27. 3. 2024, 17:49 | Vir: STA

Varuh človekovih pravic jasen: vse več otrok ima čedalje pogosteje po več motenj

Profimedia

Za doseganje celovitega inkluzivnega izobraževanja je nujno, da se ob prenovi šolskega sistema razmišlja tudi o izobraževanju otrok s posebnimi potrebami, je med drugim poudaril varuh človekovih pravic Peter Svetina na okrogli mizi v okviru 32. Izobraževalnih dnevov.

Varuh je navzoče na okrogli mizi Odgovorno zavezništvo za vključujočo družbo seznanil, da se s problematiko uresničevanja pravice do ustreznega programa in podpore otrok s posebnimi potrebami na ravni osnovnošolskega programa aktivno ukvarja. Bil je namreč seznanjen, da ima kar nekaj šol, v katere so vključeni otroci s posebnimi potrebami, težave s prezasedenostjo.

Ponekod se je število učencev v zadnjih 12 letih celo podvojilo. Obenem pa se šole srečujejo s hudim pomanjkanjem kadrov, predvsem specializiranih strokovnih delavcev. Vse več otrok ima čedalje pogosteje po več motenj, ki se izražajo tudi v vedno hujših oblikah, zato šole in zavodi zaradi zahtevnosti dela težko ohranjajo obstoječe zaposlene in pridobivajo nove. Poseben izziv pa prinaša tudi šolanje otrok iz drugih kulturnih in jezikovnih okolij, pa tudi vpisovanje otrok iz občin, ki niso ustanoviteljice šole, so zapisali v sporočilu za javnost.

Profimedia

Varuh je prepričan, da mora država občinam pomagati, namesto da jim nalaga številne obremenitve, saj s tem tvega, da je urejenost določenega področja odvisna od zavzetosti in angažmaja vsakokratnega vodstva lokalnih skupnosti. Meni, da bi bilo težave s prezasedenostjo smiselno reševati tudi z dodatnimi oddelki za otroke s posebnimi potrebami v rednih osnovnih šolah. Takšna rešitev bi pomenila tudi nujno razbremenitev specializiranih ustanov, meni varuh.

Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, na katerega se je Varuh obrnil, je takšnemu oblikovanju oddelkov naklonjeno, kar Svetino veseli. Meni, da s tem, ko vsaj del otrok s posebnimi potrebami tudi po prehodu iz vrtca v osnovno šolo ostane v rednih šolah, pa čeprav v ločenih razredih, vsi učenci odraščajo s sprejemanjem različnosti.

Varuh je posebej poudaril, da je zavezništvo za zagotavljanje enakih pravic, dostopnosti, vključenosti in kakovostnega življenja za ljudi s posebnimi potrebami ključnega pomena za vsako družbo. "Nujno je, da v sodelovanju odgovorno krepimo imunski sistem družbe in poskrbimo za slehernika, posebej tistega, ki sam tega ne zna ali ne zmore. Slovenija ima za to vse možnosti in resurse," je bil jasen Svetina.

Dvodnevno okroglo mizo so pripravili Društvo specialnih in rehabilitacijskih pedagogov Slovenije, Skupnost organizacij za usposabljanje Slovenije in Zavod RS za šolstvo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord