5. 3. 2024, 22:20 | Vir: STA

Po številnih zapletih prebili drugo cev predora Karavanke: kdaj bodo skozenj peljali prvi avtomobili?

Žiga Živulovič jr./Bobo

Do preboja bi moralo priti že jeseni, a so se dela zaradi zahtevne geološke sestave zamaknila.

Delavci turške družbe Cengiz so po treh letih in pol dela danes prebili drugo cev avtocestnega predora Karavanke. Izkop je zaradi zahtevnih geoloških razmer trajal nekaj mesecev dlje od prvotnih načrtov.

Žiga Živulovič jr./Bobo

Gradnja 3546 metrov dolgega slovenskega dela druge predorske cevi se je zaradi zapletov pri izbiri izvajalca začela avgusta 2020, precej pozneje kot na avstrijski strani, kjer so že septembra 2021 izkopali svoj 4402 metra dolg del predora do slovenske meje.

Težave povzročala zahtevna geološka sestava

Sprva je bilo predvideno, da bodo pri gradnji slovenskega dela cev prebili lani jeseni, a so se dela zaradi zahtevne geološke sestave zamaknila. Kot so takrat pojasnili na Darsu, dinamiko del definirajo geološko-geomehanske razmere, ki so v celoti znane šele v času izvedbe izkopa.

Žiga Živulovič jr./Bobo

Po preboju sledijo dokončanje vseh izkopnih del, dokončanje betonskih del, izvedba portalne stavbe pred vhodom v predor in montaža elektrostrojne opreme. Nova predorska cev naj bi bila po načrtih za promet odprta jeseni 2025.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol