A. B. | 27. 1. 2023, 18:49

Stanovanje v Ljubljani za slabih 320 tisoč evrov: z golimi ženskami vred?

Profimedia/Rezidenca Carpe Diem/Nepremičnine.net/fotomontaža

Stanovanja se po državi ne le dražijo, temveč se tudi v oglaševanju podrejajo logiki senzacionalizma, ki mnogokrat presega meje okusnega. Naleteli smo na oglas, ki je po pogovoru s pristojnimi kršil slovenski oglaševalski kodeks. 

Na slovenskih spletnih portalih, ki omogočajo oglaševanje nepremičnin, je trenutno mogoče zaslediti porast oglasov. Pri tem portal Nepremičnine.net ni nobena izjema. Na dan objave članka je na strani 5718 stanovanj, ki jih lahko kupite, 124 stanovanj je prostih za najem.

Tu in tam lahko zasledimo tudi takšne, ki na različne načine odstopajo – prodajalci ali najemodajalci denimo za visoke zneske oddajajo stanovanja v slabem stanju. Tokrat smo bili opozorjeni na stanovanjski oglas, ki od ostalih odstopa predvsem po fotografijah. Na njih so namreč ženske v kopalkah.

Čeprav je bil oglas iz spletnega mesta odstranjen, še vedno dviga mnogo prahu. 

Obrnili smo se na pristojne in s strani Tržnega inšpektorata prejeli odgovore na vprašanje, ki so si ga zastavljali tudi mnogi uporabniki Twitterja – je golota na fotografijah stanovanjskih oglasov primerna? 

Za slabih 320 tisoč evrov tudi "concierge služba"

"Rezidenca predstavlja edinstveno produktno ponudbo na slovenskem trgu za brezskrbno in polno življenje," so besede, ki smo jih lahko prebrali v začetku navedenega oglasa. Nadaljevali so: "Popolnoma in lepo opremljena, imenitna stanovanja, izjemna lokacija in možnost, da si zagotovite 'concierge', zdravstvene ter družabne storitve," zagotavljajo ob objavi oglasa, ki se pred nas postavlja kot stanovanje, ki na prestižni lokaciji v centru Ljubljane omogoča ekskluzivno življenje. Tako jo tudi naslavljajo sami: "(To) so zagotovila, ki novo, prestižno rezidenco v centru prestolnice, umeščajo med najbolj ekskluzivne naslove v Ljubljani."

Oglasu 4-sobnega stanovanja v središču so bile priložene fotografije, na katerih smo si lahko ogledali omenjeno stanovanje oziroma več teh, med drugim tudi takšne, na katerih je bila predvsem v kopalniških prostorih, fotografirana ženska v kopalkah.  

Nepremičnine.net/posnetek zaslona/fotomontaža

Odziv Tržnega inšpektorata: oglas bo posredovan v presojo 

Z namenom pridobitve odgovora na zgoraj zapisano vprašanje, ali je golota v nepremičninskih oglasih ne le primerna in potrebna, temveč tudi dovoljena, smo se obrnili na pristojne. Na Tržnem inšpektoratu Republike Slovenije so nam uvodoma pojasnili, da o primeru niso bili obveščeni, možne kršitve lahko obravnavajo le v primeru predhodno opravljenega inšpekcijskega pregleda, "ob upoštevanju vseh dejstev in dejanskih okoliščin konkretnega primera," so nam pojasnili. 

Nepremičnine.net/posnetek zaslona/fotomontaža

Kljub temu so nam priskočili na pomoč in nam pomagali razčistiti okoliščine navedenega oglasa: "Skladno z zakonodajo, katere nadzor opravlja Tržni inšpektorat RS, oglaševanje ne sme biti v nasprotju z zakonom, ne sme biti nedostojno ali zavajajoče," so opozorili in dodali, da nedostojno oglaševanje predpostavlja vsako oglaševanje, ki vsebuje žaljive elemente ali pristope, ki bi lahko bili za potrošnike, bralce, poslušalce in gledalce žaljivi ali nasprotujejo morali. 

"O zavajajočem oglaševanju pa govorimo, če oglas vsebuje napačne informacije in je torej neresničen, pa tudi, če kakor koli, vključno s celotno predstavitvijo, zavaja ali bi utegnil zavajati povprečnega potrošnika, čeprav je informacija točna glede enega ali več naštetih elementov, ter v vsakem primeru povzroči ali bi utegnil povzročiti, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o poslu, ki je sicer ne bi sprejel." 

Opozorili so tudi na pravila Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), ki dopolnjujejo zakonodajo, in določajo, da mora biti oglaševanje zakonito, dostojno, pošteno in resnično. "V zvezi s konkretnim primerom velja opozoriti zlasti na 2.4 člen, ki določa, da prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo splošno veljavnih pravil o dostojnosti," so poudarili. Zato o kršenju pravil SOK odloča Slovensko oglaševalsko razsodišče pri Slovenski oglaševalski zbornici (SOZ) in s tem poda mnenje o tem, ali je določeno oglaševanje nedostojno oziroma zavajajoče.

Vprašanja smo naslovili tudi na spletni portal Nepremičnine.net in se za razloge o izbiri fotografij obrnili na oglaševalca na portalu, a odgovorov do konca redakcije še nismo prejeli. 

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del