STA/M.P. | 22. 8. 2022, 14:24 | Vir: STA
Avtobusni potniki bodo v Kopru zdaj končno "pod streho"!
Ena naših najpomembnejših obalnih postaj dobiva sodobnejšo podobo, številne novosti pa bodo znatno prispevala pri potovanjih tako lokalnih kot tujih potnikov. Preverite, kaj vse se jim obeta!
Koper bo vendarle dobil novo avtobusno postajo. Ta bi morala zaživeti že pred začetkom turistične sezone, a kot odprtje je tik pred vrati.
Nova avtobusna postaja bo imela 14 peronov
14 avtobusnih peronov bo ščitl nadstrešek v obliki elipse, ob njih pa je tudi pritlična stavba s čakalnico in gostinskim lokalom.
Naložba je vredna okoli 2,3 milijona evrov, približno milijon bo občina dobila iz evropskega sklada za trajnostni urbani razvoj.
Postajo na Kolodvorski ulici so gradili približno eno leto in jo dokončali pred nekaj več kot mesecem dni, zdaj pa je objekt dobil tudi uporabno dovoljenje.
Občina Koper: Enostavno in funkcionalno
Postaja meri 3600 kvadratnih metrov. Ob dveh glavnih stavbah so tri mesta za kratkotrajno parkiranje avtobusov, deset mest za taksije in postaja za mestna kolesa. Pod nadstreškom so samočistilne javne sanitarije. Klopi na peronih so zaščitene pred vetrom s steklenimi pregradami.
Upravljavec namerava v naslednjih dneh usposobiti digitalni zaslon z voznim redom avtobusov.
Na mestni občini Koper so pojasnili, da je zunanjo podobo postaje narekovala želja po enostavnosti in funkcionalnosti. "Ker je pomemben infrastrukturni objekt in obenem vstopna točka v mesto, pa tudi stičišče lokalnih, primestnih, regionalnih in mednarodnih povezav, je pomembno, da je zasnovana po meri človeka," so zapisali.
Koper postavljen na avtobusni zemljevid
Po besedah župana Aleša Bržana nova avtobusna postaja "ni le sodobna, funkcionalna in prijazna, je tudi temelj multimodalnega vozlišča prihodnosti, ki ga mora zasnovati vsako ambiciozno evropsko mesto". Želi si tudi, da bi območje postalo srce potniškega prometa v mestu, kjer bi potniki lahko kombinirali različna prevozna sredstva.
Še lani je bila koprska avtobusna postaja podobna kot v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Leta 1979 so z izsušitvijo dela Škocjanskega zatoka omogočili potniškim vlakom vožnjo v neposredno bližino mesta. Stavba železniške postaje je bila načrtovana tudi kot čakalnica avtobusne postaje.
V naslednjih nekaj letih so prostore za avtobuse ločili z betonskimi pločniki in ob njih postavili majhne nadstreške iz prozorne plastike, s kakršnimi so opremili vsa postajališča v mestu. Nato pa 30 let ni bilo narejenega nič opaznega
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere