N.Z. | 5. 12. 2022, 11:52

Pravilo DVEH minut SPREMINJA življenje: zmanjša stres, povečuje uspešnost, nas osebnostno spreminja

profimedia

Ko težko uveljavljate novo, bolj zdravo navado v svoje življenje, se lahko zatečete k pravilu dveh minut in tako na najpreprostejši način izboljšate svojo uspešnost.

O pravilu ’dveh minut’ je bestselerju Atomic Habits, ki je pristal na seznamu New York Timesa, pisal James Clear. Ta je s svojimi bralci med drugim delil preprosto pravilo, ki mu pomaga, da ne odlaša z začrtanimi obveznostmi in mu hkrati pomaga, da v svojem vsakdanu vzdržuje dobre navade.

In najboljši del njegove tehnike? Neverjetno preprosta je.

Pravilo dveh minut namreč pravi: "Ko v svoje življenje začnete vpeljevati novo navado, vam bo to vzelo manj kot dve minuti."

Vse, kar morate storiti, je, da želeno novo navado skrčite v njeno dvominutno verzijo.

Primer:

  • Vsak večer beri pred spanjem naj postane Preberi eno stran.
  • Pol ure vadbe joge naj postane Vzemi iz omare podlogo za jogo.
  • Uči se za izpit naj postane Odpri svoje zapiske.
  • Zloži oprano perilo naj postane Zloži en par nogavic.
  • Teči tri kilometre naj postane Zaveži si superge.

Se vam že svita?

Ideja je, da svoje nove navade začnete kar najlažje. Vsak lahko meditira eno minuto, prebere eno stran knjige ali odloži nek predmet na neko mesto, zaradi česar se ta preprosta taktika izkaže za izjemno močno strategijo. 

Vsako novo navado gre gledati kot izziv. In aktivnosti, ki sledijo, nam lahko to predstavljajo, če smo pred tem (v prvih dveh minutah) uspeli premagati svoje prve (večinoma nezavedne) odpore. 

To, kar si želite, skratka, je ’prehodna navada’, ki vas bo po naravni poti vodila k večji produktivnosti.

Svoje cilje si lahko rangirate na lestvici od ’zelo lahki’ do ’zelo težki’.

Avtor navaja naslednji primer: tek na maratonu je nekaj zelo težkega. Tek na pet kilometrov je težek. Hoja na 10.000 korakov je srednje težka. Hoja za 10 minut pa je lahka. Obuvanje superg je zelo lahka naloga.

Vaš cilj je morda tek na maratonu, vaša najpomembnejša naloga pa je obuti superge.

In prav to je bistvo pravila dveh minut.

Zakaj pravilo dveh minut deluje

Ljudje pogosto mislijo, da je čudaško, če se prisilimo k branju zgolj ene strani, se lotimo enominutne meditacije ali opravimo zgolj eno majhno aktivnost. Vsa poanta pa ni v tej eni majhni stvari. To, kar je bistveno, je, da si privzgojimo navado začenjanja.

Vsaka pot se začne s prvim korakom, vsak naslednji pa je (ker smo premagali odlašanje in oklevanje) nato vse lažji.

Namesto, da si torej vsak dan znova v mislih rišete vrh najvišje gore, ko temu še niste zares kos, raje negujte veščino ritualiziranja začetka procesa. Tako boste lažje padli v stanje globoke osredotočenosti, ki je potrebno za doseganje zares velikih stvari v življenju. Gre za metodo, ki ima več opraviti z vašo psiho kot telesom, zato jo lahko primerjate kar z ogrevalnimi vajami, ki jih športniki praviloma opravijo pred vsakim treningom.

Strategija dveh minut je učinkovita še iz enega razloga: krepi identiteto, ki si jo želite zgraditi.

Če se v telovadnici pojavite pet dni zapored, pa četudi samo zato, da bi tam vadili dve minuti, boste tako okrepili svojo novo identiteto. Ne skrbi vas, ali boste prišli v formo, temveč ste osredotočeni predvsem na to, da postanete človek, ki ne izpušča treningov. Dovolj je že minimalen (dvominutni) angažma z vaše strani, da potrdite tip osebe, ki želite biti.

"Redko razmišljamo o spremembi na ta način, saj smo preveč okupirani s končnim ciljem. Pa vendar je en počep boljši, kot sploh ne trenirati. Ena minuta vadbe igranja kitare je bolje kot nobena. Ena minuta branja je bolje, kot da sploh ne vzamemo knjige v roke. Veliko bolje je narediti manj, kot ste upali, kot narediti nič."

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.