi tudi sama obupala. In brez izjemne podpore moža in družine prav tako,ʺ je iskrena Nina Grilc, katere cilj je širiti ponudbo izdelkov in jih čimbolj približati strankam.

Tiha želja je tudi širitev izven Slovenije, a se realno zaveda, da bo to moralo še malo počakati.

Za konec sogovornico vprašamo še, kaj jo motivira, ko je vsega preveč in pridejo malo bolj temni dnevi? Takole odgovori: ʺMotivirajo me zadovoljne stranke na štirih tačkah. Ko pride slabši teden, me pokonci spravi klic stranke, ki mi pove, kako veselo je njen kužek pojedel torto. Takrat dobim nov zagon in svež veter v krila.ʺ

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol