N. V. | 2. 9. 2022, 13:28

Začeli so številčiti dostavljalce hrane. Je to praksa tudi drugod po svetu?

Profimedia/Facebook/Sindikat Mladi plus/fotomontaža

Dostavljalci poročajo, da se počutijo kot "ožigosane živali". Kljub temu so se zbrali pred poslovalnico Wolta, kamor so jih pozvali na prevzem številk. Te so morali prevzeti v 48 urah, drugače bi delodajalec prekinil sodelovanje z njimi. Kaj o vsem tem pravi direktor Wolta?

Kurirji pri dostavnih podjetjih Wolt in Glovo bodo v Ljubljani odslej nosili posebne številke, na podlagi katerih jih bo lažje prijaviti v primeru kršitev prometnih predpisov, smo poročali.

S tem želijo povečati prometno varnost v mestnem središču in odgovoriti na pritožbe meščanov, pravijo na Mestni občini Ljubljana. S tem bi po oceni občine izboljšali varnost v središču mesta, kjer naj bi dostavljalci divjali in ogrožali pešce.

1. septembra so kurirke in kurirji začeli dobivati sporočila, da morajo prevzeti številke, s katerimi se jih bo lažje ovajalo zaradi morebitnih prekrškov. 

"Kurirji in kurirke so dobili sporočila, da če ne prevzamejo torb s številkami v 48 urah, jim bodo onemogočili dostop do aplikacije. Po domače, prekinili bodo sodelovanje z njimi, ti ljudje pa potem pristanejo na cesti," je sporočila predsednica Sindikata Mladi plus Tea Jarc.

Namesto tega predlagajo spremembo poslovnega modela

Sindikat Mladi plus ostro zavrača številčenje dostavljalcev in poudarjajo, da "rešitev ni v sankcioniranju že tako ali tako izkoriščanih delavcev in delavk, temveč v spremembi poslovnega modela". Ob varni zaposlitvi kurirjem namreč ne bi bilo treba hiteti pri dostavah, poudarjajo v sindikatu.

Poslovni model platform temelji, da so plačani na dostavo. "Zato so primorani voziti hitro, da si omogočijo preživetje," so s sindikata izrazili svoje mnenje tudi na Facebooku.

"Namesto ožigosanja, bi jih lahko na primer dostojno plačali na uro, ne pa na dostavo!" so jasni.

Kaj pa drugod po svetu? Ali "ožigosajo" dostavljalce?

Čeprav Wolt deluje v 23 državah po svetu, podobnega ukrepa, kakršnega so sprejeli v Ljubljani, niso implementirali še v nobenem mestu, je za N1 priznal direktor Wolta Slovenije Clemens Brugger. "Mislim, da je tukaj na delu tudi kulturni dejavnik," je dodal v pogovoru. 

Prav tako se okoli ideje številčenja dostavljalcev zaradi lažje prijave prometnih predpisov pojavlja kar nekaj vprašanj, na katera nihče ne zna odgovoriti. Na primer: Kako bo potekalo morebitno sankcioniranje ob prijavah? Kako bodo preprečevali zlorabe?

Jarčeva je še javnosti prenesla občutja kurirjev: Kurirke in kurirji o oštevilčenju pravijo, da to spominja na druge čase in da se ne želijo počutiti kot živina, saj so tako ali tako že izkoriščani, je dejala.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.