La. P. | 11. 11. 2023, 19:00

"Jih ima še kdo vrh glave?": bo vplivnežem končno odklenkalo?

Instagram/chiaraferragni

"Delam od devetih do petih in komaj najdem čas, da grem na fitnes, ne morem se poistovetiti z ljudmi, ki vse dni hodijo na pilates in zapravijo na stotine evrov v različnih trgovinah," se bere samo eno od mnenj, ki jih je mogoče zaslediti na družbenih omrežjih. 

Prebivalci po vsem svetu se s svetovno inflacijo spopadajo, kakor najbolje vedo in znajo. A to očitno ne velja za vse. Kraljestva vplivnežev se stiska zaradi naraščajočih življenjskih stroškov namreč, vse kaže, še ni dotaknila. Še vedno uporabljajo najboljše (in najdražje) kozmetične izdelke, vsak teden razkazujejo novo torbico priznane blagovne znamke ali novo tehnološko pridobitev, hodijo na vadbo in kozmetične posege, se oglašajo iz dragih restavracij, iz potovanj in družabnih dogodkov.

Vse kaže, da bodo imeli ljudje tega kmalu čez glavo. Ali pa celo že imajo. Nič čudnega ni torej, da je na družbenem omrežju TikTok te dni veliko pozornosti pritegnila objava uporabnice @emmmerrg, ki priznava, da se je vplivnežev popolnoma naveličala, saj so povsem brez stika z realnostjo. 

"Sem to samo jaz ali še kdo ne more več prenašati te dobe vplivnežev? Delam od devetih do petih in komaj najdem čas, da grem na fitnes in počnem stvari, ki me veselijo, ne morem se poistovetiti z ljudmi, ki vse dni hodijo na pilates in zapravijo na stotine evrov v različnih trgovinah. Rada bi namenila svoj čas ljudem, s katerimi se lahko poistovetim in ki mi lahko povejo kaj pametnega," je zapisala v objavi, ki ima na stotine komentarjev, všečkov in delitev.

Izpostavila je tudi, da večina vplivnežev promovira konzumerizem, saj imajo na stotine različnih izdelkov, ki jih ne potrebujejo, kar je uničujoče za planet.

@emmmerrrg Is it just me? Idk why the sudden change but i just simply can’t do it anymore. It’s in my face all the time #fyp #worklife #corporatelife #wfh #postgrad #influencers #unrelatable ♬ no surprises by radiohead - wes 📼

Ko smo že pri pomanjkanju stika z realnostjo – v Sloveniji je veliko prahu dvignila objava manekenke in vplivnice Ane Colja, ki je avgusta dan po uničujočih poplavah, ki so prizadele več kot polovico Slovenije, objavila Instagram zgodbo, v kateri je dejala, da se sicer zaveda, da so trenutno težki časi in da so ljudje izgubili svoje domove, a da je "vsaj ena pozitivna novica danes" njena koda za popust za kozmetični izdelek, ki jo ponuja svojim sledilcem. Objava je doživela tudi številne cinične odzive v obliki parodij in memov.

Zbujajo se ob dveh popoldne in kupujejo ogromne hiše

Uporabnica TikToka @emmmerrg je hitro ugotovila, da se tako nikakor ne počuti le ona.

"Nisi sama! Sploh ne štejem več, koliko vplivnežem sem nehala slediti v zadnjem času. Najbolj sovražim tiste, ki objavljajo zgodbe v stilu: 'ravnokar sem se zbudil/a', ura pa je dve ..." je pod neko objavo zapisala druga Tiktokerka.

Uporabniki tega družbenega omrežja so dodali, da jih moti tudi, kako je kar naenkrat normalizirano, da si vplivneži v zgodnjih dvajsetih kupujejo ogromne hiše, medtem ko si večina mladih komaj privošči najemnino, da so za delo, ki ga opravljajo, plačani absolutno preveč in da "nikogar ne zanima, da si se ravnokar zbudil, ješ veganska umešana jajčka in piješ matcha late, ob dvanajstih pa te čaka pilates ... večina ljudi pije mlačno kavo na poti do služb, kjer morajo biti že ob pol osmih."

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kenza Zouiten Subosic (@kenzas)

Vse bolj cenjena avtentičnost?

Da se krajina socialnih medijev spreminja, zadnje leto zaznavajo tudi številni marketinški strokovnjaki. Na spletni strani marketinške agencije Meltwater najdemo analizo, ki upad zanimanja za "klasične" vplivneže pripisuje generaciji Z, ki ne "pada" na filtrirane objave in draga oblačila, temveč si želi nekaj avtentičnega in drugačnega.

Iz enakega razloga se bodo v težavah verjetno kmalu znašli vplivneži, ki ustvarjajo "mainstream" objave – tipična poza na popularni plaži, brunch z avokado toastom, torbica, ki jo imajo vsi, in podobno. Te objave so si namreč tako podobne, da je vplivneže s tovrstno vsebino nemogoče ločiti med sabo.

Uporabniki so naveličani tudi tega, da si nekateri vplivneži kupujejo všečke in sledilce in da hlinijo zanimanje za politične in družbene dogodke ali se opredeljujejo do pomembnih tem, da bi prišli do še več sledilcev.

Nenazadnje pa vplivnežem, sploh generičnim, grozi še nekaj: umetna inteligenca. Po poročanju digitalne marketinške agencije Ultimo Imperio so vplivneži, ustvarjeni z umetno inteligenco, že v vzponu. "To je nova vrsta spletnih osebnosti, ki uporablja tehnologijo umetne inteligence za širjenje svojih sporočil in promocijo blagovne znamke ali podjetja. Čeprav trenutno še niso tako razširjeni kot druge vrste orodij za spletno trženje, vse kaže, da bodo vplivneži v prihodnosti igrali pomembno vlogo pri razvoju novih marketinških strategij."

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol