4. 6. 2022, 09:30 | Vir: STA

Se je Kranjski gori obrestovala uvedba plačljivega parkirnega režima?

Profimedia

Za uro parkiranja v Kranjski gori odštejemo 1,2 evra. Z denarjem, ki ga prinaša nov, plačljiv parkirni režim, bodo zgradili garažno hišo.

Občina Kranjska Gora je kot ena zadnjih turističnih občin v državi minulo zimsko sezono uvedla nov, plačljiv parkirni režim.

Ta je bil, kot so ocenili na občini, relativno dobro sprejet. Denar od parkirnin nameravajo vložiti v trajnostno mobilnost, načrtujejo pa tudi graditev velike garažne hiše.

Plačljivi parkirni režim

Na območju kranjskogorske občine je popisanih skoraj 2000 parkirnih mest. Ob pripravi novega režima parkiranja so jih razdelili na več con, pri čemer velja, da je parkiranje v središču dražje oziroma je tam dovoljeno le kratkotrajno parkiranje. Na obrobju je možno cenejše in dolgotrajnejše parkiranje, je pojasnil kranjskogorski podžupan Bogdan Janša.

Cena urne postavke se giblje okoli 1,2 evra. Zagotovili pa so abonmaje za večdnevne goste, za tiste, ki prihajajo v Kranjsko Goro na delo in za za občane, ki jih letna dovolilnica stane 30 evrov.

"Prebivalci in gostje so zadovoljni"

Slabega pol leta po uveljavitvi novega parkirnega sistema kranjskogorski župan Janez Hrovat meni, da so se odločili pravilno.

"Večina ljudi, tako prebivalcev kot tudi gostov, je zadovoljnih," je ocenil župan in pojasnil, da ljudje zdaj lažje dobijo parkirno mesto, cena pa tudi za občane ni prehuda.

Tudi direktor Turizma Kranjska Gora Blaž Veber je ocenil, da je bil režim glede na odzive obiskovalcev in domačinov kar dobro sprejet.

Poslušajo pripombe občanov

Kmalu po uvedbi 20. decembra so sredi januarja na podlagi predlogov, priporočil in pripomb že izvedli nekatere prilagoditve, od znižanja cen na posameznih parkiriščih do sprememb dovoljenega časa parkiranja.

Če bi vseeno ocenili, da je letna dovolilnica predraga, bi tudi to še lahko pocenili, je dejal Hrovat. Vzpostavljen prometni režim je namreč osnova, ki jo na podlagi pridobljenih izkušenj lahko spreminjajo in prilagajajo.

"Najbolj pomembno je, da je sistem vzpostavljen in da smo prebili led," je izpostavil Veber. Kot je povedal, je to sicer šele prvi korak, saj si v občini želijo celovitega prometnega sistema.

Denar za novo garažno hišo

Zbrane parkirnine bodo vlagali v trajnostno mobilnost, torej v urejanje kolesarskih in pešpoti ter v zagotavljanje dodatnih linij javnega prevoza.

Investirali bodo tudi v nadaljnje urejanje parkirišč. V načrtu je graditev garažne hiše ob vstopu v Kranjsko Goro, kjer je trenutno veliko makadamsko parkirišče.

Po idejni zasnovi bi bilo lahko v parkirni hiši 560 parkirnih mest. Vendar gre za investicijo, ki je občina vsaj za zdaj sama ne zmore, zato bodo zanjo skušali najti investitorja ali pa pridobiti nepovratna sredstva.

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec