N.Z. | 20. 7. 2022, 11:32

15 stvari, ki jih ne morete nadzirati (in kaj lahko storite namesto tega)

profimedia

Ni se težko prepričati, da imamo večji nadzor nad življenjem, kot ga v resnici imamo, in zaradi česar nato silimo ljudi in okoliščine, da bi vse teklo po naših pričakovanjih. A nekaterih stvari enostavno ni mogoče nadzirati, pa naj se še tako trudimo in naravnost izčrpavamo.

V nadaljevanju povzemamo 15 prav takšnih po pisanju TinyBuddha.

  • 1. stvar, ki je ne morete nadzirati: kaj bodo naredili drugi ljudje

Nadzirate lahko: odločitev o tem, ali boste del njihove aktivnosti in ali boste to, kar so se odločili, da bodo naredili, podprli ali ne.

Do neke mere lahko nadzirate: lahko zaupate (ali pa ne) ljudem, da se bodo znali odločiti in nato sprejeti tudi odgovornost za izid svojih odločitev. Lahko verjamete, da so njihove izbire in posledice del njihove osebne poti in rasti. Lahko postavite meje, v kolikor njihove akcije vidite kot škodljive za vaše fizično, čustveno ali mentalno zdravje.

  • 2. stvar, ki je ne morete nadzirati: kako vas vidijo drugi ljudje

Nadzirate lahko: v kakšni luči se kažete in kako vidite sami sebe.

Do neke mere lahko nadzirate: lahko premislite in naredite seznam lastnosti, ki bi jih radi utelešali v tem razmerju, npr. prijaznost, iskrenost, integriteto. Vsak večer si vzemite minuto ali dve za nekaj samorefleksije, predvsem za to, da čestitate sami sebi za nekaj, kar ste čez dan storili in ste na to lahko ponosni.

  • 3. stvar, ki je ne morete nadzirati: kako se drugi ljudje obnašajo do vas

Nadzirate lahko: kako se boste na njihovo ravnanje odzvali.

Do neke mere lahko nadzirate: ozavestite dejstvo, da njihovo vedenje ni nekaj, kar gre jemati osebno. Njihovo vedenje je odsev njih samih, njihove bolečine in omejitev. Govorite o tem, na kakšen način vas njihovo vedenje prizadene, postavite meje (kaj ste pripravljeni in česa niste več pripravljeni tolerirati) in kaj boste storili, če jih bo nekdo kršil. Če se nekdo do vas vede nespoštljivo ali zlobno, vzpostavite distanco ali končajte razmerje.

  • 4. stvar, ki je ne morete nadzirati: ali vas imajo drugi ljudje radi

Nadzirate lahko: kako zvesti ostajate sami sebi

Do neke mere lahko nadzirate: opomnite se, da nihče ni všeč prav vsem ljudem in da tudi vam ni treba iskati odobravanja kogarkoli. Vse, kar morate biti, je, da ste, kar ste, pa boste po naravnih zakonitostih k sebi pritegnili prav ljudi, ki vas bodo znali ceniti takšne, kot ste, in vas imeli rade prav takšne.

  • 5. stvar, ki je ne morete nadzirati: kaj drugi ljudje mislijo, čutijo in verjamejo

Nadzirate lahko: kako se odzivate na drugačna mnenja, čustva in prepričanja

Do neke mere lahko nadzirate: postavite lahko meje konverzaciji (teme, o katerih se z določenimi ljudmi ne boste pogovarjali, ali, da boste ostali notranje mirni, če bo beseda nanesla na posebno vročo tematiko). Opomnite se, da ni vaša naloga spreminjati, kaj in kako drugi ljudje razmišljajo. Iščite skupne točke: nekaj, o čemer se oba strinjata. In ne pozabite, celo posebno pomembni odnosi prenesejo, da se ne strinjamo v prav vseh točkah življenja. Vse, kar potrebujemo, je: vzajemno spoštovanje.

  • 6. stvar, ki je ne morete nadzorovati: kako drugi ljudje razumejo in si razložijo to, kar ste rekli ali naredili

Nadzirate lahko: vaše lastne namere in kako se odzovete, če ste nenamerno nekoga prizadeli

Do neke mere lahko nadzirate: komunicirajte, kaj čutite, če ste nekoga prizadeli in razkrijte svoje resnične namere, če se vam zdi, da so vas narobe razumeli. Prav tako zaupajte, da vam bodo ljudje zaupali, da so razburjeni ali prizadeti. Ni namreč vaša naloga, da bi morali postati bralec misli, če sami ne zmorejo o tem spregovoriti.

  • 7. stvar, ki je ne morete nadzorovati: kaj se zgodi drugim ljudem

Nadzirate lahko: da jim stojite ob strani, ko se stvari zanje zapletejo

Do neke mere lahko nadzirate: opomnite se, da se izzvani od življenja razvijamo in rastemo. V težavnih obdobjih razvijamo veščine, ki nas polnomočijo, nas navdajajo s ponosom in poslanstvom. In zato ni vaša naloga, da druge zavijate v vato in jih ščitite pred vsakršno bolečino. Če jim je težko, jim bodite v oporo, ko bodo iskali rešitve, nikar pa ne skušajte namesto njih storiti vsega. Dajte jim vedeti, da ste tam zanje, da vam je mar in da ste jim pripravljeni priskočiti na pomoč, če jo bodo potrebovali.

  • 8. stvar, ki je ne morete nadzorovati: vaše misli in čustva

Nadzirate lahko: ali se boste nanje navezovali, se z njimi identificirali, nanje reagirali

Do neke mere lahko nadzirate: sprejmite dejstvo, da misli in čustva prihajajo in odhajajo kot oblaki na nebu. Da to niso trajna stanja. Prav tako vas ne definirajo kot osebo, človeka. Prakticirajte, da se ustavite, preden reagirate na misel ali čustvo. Le tako se boste lahko odzvali iz vira notranjega miru in jasnosti.

  • 9. stvar, ki je ne morete nadzorovati: vse, kar se je že zgodilo

Nadzirate lahko: kaj boste storili tukaj in zdaj

Do neke mere lahko nadzirate: spomnite se, kaj vse ste se naučili iz stvari, ki so se že zgodile, pa si morda želite, da se ne bi. Prav zaradi teh stvari zdaj znate ravnati drugače in ste namenjeni drugam. Svojo preteklost na novo ovrednotite. Poskusite stvari videti še v pozitivni luči. Če ste koga prizadeli, prepoznajte obžalovanje in napišite pisno opravičilo (ki ga lahko odpošljete ali pa ne).

  • 10. stvar, ki je ne morete nadzirati: vse, kar se bo zgodilo

Nadzirate lahko: da napolnite svoje notranje baterije in se opolnomočite za soočenje z neznanim

Do neke mere lahko nadzirate: redno delajte na sebi. Skrbite za svoje mentalno in čustveno zdravje. Meditirajte, pišite dnevnik in negujte svojo podporno mrežo s sebi ljubimi ljudmi.

  • 11. stvar, ki je ne morete nadzirati: vse možne posledice (in rezultate) vaših dejanj

Nadzirate lahko: da se trudite po najboljših močeh

Do neke mere lahko nadzirate: vložite v vse, kar počnete, svoj čas in potrebno energijo, pa četudi je to zgolj malo vsak dan. Osredotočite se na napredek, ne perfekcijo, da bi vas slednja ne paralizirala. In kot zadnje, opomnite se, da je vse, kar lahko storite, le: da dajete od sebe najbolje kot lahko. Vaše najboljše je dovolj dobro. In četudi se stvari ne obrnejo tako, kot ste morda upali, boste iz nastalega položaja izšli s še enim (ali več) spoznanjem več.

  • 12. stvar, ki je ne morete nadzirati: vaše telo se stara

Nadzirate lahko: kako dobro skrbite za svoje telo in kaj si o njem mislite

Do neke mere lahko nadzirate: spanje in hidracijo obravnavajte prednostno vsak dan. Jejte zmerno in kar najbolj naravno (neprocesirano) hrano. Poskušajte vsaj malo razmigati svoje telo vsak dan. Bodite pozorni, kako dobro vam telo služi vsak dan in opazite stvari, v katerih lahko z njegovo pomočjo uživate. In ne pozabite: staranje je boljše kot njegova alternativa ali kot pravijo: ’je privilegij, ki mnogim ni bil dan’.

  • 13. stvar, ki je ne morete nadzirati: vse zdravstvene aspekte

Nadzirate lahko: preventivno delovanje

Do neke mere lahko nadzirate: redno hodite na zdravniške preglede in se naročite za preventiven pregled, ko za to napoči čas. Če vas kaj skrbi, ne čakajte. Počivajte, namesto da bi se silili v neprestano produktivnost. Omejite svojo izpostavljenost toksinom (in slabim razvadam) in redno nosite sončna očala.

  • 14. stvar, ki je ne morete nadzirati: neizogibnost tega, da boste tudi trpeli

Nadzirate lahko: kako si boste nudili oporo, ko se bo to zgodilo

Do neke mere lahko nadzirate: opomnite se, da enostavno ni mogoče, da bi se, dokler ste živi, povsem ognili bolečini. Še več. Največ bolečine izhaja prav iz poskusov, da bi se bolečini ognili. Namesto da bi se zatekali k opojnim substancam ali dejanjem odvisnosti, skušajte zdržati in sedeti s svojo bolečino. In ne pozabite v svojem notranjem monologu ostati spodbudni tako, kot bi bili spodbudni, sočutni in v oporo svojemu najbližjemu. Opomnite se, da je korak nazaj včasih potreben za to, da bi nato lahko naredili dva naprej.

  • 15. stvar, ki je ne morete nadzirati: dejstvo, da je svet poln trpljenja

Nadzirate lahko: pomagajte bolečino lajšati, kjer lahko in če lahko

Do neke mere lahko nadzirate: posvetite se zdravljenju lastnih ran (saj ljudje, ki so ranjeni, ranijo druge ljudi). Spregovorite za tiste, ki ne morejo govoriti. Če vidite nekje nekoga, ki trpi, mu stojte ob strani (brez vseh sodb in pogojevanj). Vprašajte, ali lahko pomagate. Majhna dejanja prijaznosti vsak dan svet spreminjajo bolj, kot si mislite. In kot zadnje, podarite svoj čas, nekaj denarja ali energije stvari, za katero vi čutite, da je tega vredna.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.