STA/M.P. | 7. 2. 2023, 15:03

Sončni paneli namesto dreves: nekatera slovenska nakupovalna središča že kmalu z veliko novostjo

Profimedia

Na strehah petih trgovinskih središč bodo že letos junija vstopili v t. i. novo dobo pridobivanja električne energije.

SES Spar European Shopping Centers, ki v Sloveniji upravlja pet nakupovalnih središč: Citypark Ljubljana, Aleja Ljubljana, Center Vič Ljubljana, Citycenter Celje in Europark Maribor, je za vse centre dobil certifikat za energetsko učinkovitost. Zdaj so razkrili, da bo vseh pet lokacij dobilo tudi fotovoltaične panele, ki bodo pokrili okoli petino potreb po električni energiji. "Gre za investicijo v vrednosti več kot 5,5 milijona evrov, postavljene bodo predvidoma do sredine junija letos," je pojasnil direktor družbe SES Slovenija Toni Pugelj.

Sistemi s skupno močjo 4300 kilovatov 

"Na približno 21.000 kvadratnih metrih streh nakupovalnih središč bo nameščenih skoraj 11.000 panelov. Tako bomo prihranili približno 1239 ton izpustov ogljikovega dioksida na leto. To je toliko, kot da bi posadili več kot 55.000 dreves," je dejal Pugelj.

Pogodbo so že podpisali s podjetjem Resalta, pridobili pa so tudi že vsa soglasja, saj je to projekt, ki so ga zastavili že pred začetkom energetske krize. 

Borut Živulović/Bobo

V prihodnjih 25 letih bodo po Pugljevih besedah tako proizvedli 61,1 gigavatnih ur elektrike, kar bo v tem času znižalo emisije za skoraj 30 tisoč ton.

Nove razmere in dvig samooskrbnosti 

Naložba družbe SES je skladna s smernicami zelenega prehoda, razogljičenjem družbe in nacionalnim energetskim konceptom ter zasleduje cilje vseh treh kategorij. Proizvedena električna energija v sončnih elektrarnah bo predstavljala pozitiven učinek za vse deležnike. Za lastnika objektov to pomeni dvig samooskrbnosti objektov z električno energijo, proizvedeno iz obnovljivih virov.

Nakupovalno središče Aleja v ljubljanski Šiški.

Nakupovalno središče Aleja v ljubljanski Šiški.

Borut Živulovič/Bobo

Pri družbi SES, ki je zavezana k okolju prijaznemu delovanju in varčevanju z viri na vseh svojih 30 nakupovalnih destinacijah v Evropi, pravijo, da so nove razmere prinesle nove ukrepe varčevanja energije. V preteklosti so tako prešli tudi na energetsko varčno tehnologijo LED za zunanjo in notranjo razsvetljavo, nočnega prezračevanja za klimatizacijo ter sistem za nadzor prezračevanja v nakupovalnem središču, ki je prilagojen frekvenci obiskovalcev.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol