7. 9. 2023, 13:37 | Vir: STA

Google zaostruje pravila: da bi se izognili zavajanju ljudi, bodo morali oglaševalci po novem ...

Profimedia

Za novost so se pri spletnem velikanu odločili zaradi strahov pred zlorabo umetne inteligence.

Tehnološki velikan Google namerava posodobiti pravila o oglaševanju z določbami o nujnosti označevanja političnih oglasov s podatki o morebitni uporabi fotografij in zvoka, ustvarjenih s pomočjo tehnologij umetne inteligence. Pravilnik bo po napovedih Googla uveljavljen novembra.

Profimedia

Vplivale bližajoče se ameriške volitve

Googlova poteza prihaja kot posledica okrepljenih strahov, da bo generativni sistem umetne inteligence uporabljen za morebitno zavajanje volivcev na predsedniških volitvah v ZDA konec leta 2024.

"Glede na vse večjo razširjenost orodij, ki proizvajajo tovrstne vsebine, nadgrajujemo vsebino naših pravilnikov in od oglaševalcev zahtevamo, da razkrijejo, kdaj njihovi volilni oglasi vključujejo material, ki je bil ustvarjen ali spremenjen s pomočjo orodij umetne inteligence," so pojasnili pri Googlu in dodali, da bo pravilnik v veljavo stopil novembra. To je leto dni pred predsedniškimi volitvami v ZDA.

Profimedia

Kakšno označevanje predlagajo?

Nova pravila bodo od oglaševalcev zahtevala vsebinsko jasne oznake, ki morajo na vidnem mestu razkrivati morebitno uporabo tovrstnih tehnologij. Google ob tem predlaga oznake, kot sta "Ta slika ne prikazuje resničnih dogodkov" ali "Ta video vsebina je bila umetno ustvarjena."

Googlova trenutna pravila o oglaševanju med drugim že prepovedujejo uporabo dokazljivo lažnih trditev z namenom zavajajo ljudi glede političnih in družbenih vprašanj ter informacij javnega pomena. Prav tako od oglaševalcev zahtevajo, da razkrivajo podatke o tem, kdo je plačnik oglasov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord