Špela Šimenc | 24. 10. 2022, 19:00

Delala je v svetu financ, tudi po 12 ur na dan, enkrat pa je šefu enostavno rekla: Ne!

arhiv Mateje Eržen

Mateja Eržen izhaja iz sveta ekonomije, marketinga in podjetništva. Delala je za šefe, ki so ji nalagali vedno več dela, tudi po 12 ur je sedela v pisarni. Nekoč je rekla: ne! Skoraj čez noč se je podala v čisto drug svet. Od kod pogum za drzen korak? 

Danes se njen svet vrti okoli pilatesa. Ima svoj studio in čeprav jo je vmes zelo prizadela in delo skoraj zaustavila epidemija koronavirusa, je tudi iz tega obdobja izšla še močnejša. Vmes je postala mamica 2-letni deklici Elli. Kljub pestremu življenju in ustvarjanju novega poslovnega sveta pritiskov in stresa ne čuti. Prepričana je, da sledenje notranjemu klicu s seboj prinese tudi nagrado.

arhiv Mateje Eržen

Vaš svet se danes vrti okoli pilatesa. Pa ni bilo vedno tako. Kakšna je vaša zgodba?

V prejšnjem življenju (če se malo pošalim) sem bila čista ekonomistka. Izhajam iz sveta marketinga, podjetništva, tudi finance so me zanimale. Ko sem diplomirala iz podjetništva, sem se veselila svoje prve zaposlitve. Ukvarjali smo se z usposabljanji, pripravljala sem različna izobraževanja, bila prisotna na terenu in precej časa presedela v pisarni. Tudi do dvanajst ur na dan, in to zelo pogosto. Potem se je v meni v nekem trenutku zgodil premik.

 ʺZ direktorjem sem sedela v pisarni, razlagal mi je vse ambicije podjetja in kaj vse moram narediti jaz. V tistem trenutku me je prešinilo: Ne, ne bom!ʺ   

Občutek sem imela, da me nekaj duši, da stalno delam in se razdajam za nekoga drugega. Pomislila sem: odprla bom svoj s. p. in šla svojo pot. To sem povedala direktorju, ki je bil seveda v šoku.

arhiv Mateje Eržen

Pa potem, ste to tudi prav zares realizirali?

Prav zares! Odprla sem s. p., a sem se še naprej ukvarjala z marketingom. Tako sem tudi prišla v stik z enim izmed mariborskih fitnes centrov, kjer sem jim pomagala na tem področju. Moja prijateljica je tja hodila na pilates in mi o vadbi pripovedovala z izjemnim navdušenjem.

 ʺDobesedno brcnila me je v rit, da sem šla z njo na mojo prvo uro pilatesa. To je bilo pred 15 leti. Pilates me je takoj pritegnil in odločila sem se, da grem delat tečaj.ʺ  

Vseskozi sem razmišljala o tem, da vadba pilatesa v velikih skupinah ni tako učinkovita. Želela sem delati na svoj način in sčasoma sem se odločila, da odprem svoj pilates studio. Z zelo majhnimi skupinami ali individualnimi vadbami. Marketing, podjetništvo in finance sem tako pustila daleč za seboj in odšla novemu življenju naproti.

In odprli ste svoj pilates studio … Se še spomnite prve stranke?

Tako je, kupila sem vse naprave za pilates in v Mariboru odprla svoj studio. Dobro se spomnim prve stranke. Sama je prišla do mene, ko sem še delala v fitnes centru, in me vprašala, ali je kakšna možnost za individualno vadbo. Bila sem v odhajanju in odšla je z mano. Imela sem še ekipo štirih deklet, potem pa so začele prihajati nove stranke. Pri vsem tem mi je zelo pomagalo znanje marketinga, ki ga imam od prej. 

arhiv Mateje Eržen

Kako pa je na vaše delovanje vplival koronavirus?

Prvi studio ni bil idealen, zato sem se kmalu z vsemi napravami vred preselila na novo lokacijo. Toda kmalu nas je presenetil koronavirus, hkrati sem bila tudi noseča in ker nismo smeli delati, ni bilo druge rešitve, kot da prostor vrnem. Prepričana sem bila, da mi bo kmalu na pot prišel nov prostor, kjer se bom ustalila. Nekako sem verjela v to.

 ʺTako sem v času zaprtja delala od doma 'online vadbe', katerih se je do danes nabralo prek 500.ʺ  

Nekatere stranke so kar ostale na 'pilatesu od doma'. Jaz pa sem vmes res našla idealen majhen in svetel prostor, za maksimalno 6 vadečih. Med nosečnostjo sem se bolj usmerila tudi na vadbo med nosečnostjo in po njej, tako da sedaj izvajam tudi temu prilagojen program.

arhiv Mateje Eržen

Vam je bilo kdaj žal, da ste se odločili za nov začetek in kdo vas je opogumljal na poti?

