Š. Š. | 19. 10. 2023, 07:00

Ksenija Benedetti o tem, česa zares ni primerno obleči za koncert klasične glasbe ali za v Cankarjev dom

Nekdanja šefinja protokola pozdravlja bolj sproščen slog oblačenja tudi za na koncerte klasične glasbe, toda določena pravila vendarle obstajajo. 

Nekdanja šefinja protokola, diplomirana muzikologinja, predavateljica in tudi pisateljica Ksenija Benedetti je v novi seriji podkastov Slovenske filharmonije z naslovom 1, 2, 3 ... bis! z gostiteljem Tilnom Artačem med drugim spregovorila o pravilih oblačenja za na koncert klasične glasbe ali za dogodek denimo v Cankarjevem domu. Tja hodijo ljudje zelo različno oblečeni, nekateri v večernih toaletah, drugi pa v strganih kavbojkah. A vsega si vendarle ne moremo dovoliti.  

"Jaz sem za bolj sproščena oblačila, tudi za to, da se 'dresscode' ukine, vendar z določenimi omejitvami. Ne kratke hlače ne strgane kavbojke. Džins ja, temen, enobarven, nepoškodovan. Ni treba kravate, ni treba srajce, lahko je ena lepa majčka. Skratka, da se obleči tudi primerno, pa ne v obleki s kravato," je mnenje Ksenije Benedetti, ki je kar 18 let bdela nad državnim protokolom.

Sami Rahim

Ob tem poudari, da je povsem drugače, ko gre na primer za novoletni koncert, kjer se ljudje oblečejo malce bolj svečano. "Pri nas doma smo za novo leto vsi takole v kravatah," hudomušno pripomni Tilen Artač in izzove smeh sogovornice. Pomemben del protokola je tudi točnost, česar se sogovornika dotakneta v nadaljevanju.

Zamujanje je izraz nespoštovanja in Benedettijeva glede točnosti pove takole: "Če prideš 5 minut prej, si točen. Če prideš točno ob uri, si že malo zamudil. Če prideš 15 minut čez uro, te sploh ni bilo." Tilen Artač, ki prizna, da v kino vedno zamuja 15 minut, saj všteje še reklame, malce zgroženo zaključi: "Potem mene nikoli ni!" (smeh) 

Sami Rahim

Ljudje imajo sicer do klasične glasbe še določene zadržke, marsikdo ne zbere poguma, da bi se odpravil na tovrsten koncert. Da bi klasično glasbo približali ljudem, so se v Slovenski filharmoniji odločili za poseben projekt, ki se imenuje Filharmonična hitparada.

"Filharmonična hitparada je nastala v postkovidnem obdobju, ko se je epidemija končala. Takrat smo želeli pristopiti k tistemu občinstvu, ki ni reden gost na naših koncertih, in želeli smo pokazati mimoidočim, kako lepo je lahko človeku, ko je obdan z dobro glasbo, tokrat seveda s klasično. Kaj je lepšega, kot kombinirati klasično dobro glasbo s svežo zelenjavo, svežimi ribami in ne nazadnje mesninami?" se sprašuje Matej Šarc, direktor Slovenske filharmonije, ki se je sogovornikoma pridružil pri pogovoru.

Sami Rahim

Dogodek zelo pozdravlja tudi nekdanja šefinja protokola, projekt se ji zdi enostavno sijajen. "Če ne pride Mohamed k gori, pa pride gora k Mohamedu," pravi. In tudi ljudje so klasično glasbo na tržnici izjemno lepo sprejeli. Tako zelo, da so glasbeniki doživljali 'pozitivni šok', kot se izrazi Matej Šarc: "Ta pozitivni šok, kako jim zažarijo oči, to je nekaj neverjetnega. To je osebni pristop, ki se mi zdi, da po učinku preseže vse marketinške in druge prijeme."

Celotnemu pogovoru lahko prisluhnete spodaj.

Slovenska filharmonija je z novo sezono že na široko odprla svoja vrata. Vstopnice in abonmaje za njihove koncerte najdete na tej povezavi.