N.Z. | 23. 8. 2022, 15:37

Povsem spontana dejanja prijaznosti so vplivnejša, kot se ljudje zavedajo

profimedia

»Dejstvo, da ste dobri in prijazni do drugih, prinaša izjemne dodatne vrednosti, pa karkoli ste že naredili.«

Ljudje, ki se spontano odzivajo dobrohotno, pogosto podcenjujejo izjemen pozitiven vpliv na tiste, ki so prejemniki njihovih dobrih del, kaže nova študija.

»Ljudje se sploh ne zavedajo, kako močno odmevajo njihova dejanja,« je za medije povedal avtor študije Amit Kumar, profesor marketinga na poslovni šoli UT Austin McCombs. »Razumejo, da njihova prijaznost razveseli druge ljudi, tudi sanja pa se jim ne, kako močno njihova dejanja v resnici vplivajo na čustveno stanje teh ljudi.«

Raziskovalci so, da bi temu prišli do dna, izpeljali serijo eksperimentov na terenu in v laboratoriju.

Razveselili so jih bolj, kot so mislili

V enem od teh eksperimentov so 84 udeležencev poslali v park v Chicagu s šalicami vroče čokolade, ki so jih ti nato lahko dali komu drugemu (ali pa v njej uživali sami). 75 od 84 udeležencev se je odločilo, da bodo svojo šalico vroče čokolade podarili drugim ljudem.

Ekipa raziskovalcev je nato izprašala prejemnike vroče čokolade o njihovem počutju in izkazalo se je, da je bila ocena njihovega čustvenega stanja precej višja, kot so to predvidevali darovalci.

»Darovalci se v resnici ne zavedajo, kako močan vpliv ima njihovo dobro delo na prejemnike prijaznosti,« je razložil Kumar.

Dobrodelnost je nalezljiva

V enem od drugih takšnih eksperimentov pa so v laboratoriju ustvarili nekakšno trgovino z darili, pri čemer so bili nekateri deležni daril tudi povsem mimo ’trgovanja’.

Udeležence so namreč poprosili, naj si razdelijo 100 dolarjev s še enim udeležencem. Tisti, ki so pred tem prejeli darilo iz ’darilne trgovine’, so z drugimi veliko raje delili svoj denar.

»Izkazalo se je, da je velikodušnost tudi nalezljiva. Prejemniki prijazne naklonjenosti so tudi sami postali bolj pro-socialni. Dobrodejnost se je po populaciji razširila.«

Študijo so objavili v znanstveni publikaciji Journal of Experimental Psychology.

Spremljajte Metropolitan na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.