Niti za trenutek mi ni bilo žal. Še danes sem sama sebi hvaležna za to. Pri tem so me domači 100-odstotno podpirali. Mi smo taka "čudna" družina, v tistem obdobju je vsak imel svoje podjetje – jaz, oče in mama (sestra je bila še premajhna). Njima je bila moja odločitev povsem normalna. Oba sta bila, kot tudi jaz, sprva zaposlena, potem pa sta se odločila za samostojno pot. Kako živo se spomnim – tega je gotovo 30 let nazaj – ko je oče izbiral logotip za svoje prvo podjetje, jaz pa sem kot majhna deklica to z zanimanjem opazovala

Kako drugačen pa je danes vaš vsakdan od tistih časov, ko ste bili po 12 ur v pisarni?

Predvsem čutim veliko manj stresa. Če nekaj počneš z zagonom in neko notranjo motivacijo, nimaš toliko stresa kot tedaj, ko imaš občutek, da ti delo nekdo nalaga. Ko sem se odločila za svojo pot, sem začutila ogromno olajšanje, ki me spremlja še danes. Če slediš svojemu notranjemu klicu, temu sledi nagrada -  to je nauk moje zgodbe.

arhiv Mateje Eržen

Vsako jutro vstopite v nov dan s treningom pilatesa?

Uf, to bi bilo pa res idealno življenje. (smeh, op. p.) V resnici ni tako romantično, pri dveletni hčerki je to zaenkrat nemogoče. Si pa vzamem čas zase in za pilates vsaj trikrat na teden. Je čudovita vadba za um in telo.

Se vam zdi, da vas je pilates tudi osebnostno spremenil?

Vsekakor sem drugačna. Prej sem delala veliko stvari, za katere danes mislim, da za telo niso najbolj prijetne – od fitnesa do boksa. Je že res, da se pri teh vadbah izločajo hormoni sreče, toda na dolgi rok je to stres za telo. Pilates je vadba, ki me zelo umiri. Že njegov ustanovitelj, Joseph Pilates, je raziskoval, kako ta vadba vpliva na človeka. Bil je prepričan, da zavedanje, da delaš s svojim telesom, sproža tudi občutke sreče. Hkrati pa s pilatesom zelo intenzivno treniram mišice. 

 ʺJe baza in osnova, saj je za našo hrbtenico in sklepe zelo pomembno, da jih ohranjamo prožne. Zato vsem svetujem, da vsaj enkrat na teden trenirajo tudi bazo.ʺ 

Pilates tudi zelo trenira vzdržljivost, okrepi telo. To sem spoznala, ko sva šla z možem s kolesom od gruzijskega Tbilisija do Istanbula. Mož je veliko treniral, jaz pa razen pilatesa zelo malo.  A prav pilates mi je dal osnovno vzdržljivost, da sem zdržala to naporno popotovanje. Nadgradnja pilatesa pa so tehnike dihanja, da se znaš poglobiti vase, kar vse zelo izboljša kakovost življenja.

Komu pa priporočate to vadbo?

Pilates priporočam tako tistemu, ki še ni nič športnega počel, kot tudi tistemu, ki zelo veliko počne. Za neaktivnega človeka je pilates dobra osnova, da bo šel lažje po stopnicah ali v hrib. Pri športnikih pa velikokrat vidim, da so notranji stabilizatorji premalo okrepljeni. S pilatesom bo tisto, kar počne, počel še bolje in bolj učinkovito. Žal je tako, da ko so velike mišice močne, te velikokrat prevzamejo delo globokih mišic. Dokler ne pride do težav …

Za vas smo na našem Facebooku pripravili NAGRADNO VPRAŠANJEPogoji nagradne igre so znani, odgovor pa najdete v tem članku, ki ga pravkar prebirate.

Pravijo, da je sedenje novo kajenje. Imate za konec za nas kakšen nasvet, kako si lahko pomagamo med delovnikom, da vsak dan malo sprostimo sedeče telo?

Joj, meni se zdi sedenje skoraj hujše kot kajenje. Zelo pomembni so aktivni odmori v službi. Na tem področju delam z enim izmed mariborskih podjetij, kjer so se v dveh letih sodelovanja zaposleni že navadili, da si vsak dan vzamejo 10 minut za vaje. Opazijo ogromne razlike. Najbolje je kombinirati sedenje in stanje.

 ʺČe samo sedite, pa si v osmih urah menjajte stole.ʺ  

Sedite malo na žogi, malo na pisarniškem stolu in malo na klasičnem trdem stolu. Žal je tako, da najudobnejši stoli običajno podpirajo slabo držo.  Med delavnikom se navadite pogosto vstajati in se malo sprehoditi. In še en zelo pomemben nasvet. Opazujte mačko ali psa, kako zelo si znata pretegniti svoje telo. Pretegnite se tudi vi, gor in dol, levo, desno, pa kakšen predklon. Telo vam bo hvaležno.   

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.