"Ko je Hrvatov največji uspeh v življenju, da ima avto, in ko ga končno kupi, ga časti kot božanstvo," je bil odločen. Kaj pa pravite vi na vse skupaj?
Ne samo v naši prestolnici in v drugih večjih mestih, tudi v Zagrebu so postali prometni zastoji vsakodnevna realnost, zaradi katere so meščani čedalje bolj nejevoljni. V minulih letih so bili vajeni, da so se zastoji večinoma pojavljali zjutraj in dopoldan, a zdaj imajo občutek, da so ceste skorajda ves dan povsem prenatrpane. Obnovitvena dela na cestah še dodatno otežujejo promet, številni pa menijo, da ni težava samo v tem. Gre tudi za spremenjene navade prebivalcev hrvaške prestolnice, poroča portal Zagrebinfo.
Za večino Zagrebčanov je namreč avtomobil še vedno glavno prevozno sredstvo, tudi takrat, ko gre za kratke razdalje. No, te bi zlahka prehodili peš ali pa uporabili javni prevoz, a očitno ta navada pri sosedih še ni tako ukoreninjena oziroma sprejeta. Ko se začne šolsko leto, je promet še dodatno zgoščen, saj starši otroke vozijo v šolo, prav tako pa po pouku pridejo ponje. O alternativnih možnostih tako očitno sploh ne razmišljajo.
Ljudje se tako pogosto oglašajo na družbenih omrežjih in tam opisujejo svoje nezadovoljstvo z nastalo situacijo ter prizore, ki so jim vsakodnevno priča na cestah. Poskušajo najti rešitve - nekaterim se tako zdi, da bi rešitev bila večja uporaba javnega prevoza, spet drugi opozarjajo na pomanjkljivosti infrastrukture. Nekateri pa so bili zelo odločni pri podajanju svojega mnenja.
Preberite še:
- Tujec izgovoril, kar si mislijo mnogi: "Kako je mogoče, da se Ljubljančani povsod vozijo z avtom?"
- V Ljubljani v avtomobile z jeklenimi živci, župan pa trka predvsem na zavest občanov
- Slovenci razkrili glavne razloge, zakaj prisegajo na avtomobil in ne uporabljajo javnega prevoza
"Upokojenci so avte podarjali vnukom"
"Nekoč so se upokojenci, ko so šli v pokoj, odrekli avtomobilom in jih podarili vnukom. Nehali so voziti in se preselili na vikende ali tja, od koder so prišli. Danes ti isti upokojenci še vedno vozijo, ker tudi po upokojitvi delajo, medtem pa mladi opravljajo vozniške izpite. Matematika je jasna – preveč avtomobilov, premalo prostora," se je glasil eden od zapisov.
"Zagrebčani bi se najraje zapeljali z avtom kar do pisarne in parkirali pred vrati. Kaj so pričakovali? Število avtomobilov se je povečalo za 50 odstotkov, če ne še več. Nobeno mesto na svetu ne more slediti takšni rasti. Kaj bi zdaj morali - spremeniti Zagreb v eno samo parkirišče? Kogar moti, naj gre z javnim prevozom. Kdor rad jamra, naj pa nadaljuje po starem," dodajajo drugi.
"Bolno: iti z avtom 300 metrov po kruh"
"Ko je Hrvatov največji uspeh v življenju, da ima avto, in ko ga končno kupi, ga časti kot božanstvo. To je bolezen, iti z avtom nekaj sto metrov do pekarne po žemljo. Hrvat ne more iz hiše, ne da bi se sprehodil mimo avta in se usedel vanj, sicer se počuti slabo. Ljudje se hvalijo, da se vozijo z Vrapča do Črnomerca, to je bolno. Okoli 70 do 80 odstotkov avtomobilov na cesti je nepotrebnih, ker je v njih le voznik. Vsaka hiša ima vsaj dva avtomobila, pa se nikomur ne utrne, da bi koga peljal zraven," je zaključil eden od komentatorjev.
Žal lahko ugotovimo, da zadeve v Sloveniji niso nič kaj drugačne. Ljubljana se dobesedno po ves dan "utaplja" v pločevini, posledično je zrak (še posebej v jesenskih in zimskih dneh) zelo "odišavljen" z izpuhi, zaradi gneč na cestah se hudujejo skorajda vsi ... Čeprav se je marsikdo odločil za alternativo (javni prevoz, kolesarjenje, pešačenje), je očitno, da nekaj ni v najboljšem redu, ko gre za promet, kajne? Tako kot v Zagrebu ne.
Povzeto po: portal Zagrebinfo
Novo na Metroplay: Mlada atletinja in rekorderka Živa Remic v Podkastu navdiha o disciplini, izpostavljenosti, odrekanju in tudi o ljubosumju med vrstniki