19. 12. 2023, 13:33 | Vir: STA

Po sledi denarja: kakšna je vloga medijskih agencij pri nezakonitem financiranju političnih strank?

Profimedia

Pod drobnogledom preiskovalne komisije o financiranju strank bodo v naslednjih korakih tudi medijske agencije.

Komisija DZ, ki preiskuje sume nezakonitega financiranja političnih strank, bo v nadaljnje pod drobnogled vzela morebitno vlogo medijskih agencij pri obvodnem financiranju strank, je napovedala predsednica komisije Tamara Vonta. Utemeljeno je namreč moč sklepati, da se preko agencij denar pretaka od državnih podjetij do izbranih medijev, je dejala.

Medijske agencije ne delujejo le kot zakupniki medijskega oglasnega prostora v imenu državnih podjetij, temveč pogosto kot lobisti, saj odločajo, kateri medij bo dobil denar, in koliko ga bo dobil, je nadaljnjo delo komisije v današnji izjavi za medije pojasnila Vonta (Gibanje Svoboda).

Tamara Vonta

Tamara Vonta

Bor Slana/STA

Po njenih besedah je ob tem mogoče opaziti, da medijskih agencij pri teh odločitvah ne vodijo običajna merila, kot so denimo branost, gledanost in obiskanost, temveč "zelo specifična merila". "Z denarjem državljank in državljanov torej širijo svojo moč in vpliv. Tako lahko določene medije tudi utišajo, spet drugje pa si kupijo naklonjenost in v imenu naročnikov opravljajo tudi tako imenovano umazano delo," je izpostavila.

Vodstva medijskih agencij v vlogi prič

Člani preiskovalne komisije DZ so na zadnji seji tako sprejeli tudi nabor prič, ki jih bodo zaslišali. Večinoma gre za vodstva medijskih agencij, pa tudi nekatere direktorje oziroma predsednike uprav podjetij, v katerih ima država večinski oziroma pomemben delež. Članica komisije Nataša Sukič (Levica) pa je o izbiri prič dodala še, da ni pomembno, kolikšen delež ima država v posameznih podjetjih, temveč, da ga ima. Posameznih imen prič sicer nista razkrili.

Nataša Sukič

Nataša Sukič

Žiga Živulović j.r./Bobo

Kot so neuradno izvedeli pri Večeru, naj bi komisija v nadaljevanju zaslišala celotno vodstvo komunikacijske družbe Pristop na čelu s Primožem Pusarjem in Alešem Razpetom, lobista in direktorja piarovskih agencij Stratkom in Herman & partnerji Francija Zavrla, pa tudi več znanih gospodarstvenikov. Med njimi naj bi bili tudi dolgoletni prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes, bivša šefinja uprave Petrola Nada Drobne Popovič in predsednik uprave NLB Blaž Brodnjak, navaja spletni Večer.

V dosedanji preiskavi je preiskovalna komisija ugotovila tudi, da se je vrednost nakazil izbranim medijem preko medijskih nakazil "skokovito in izjemno" povečala v času tretje vlade prvaka SDS Janeza Janše, je navedla Vonta. Zato želijo preveriti razloge za to in ugotoviti, ali je morda prišlo do zlorab državnih podjetij. Na novinarsko vprašanje, ali bodo fokus preiskave tudi v preteklosti morebitna vprašljiva oglaševalska naročila ministrstev, pa je Vonta odgovorila, da je seznam prič za zdaj takšen, kot je, a ga je ob novih ugotovitvah mogoče tudi širiti.

Prvak SDS Janez Janša.

Prvak SDS Janez Janša.

Borut Živulovič/Bobo

"Zavedam se, da posegamo v področje, ki je vrsto leto veljalo za nedotakljivo, za tabu, a dejstvo je, da so medijske agencije v Sloveniji pomemben faktor političnega življenja oziroma sprejemanja političnih odločitev v naši državi, zato ne bom presenečena, da bomo pod mnogoterimi pritiski, ne bom presenečena, če bom osebno diskreditirana," je še izpostavila Vonta. S poslanko Sukič sta ob tem zatrdili, da komisija pod pritiski in diskreditacijami ne bo klonila.

Vonta je sicer vodenje preiskovalne komisije prevzela po tistem, ko so iz največje vladne stranke Gibanje Svoboda izključili Mojco Šetinc Pašek, ki je do takrat vodila komisijo. Nova predsednica komisije je danes ocenila, da je komisija, tudi z vmesnim poročilom, opravila dobro delo.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol