Marijana Podhraški | 23. 5. 2024, 07:00
"Za zjokat, res!" Turistom se je obisk našega najlepšega kraja spremenil v nočno moro
Turistična sezona se še niti ni dobro začela, pa že prihaja do resnih težav, ki jih tujci ne morejo dojeti.
Na slovenskem popotniškem forumu so številni turisti, ki so se v teh dneh mudili pri nas, izlivali svoj gnev zaradi našega slabo organiziranega javnega prevoza. Dogajale so se jim nedopustne stvari in številni med njimi si bodo Slovenijo žal zapomnili prav po tem.
Ljubljanska avtobusna postaja v soboto zjutraj ...
Z glavne avtobusne postaje v Ljubljani se v poletnem času v naše turistične kraje odpravi na tisoče ljudi, zadnja leta med njimi prevladujejo tujci. Ker večina Slovencev po državi potuje z lastnim osebnim avtomobilom, se verjetno niti ne zaveda, da je naš javni prevoz na nekaterih relacijah zelo slabo organiziran. Kljub številnim obljubam pristojnih se razmere ne izboljšujejo, prej nasprotno.
Veliko popotnikov je že lani poročalo o tem, da se poleti niso mogli vkrcati na slovenske avtobuse, ki vozijo na Gorenjsko in proti morju. O tem smo na Metropolitan.si že pisali, saj smo se z avtobusom iz Ljubljane na Bled ob koncu tedna zapeljali tudi mi, na poti pa smo doživeli marsikaj neverjetnega.
A agonija se, kot kaže, le podaljšuje, saj je v soboto na ljubljanski avtobusni postaji spet prišlo do popolne zmede. Ena od članic popotniške skupine, ki je poskušala iz Ljubljane odpotovati na izlet na Gorenjsko, je zapisala: "Vrsta sega celo do ven, odprti pa sta le dve blagajniški okenci."
Ob tem je dodala, da so številnim tujim potnikom, ki so vozovnice za potovanje na relaciji Ljubljana-Bled kupili prek spleta, sporočili, da vozovnic ne morejo dobiti. In zakaj ne? Ker so njihovi na spletu že kupljeni sedeži razprodani.
"Kako, prosim?"
Seveda je težko verjeti svojim ušesom, ko ti nekdo pove kaj takega. Tako tujci kot tudi člani popotniškega foruma, ki so o tem brali, so bili milo rečeno v šoku. Nekatere je spopadel strah pred tem, kaj vse se človeku lahko še zgodi v Sloveniji, če ne dobiš niti tistega, kar si že kupil. Poleg tega so številni imeli na Bledu že rezervirane oglede, aktivnosti, kosila, večerje ter tudi nastanitve. "Kako, prosim? Če si kupil spletno vozovnico, nimaš zagotovljenega sedeža?!!" so v nejeveri spraševali druge člane, ki so to pri nas doživeli.
Ena od slovenskih članic popotniške skupine se je trudila razložiti nekaj, kar tistim, ki prihajajo iz držav z urejenim javnim transportom, ni zvenelo logično: "Spletni nakup vstopnice ne pomeni, da je vaš sedež zagotovljen. Ta problem je prisoten že vrsto let, a je vsako leto le še hujši. Turistična sezona se še ni začela, zato bo šlo le še na slabše. Avtobusna podjetja, kot sta Arriva in Nomago, ne naredijo popolnoma ničesar, da bi to rešili. Predstavljajte si, kako je nam domačinom, ko moramo v službo, pa sploh ne moremo na avtobus. Tudi turistom je grozno, saj morajo spremeniti načrte ali pa obstanejo na Bledu, ker je zadnji avtobus za Ljubljano poln."
Na popotniškem forumu smo lahko prebrali tudi tale komentar: "Čeprav sem kupila povratno vozovnico in jo tudi natisnila, česar mimogrede ni treba storiti nikjer drugje na svetu, so mi vozniki povedali, da mi ne morejo zagotoviti mesta za vrnitev z Bleda v Ljubljano. Za zjokat se, res."
Kaj bo šele poleti?
Ko je ena od članic foruma predlagala, da je po Sloveniji morda bolje potovati z vlakom, se je sprožil plaz komentarjev: "Naš vlak je imel dve uri zamude, ne priporočamo takega potovanja," je zapisala. "O, moj bog! Ne morem si predstavljati, kaj se bo zgodilo julija! Videla sem, da je nekdo v skupini poročal o tem, da jim je voznik avtobusa rekel, naj vozovnice kupijo na blagajni avtobusne postaje, tam pa so jim rekli, naj jih kupijo na avtobusu. To je grozno!"
Na številki Avtobusne postaje (AP) Ljubljana na naše vprašanje, ali zaradi gneče načrtujejo uvedbo dodatnih linij, odgovarjajo. "Mi smo pristojno ministrstvo opozorili na problem, kako bodo ravnali naprej, vam ne moremo povedati." Z avtobusnima prevoznikoma Arriva in Nomago pa da "nimajo nič", saj prevoznima podjetjema le zagotavljajo teren za njihovo poslovanje, so pojasnili.
Kar pa zares čudi, je to, da ob vseh težavah še vedno prodajajo spletne avtobusne vozovnice za hudo obremenjene turistične kraje. Gre za zavajanje turistov in vseh potnikov, kar bi lahko imelo tudi pravne posledice. Kot pravijo, "če nekdo kljub pri njih kupljeni avtobusni vozovnici morda ne bi prišel do sedeža, mu denar povrnejo." A to človeku še zdaleč ne more povrniti nastale škode za odpoved načrtovanega potovanja, zlasti če so ga zavedli s spletnim nakupom vozovnice. Ob nakupu vozovnice prek spleta sicer navajajo, da je kupljeno vozovnico treba natisniti ali jo prevzeti pri prodajno-informacijskih mestih avtobusne postaje Ljubljana. Ni pa omenjeno, da ti spletna vozovnica sploh ne zagotavlja sedeža.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere