Kaos v križiščih ob slabem vremenu stalnica v Ljubljani, meščani ogorčeni: "Ti ljudje niso sposobni za na cesto ..."

27. 11. 2025, 14:12 | Uredništvo
Kaos v križiščih ob slabem vremenu stalnica v Ljubljani, meščani ogorčeni: "Ti ljudje niso sposobni za na cesto ..." (foto: Žiga Živulovič jr./Bobo)
Žiga Živulovič jr./Bobo

Že nekaj kapljic dežlja je dovolj, da se zgodi prava drama ...

V Ljubljani že skoraj pregovorno velja: ko pade dež, se zgodi prometni kolaps. In tu sploh ne govorimo o nalivu ali snežnem metežu: že nekaj kapljic dežja je dovolj, da se križišča zabašejo, promet obstane, vozniki pa živčno trobijo in udarjajo po volanu.

To, kar večina meščanov že sprejema kot splošno znano dejstvo, je znova dokazala nedavna objava na Redditu — fotografija povsem zabitega križišča v bližini mestnega središča s pripisom "Povprečno križišče v Ljubljani, kadar dežuje". Fotografija je bila sicer zgolj povod, prava razprava se je namreč odvila v komentarjih, kjer so Ljubljančani bentili in zlivali gnev ob deljenju svojih izkušenj z 'zabasanimi' križišči. 

Ignoriranje prometnih pravil

Ena od uporabnic je tako opisala prizor, ki ga je gotovo že doživel marsikdo med nami. Z možem sta se ustavila pred križiščem in obstala pri zeleni luči, saj sta želela zagotoviti, da se ne bosta znašla sredi blokade. Ko se je končno naredil prostor, sta speljala.

Le streljaj od outleta, ki ga radi obiskujejo Slovenci, se skriva arhitekturni biser

A v tistem trenutku je s pasu za zavijanje desno proti njima sunkovito zapeljala taksistka, zavila levo in se vrinila pred njiju. Rezultat? Ne glede na ves trud sta obstala v križišču, voznica taksija pa za volanom ni niti trznila. Ker nista mogla več ne naprej ne nazaj, sta naredila veliko gnečo. 

Zdi se, da se ljubljanski vozniki (tudi glede na objave na forumu) delijo na dva tabora: tiste, ki menijo, da bi lahko v križišče zapeljalo še nekaj avtov, da bi jih šlo čim več na rundo semaforja, in tiste, ki se ustavijo pred semaforjem, da ne bi naredili gneče, potem pa jim ostali trobijo od zadaj ali jih prehitevajo, kot se je zgodilo uporabnici zgoraj. 

Številni so prepričani, da bi moralo prometno dogajanje v križiščih nadzorovati več policajev. Te je sicer mogoče v prometnih konicah občasno videti na najbolj kritičnih križiščih, recimo pri Situli in pri Iliriji, vendar menda še vedno premalokrat. 

"V ZDA stojijo v križiščih policaji, ki v trenutku razdelijo kazni, kar po domače, skozi okno, ko se to zgodi. Ampak naših ni videt ob dežju, nekajkrat na mesec malo trenirajo v nekaj križiščih, tistega pri Situli se niti ne dotaknejo, ker bi najbrž za umiritev razmer med prometno konico potreboval policajte, ki vpadajo favele v Braziliji. Jaz sem dvignil roke nad Ljubljano, življenje si organiziram tako, da me med prometno konico ni nikjer, imam mega srečo, da si ga lahko. Če bi bil večji atlet, bi avtom hodil po havbi, samo ne zmorem preskočit niti razpoke v tlakovcih, tako da tudi to odpade," je rahlo cinično zapisal nekdo. 

Morda vas zanima tudi:

Stereotipi na cesti

Slovenci najbrž ne bi bili Slovenci, če ne bi v vsaki prometni debati prej ali slej odprli še tematike avtomobilskih znamk, ki, vsaj tako pravijo poznavalci, vplivajo tudi na obnašanje v križiščih.

"Poglej si znamke. Audi, BMW, Volvo. Vse jasno. Ti ljudje niso sposobni za na cesto," je pripomnil nekdo. 

Nekateri so bolj pragmatični in predlagajo nekaj, kar se sliši skoraj radikalno: redno obnavljanje cestno predmetnih predpisov. 

In zakaj je ob slabem vremenu še slabše? Statistika pravi, da se ob dežju zavorna pot podaljša, vidljivost poslabša, ljudje pa se vozijo bolj previdno. Težava pa nastane, ko previdnost ni usklajena: nekateri se ustavijo pravočasno, drugi prepozno, tretji pa mislijo, da previdnost pomeni, da lahko zapelješ kamorkoli, samo da nekako gre. In v Ljubljani, kjer so križišča pogosto premajhna, semaforji prekratki, pasovi pa podhranjeni, to pomeni domino efekt.

Zato so takšne debate na forumih in Redditu pomembne: kažejo, da ne gre le za promet, temveč za kulturo medsebojnega spoštovanja. Križišča se ne bodo čudežno razširila, Ljubljana pa bo deževna tudi v prihodnje. Če bi vsaj toliko, kolikor se radi prerekamo in krivdo prelagamo na druge, torej upoštevali prometne predpise, bi bili naši ponedeljki, konci tedna, pa tudi vsi ostali prometni dnevi precej manj kaotični.

Turistkin zimski načrt v Sloveniji dvignil prah: "Ta pot je preveč nevarna, nikar po njej!"

Novo na Metroplay: